Търговските вериги не са поемали ангажименти за дела на българските стоки в обектите им

От Сдружението за модерна търговия също отрекоха да има подобно споразумение.

Търговските вериги не са поемали ангажименти за дела на българските стоки в обектите им

Водени са само разговори, но от МЗХ твърдят обратното.

7539 прочитания

От Сдружението за модерна търговия също отрекоха да има подобно споразумение.

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Представителите на търговски вериги в България са водили разговори с Министерството на земеделието и храните за дела на българските стоки в тях. В сряда на форум в Хасково зам.-министър Цветан Димитров заяви, цитиран от БТА, че веригите сами са проявили инициатива да влязат в контакт с министерството и да се постигне доброволно споразумение. По думите му се обмисля над 50 процента в мрежата да са български стоки. Представители на веригите и от сдружението за модерна търговия обаче коментираха пред "Капитал", че не са поемали ангажименти и че с терминологията трябва да се борави много внимателно.

Идеята за определяне на дела български стоки във веригите не е нова, но именно представителите на големите търговци са били резервирани или против нея в миналото. Преди няколко месеца веригите в Румъния бяха задължени да продават поне 51% местни стоки. Решението предизвика реакция на бизнеса, че така се подкопават принципите на модерната търговия и се нарушава конкуренцията.

"Хранителните стоки, произвеждани в България, вече са достатъчни по обем и с добро качество, така че да присъстват на трапезата на всеки българин. Делът на българските стоки в потреблението с всяка изминала година се повишава", е казал още зам.-министърът.

Димитър Спасов, главен изпълнителен директор на "Кауфланд България", заяви, че представители на веригите са водили разговори с ръководството на МЗХ за това как да подкрепят българските производители, но не са поемали никакви конкретни ангажименти. "Трябва да се борави много внимателно с терминологията. За какви 50% става въпрос - от оборота или от артикулите, защото разликата е огромна, както и за кои стокови групи се отнася. Не вярвам някой от представителите на веригите да е заявил подобно намерение, защото това е антипазарно.

Означава ли например, че през зимата не трябва да се продават цитруси и банани? Обяснимо е, че тогава делът на вносните плодове и зеленчуци се увеличава, но това е желано от всички. Специално в "Кауфланд" делът на българските стоки при хранителните продукти е над 50% от артикулите", коментира Димитър Спасов. От Сдружението за модерна търговия също отрекоха да има подобно споразумение.

Представителите на търговски вериги в България са водили разговори с Министерството на земеделието и храните за дела на българските стоки в тях. В сряда на форум в Хасково зам.-министър Цветан Димитров заяви, цитиран от БТА, че веригите сами са проявили инициатива да влязат в контакт с министерството и да се постигне доброволно споразумение. По думите му се обмисля над 50 процента в мрежата да са български стоки. Представители на веригите и от сдружението за модерна търговия обаче коментираха пред "Капитал", че не са поемали ангажименти и че с терминологията трябва да се борави много внимателно.

Идеята за определяне на дела български стоки във веригите не е нова, но именно представителите на големите търговци са били резервирани или против нея в миналото. Преди няколко месеца веригите в Румъния бяха задължени да продават поне 51% местни стоки. Решението предизвика реакция на бизнеса, че така се подкопават принципите на модерната търговия и се нарушава конкуренцията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


4 коментара
  • 1
    cekosi avatar :-|
    cekosi

    Е къде е тая модерна търовия да я видим и ние какво и е модерното?

  • 2
    itoskov avatar :-|
    Woland

    Ако българските стоки са толкова конкурентни и търсени, предлагам да се съберат производители, да наемат помещение в някой мол, и да направят подобен маркет. Ама тогава ще лъсне, че продават надценени боклуци, а и не ги бива за бизнес, а само за усвояване на субсидии.

  • 3
    pur6ing avatar :-P
    pur6ing

    50% от автомобилите, 50% от електрониката, 50% от кафето....
    Глупости на търкалета, нали сме ЕС и имаме общ пазар...

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Нито една подобна стъпка не може да бъде ефективна. Оборота не може да подлежи на административни регулации, а артикулите са много лесно манипулируеми. Ще бъде нужен огромен ресурс от страна на МЗХ, за да се провери дали не се правят манипулации в ERP системите. В крайна сметка ще има едни бухалкови обвинения, които падат в съда. Най-добре да не си играем с глупости и да подсигурим реалното плащане на данъци от тези вериги, от където икономиката ни губи много повече.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход