С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 28 сеп 2016, 18:46, 6790 прочитания

Търговските вериги не са поемали ангажименти за дела на българските стоки в обектите им

Водени са само разговори, но от МЗХ твърдят обратното.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Представителите на търговски вериги в България са водили разговори с Министерството на земеделието и храните за дела на българските стоки в тях. В сряда на форум в Хасково зам.-министър Цветан Димитров заяви, цитиран от БТА, че веригите сами са проявили инициатива да влязат в контакт с министерството и да се постигне доброволно споразумение. По думите му се обмисля над 50 процента в мрежата да са български стоки. Представители на веригите и от сдружението за модерна търговия обаче коментираха пред "Капитал", че не са поемали ангажименти и че с терминологията трябва да се борави много внимателно.

Идеята за определяне на дела български стоки във веригите не е нова, но именно представителите на големите търговци са били резервирани или против нея в миналото. Преди няколко месеца веригите в Румъния бяха задължени да продават поне 51% местни стоки. Решението предизвика реакция на бизнеса, че така се подкопават принципите на модерната търговия и се нарушава конкуренцията.


"Хранителните стоки, произвеждани в България, вече са достатъчни по обем и с добро качество, така че да присъстват на трапезата на всеки българин. Делът на българските стоки в потреблението с всяка изминала година се повишава", е казал още зам.-министърът.

Димитър Спасов, главен изпълнителен директор на "Кауфланд България", заяви, че представители на веригите са водили разговори с ръководството на МЗХ за това как да подкрепят българските производители, но не са поемали никакви конкретни ангажименти. "Трябва да се борави много внимателно с терминологията. За какви 50% става въпрос - от оборота или от артикулите, защото разликата е огромна, както и за кои стокови групи се отнася. Не вярвам някой от представителите на веригите да е заявил подобно намерение, защото това е антипазарно.

Означава ли например, че през зимата не трябва да се продават цитруси и банани? Обяснимо е, че тогава делът на вносните плодове и зеленчуци се увеличава, но това е желано от всички. Специално в "Кауфланд" делът на българските стоки при хранителните продукти е над 50% от артикулите", коментира Димитър Спасов. От Сдружението за модерна търговия също отрекоха да има подобно споразумение.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Меките начини да се пораздвижи железницата Меките начини да се пораздвижи железницата

Вагон-ресторантите, онлайн продажбите на билети и обезщетенията за закъснения са лесни мерки, които могат да засилят интереса към компанията

20 сеп 2019, 137 прочитания

Споделеното падение на WeWork Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

20 сеп 2019, 168 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
BlackBerry се отказва от бизнеса си със смартфони

Компанията ще се насочи към софтуер и разширение

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата