С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 29 сеп 2016, 17:26, 12524 прочитания

Производители: Интересът към млечните продукти по стандарт се завръща

От 260 мандри в страната 45 произвеждат по БДС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Ще има изискване за минимално съдържание на месо в колбасите

Предложението за задължителни стандарти трябва да бъде одобрено от Брюксел

30 май 2018

"Макдоналдс" афишира сътрудничеството си с "Добрев"

Макар веригата да работи с българския производител на млечни продукти вече 5 години, сега е акцентът на рекламна кампания

19 сеп 2017

Три големи мандри искат промяна на опаковките за кисело мляко по БДС

Окончателното решение трябва да бъде взето от техническия комитет към Института за стандартизация

19 юни 2017

"Билла България" с нова марка за биохрани - Alnatura (обновена)*

9.3% от оборота на веригата е от собствените й брандове

17 яну 2017

Кои са най-големите компании в млечния сектор

Топ 25 от класацията на "Регал" на преработвателите показва, че през 2015 г. продажбите на повечето дружества спадат

16 яну 2017

"Хранкооп" отвори магазин за храна от ферми в мол "Сердика"

Обектът е малък и засега прави обороти от по 2000 и 2800 лв. на ден, но идеята е да се разшири и с пазар на производителите на покрива

2 окт 2016

Хотели и ресторанти, предлагащи храни по стандарт, ще бъдат обозначени със стикер

Правилата за връчването му ще бъдат одобрени с промените в Закона за туризма

26 май 2016

В 6 от 36 изследвани марки сирене има растителни мазнини

Тестът на асоциация "Активни потребители" показва отклонения и в други показатели

17 май 2016
Търсенето на млечни продукти по БДС расте. Това заявиха производители - участници в образователната кампания "BILLA Млечен свят", която ще продължи до 10 октомври. Заради сиренето без мляко и кренвиршите без месо идеята за въвеждане на доброволни стандарти за някои от най-употребяваните храни беше приета. Така през 2010 се появиха т.нар. утвърдени стандарти за девет вида месни продукти под марката "Стара планина". Последваха БДС за кисело мляко, сирене и кашкавал, изработени по инициатива и с подкрепата на сектора, "България" - за три типа брашно и три вида хляб, и браншов стандарт за лютеницата. Силният старт на продажбите на храни по стандарт бе последван от известно затишие и скептицизъм, но сега интересът е възходящ, твърдят млекопреработватели.

45 от 260

Кисело мляко, сирене и кашкавал по БДС произвеждат 45 от 260 мандри в страната. "Някои от фирмите произвеждат един, повечето по два, а голяма част и трите млечни продукта по стандарт. Това са едни от най-големите български предприятия с доста голям пазарен дял. Продуктите по стандарт вече се продават от най-големите вериги до кварталните магазинчета", каза за "Капитал" д-р Любомир Кулински, директор на "Надзор на пазара" в Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ).

Автентичност и контрол

"БДС за млечните продукти гарантират, че се спазват изискванията към суровината (само българско сурово мляко), към закваските (селекционирани и произведени в България) и към технологията за производство", уточнява Ивелин Буров, председател на Българския институт за стандартизация. Той си спомня, че след приемането на стандартите последвало нотифицирането им в европейските организации по стандартизация. Тогава се получило възражение от Дания, която е голям производител на закваски за млечната индустрия, че изискването за български закваски е дискриминационно. Обяснили им, че българското кисело мляко, сирене и кашкавал са защитени наименования за произход и това предопределя изискванията към съдържанието им. Датчаните приели аргумента.



Тъкмо автентичността на продуктите и строгият контрол за производството им обясняват интереса към тях, смята Мирослава Филчева, търговски директор на фирма "Полидей", която произвежда под марката "Домлян". "Всеки месец изпращаме проби в национална лаборатория за държавен контрол, правят ни и изненадващи проверки", уточни Филчева. Според нея продажбите на продукти по БДС са по-малко в сравнение с цялата гама продукти на фирмата. "Обяснението е в голямото разнообразие, което предлагаме. Много се търси например мляко с по-висока масленост – 4.5%, 5%, а за него няма създаден стандарт", уточни тя.

В ОМК обаче съотношението е в полза на продуктите по стандарт. "Продаваме осем вида кисело мляко "Верея", но най-търсени са двата вида, произведени по БДС – с 2% и с 3.6% масленост. Продажбите им като количество са в съотношение 60 към 40, ако се съотнесат към аналогични по категории и масленост продукти", обясни Леда Динова, търговски представител.

"В основата на търсенето на продуктите по БДС е техният състав - без добавки, консерванти и стабилизатори. Използваме сурово мляко от собствената ни ферма. За киселото мляко използваме специална закваска, която е изолирана в близост до предприятието ни във Врачанския Балкан", казва Цветелина Банчева - търговски директор на "Зоров-91" (марката "Пършевица"). И уточнява, че продажбите на продукти по БДС са два пъти повече от тези на аналогични продукти на фирмата. От лятото на миналата година компанията произвежда фермерско мляко по стандарт и в стъклени буркани.

"Хората обичат хубавите продукти въпреки ограничените си финансови възможности. Те знаят, че качеството има цена", твърди Юлия Маджарова от фирма "Димитър Маджаров". По думите й 80% от млечните продукти на компанията са по БДС. Заради липса на достатъчно производствени площи фирмата, която е на пазара от повече от 20 години, влезе сравнително късно в сегмента на киселото мляко (през 2015), но няма проблем с продажбите му. "Това, че марката ни е позната, помага в началото, но не е достатъчно, защото производството на качествени продукти е голяма отговорност и задължава", смята Юлия Маджарова.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Започва набирането на частни и общински проекти за развитие на градовете за 600 млн. лв. Започва набирането на частни и общински проекти за развитие на градовете за 600 млн. лв.

Фондът на фондовете подписа споразумения с финансовите посредници, които ще субсидират идеи на общини, физически и юридически лица

20 сеп 2018, 1357 прочитания

BMW ще затвори временно завода на MINI във Великобритания точно след Brexit BMW ще затвори временно завода на MINI във Великобритания точно след Brexit

Компанията се застрахова, в случай че Великобритания ще напусне ЕС без сделка

20 сеп 2018, 688 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Гранд хотел България" е купен от вносителя на Lavazza Мирослав Печев

Активът в топ центъра на София е оценен на 4 млн. лв. и според продавача го чака реконструкция

Следващата трагедия в Сирия

Офанзивата в Идлиб може да има ужасяваща цена с 3 млн. души, които няма къде да отидат

Новият Видин?

Благоевград изненадващо падна под северния град като новото място с най-ниско заплащане, но статистиката е изкривена

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Мястото"

Ироничен трилър за границите на ежедневните желания

Георги Марков, писателят

Penguin ще публикува на английски четири кратки романа на Георги Марков. Защо е важно да го помним и като белетрист?

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, АВВ строи пети завод в България, 353 млн. лв. ще разпределят за общински проекти ОББ и Сосиете Женерал

Емисия

DAILY @7AM // 21.09.2018 Прочетете