Mastercard пуска нова дигитална платформа за разплащания в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mastercard пуска нова дигитална платформа за разплащания в България

Reuters

Mastercard пуска нова дигитална платформа за разплащания в България

Технологичното решение Masterpass е създадено основно за улесняване на транзакциите в електронната търговия

Александра Козбунарова
10925 прочитания

Reuters

© В© Jonathan Bainbridge / Reuters


69%

от анкетираните в България са на мнение, че пластиката ще бъде заменена от смартфон в близко бъдеще.

В средата на следващата година MasterCard ще предложи на българския пазар нова услуга - лесния за използване дигитален портфейл MasterPass. Това обявиха от компанията по време на MasterCard Innovation Forum 2016 в Будапеща. "България е сред страните с най-иновативни потребители в района на Централна и Източна Европа", каза Брайън Морис, ръководител дигитално развитие в картовия оператор, и това е една от причините компанията да инвестира тук и да представя нови услуги.

Улеснение за e-търговията

Платформата MasterPass, която вече е активно в 33 страни по света, е решение за дигитално разплащане с еднократно въвеждане на данните от дебитната или кредитната карта на потребителя. "Приложението е същото като пластмасовата карта във физическата среда - дигитално средство за разплащане", обясни за "Капитал" Артур Туремка, генерален мениджър на MasterCard за Балканите. На практика платформата е улеснение при пазаруване онлайн и през мобилно устройство. Ако компанията, от която пазарувате, работи с Masterpass, означава, че можете да регистрирате картите си веднъж, а при всяко плащане просто да натиснете Masterpass бутона в сайта, от който пазарувате. "Това е, от една страна, инструмент, който да направи дигиталните транзакции по-бързи и по-удобни за потребителите", допълни Туремка. Очаква се платформата да бъде представена на местния пазар около средата на 2017 г., казаха още от компанията.

България е сред най-иновативните пазари

Това показва последното проучване на MasterCard за настроенията както на бизнеса, така и на потребителите по отношение на използването на нови технологии. Това по думите на Морис е причината MasterCard да инвестира в иновации тъкмо в този регион.

Според резултатите от изследването, обхванало 23 хил. души в 23 страни, потребителите в Централна и Източна Европа са много по-склонни да иновират и се интересуват много повече от дигитализация на бизнеса в сравнение с тези в западната част на континента.

"По наша оценка до 2020 г. около една трета от транзакциите ще са дигитални и ще има 34 млрд. свързани устройства", каза Брайън по време на MasterCard Innovation Forum 2016 в Будапеща. Затова компанията ще се развива тъкмо в посока дигитализиране на разплащанията, а ЦИЕ и в частност България са от особен интерес. "В България е най-високото ниво на използване на смартфони в ежедневието в региона - пет часа всеки ден", каза той и допълни, че страната е лидер по отношение на ентусиазма за въвеждане на технологични решения в областта на разплашанията. Последното се дължи в немалка степен на динамично развиващата се в България стартъп екосистема, каза още Артур Туремка. От компанията споделиха, че водят преговори с няколко български банки за въвеждане на високотехнологични решения за електронно и безконтактно разплащане.

Още иновации

Освен разширяването на обсега на MasterPass от компанията обявиха и други свои планове. Едни от горещите теми в корпорацията в момента са биометрични данни и умни аксесоари, с което картовият оператор се опитва да си заслужи репутацията на иновативна компания. MastrerCard разработва, а вече и предлага на пазара в САЩ технологии за безконтактно разплащане чрез warеаbles и различни други обекти. На иновационния форум в Будапеща бяха представени възможности за разплащане чрез гривни, смартчасовници, пръстени и дори дистанционни за автомобил. Другото нововъведение е валидирането чрез биометрични данни - както пръстови отпечатъци, така и сканиране на лице и очи, които да заместят PIN-кодовете при нареждане на транзакции през мобилни устройства. От компанията обещават иновациите скоро да стъпят и на европейския пазар.

69%

от анкетираните в България са на мнение, че пластиката ще бъде заменена от смартфон в близко бъдеще.

В средата на следващата година MasterCard ще предложи на българския пазар нова услуга - лесния за използване дигитален портфейл MasterPass. Това обявиха от компанията по време на MasterCard Innovation Forum 2016 в Будапеща. "България е сред страните с най-иновативни потребители в района на Централна и Източна Европа", каза Брайън Морис, ръководител дигитално развитие в картовия оператор, и това е една от причините компанията да инвестира тук и да представя нови услуги.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK