Първа национална стачка в Hyundai от 12 години насам
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Първа национална стачка в Hyundai от 12 години насам

Синдикатите не могат да постигнат споразумение за по-високи заплати

Първа национална стачка в Hyundai от 12 години насам

От групата очакват пореден спад в печалбите, след като производството в Южна Корея спря

5070 прочитания

Синдикатите не могат да постигнат споразумение за по-високи заплати

© Lee Jae Won


Профсъюзите в Hyundai излязоха за пръв път от 12 години на обща национална стачка в Южна Корея. Причината е в забавяне на преговорите за заплатите на работниците, съобщава Reuters. Стачката поставя под въпрос плановете на производителя на автомобили, като приходите от продажби са под риск. Компанията е в лошо финансово състояние - в последните 10 поредни тримесечия печалбите спадат и са на най-ниското си ниво в последните пет години. Общонационалната стачка идва, след като няколко пъти профсъюзите спираха частично работата от юли насам. Базите в Южна Корея отговарят за производството на 40 процента от продадените през изминалата година автомобили на марката. Досега стачката е довела до загуби от над 2.2 млрд. долара и спирането на продукция на 114 хиляди автомобили. Говорител на профсъюза Джанг Чанг заяви, че през останалата част от седмицата ще има частични стачки, а докога ще продължат зависело от реакцията на ръководството на Hyundai.

Песимистични очаквания

"Тазгодишните стачки продължават по-дълго от очакваното и приходите за третото тримесечие ще бъдат разочароващи", предупреждава анализаторът в NH Investment & Securities Чо Су-хонг. Според неговите прогнози общите продажби на Hyundai и Kia ще се забавят с 0.6% до 7.96 млн. автомобили, което ще е с близо 200 хиляди под обявената цел на групата. Резултатите на Hyundai са разочароващи от дълго време насам, като през юли компанията обяви, че за десето поредно тримесечие печалбата отбелязва спад и за последното тя е 1.5 млрд. долара. Още в началото на годината от Hyundai предупредиха, че перспективата за 2016 г. остава "облачна", тъй като е малко вероятно автомобилният пазар в Китай да расте толкова бързо, колкото през последните години, на фона на икономическото забавяне на страната.

От Hyundai обявиха, че са разочаровани от спирането на производството и ще продължат да разговарят с профсъюзите с цел да бъде разрешен проблемът възможно най-бързо. През изминалия месец от профсъюза отказаха сделка за заплатите си, която беше по-щедра от тази, подписана преди година. Акциите на компанията са спаднали с 1.1 процент от началото на стачките.

По-бързо разрешаване

Търговският министър на Южна Корея Джу Хюнг-хуан заяви, че се надява профсъюзът да разреши проблемите си с Hyundai възможно най-бързо, защото стачката влияе лошо на цялостния износ на страната. По думите му Индия вече е изпреварила Южна Корея като петия най-голям производител на коли в света през първата половина на 2016 г. Според министъра вдигането на заплатите в групата на Hyundai ще се отрази лошо на конкуренцията в сектора.

Анализаторите очакват Hyundai да обяви по-слаби приходи за третото тримесечие. Причините за лошите резултати няма да са само в стачката, но и в забавящото се търсене в Южна Корея. Най-вероятно Hyundai ще успее да се справи поне частично със забавянето на производството си, защото стачките в компанията са се превърнали в нещо като традиция. В 29-годишната история на Hyundai стачки е имало във всички години без четири. Забавянията в производството се коригират поне донякъде с допълнителен труд, щом се стигне до споразумение с профсъюзите.

Профсъюзите в Hyundai излязоха за пръв път от 12 години на обща национална стачка в Южна Корея. Причината е в забавяне на преговорите за заплатите на работниците, съобщава Reuters. Стачката поставя под въпрос плановете на производителя на автомобили, като приходите от продажби са под риск. Компанията е в лошо финансово състояние - в последните 10 поредни тримесечия печалбите спадат и са на най-ниското си ниво в последните пет години. Общонационалната стачка идва, след като няколко пъти профсъюзите спираха частично работата от юли насам. Базите в Южна Корея отговарят за производството на 40 процента от продадените през изминалата година автомобили на марката. Досега стачката е довела до загуби от над 2.2 млрд. долара и спирането на продукция на 114 хиляди автомобили. Говорител на профсъюза Джанг Чанг заяви, че през останалата част от седмицата ще има частични стачки, а докога ще продължат зависело от реакцията на ръководството на Hyundai.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK