С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 29 сеп 2016, 17:26, 13194 прочитания

Производители: Интересът към млечните продукти по стандарт се завръща

От 260 мандри в страната 45 произвеждат по БДС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Търсенето на млечни продукти по БДС расте. Това заявиха производители - участници в образователната кампания "BILLA Млечен свят", която ще продължи до 10 октомври. Заради сиренето без мляко и кренвиршите без месо идеята за въвеждане на доброволни стандарти за някои от най-употребяваните храни беше приета. Така през 2010 се появиха т.нар. утвърдени стандарти за девет вида месни продукти под марката "Стара планина". Последваха БДС за кисело мляко, сирене и кашкавал, изработени по инициатива и с подкрепата на сектора, "България" - за три типа брашно и три вида хляб, и браншов стандарт за лютеницата. Силният старт на продажбите на храни по стандарт бе последван от известно затишие и скептицизъм, но сега интересът е възходящ, твърдят млекопреработватели.

45 от 260


Кисело мляко, сирене и кашкавал по БДС произвеждат 45 от 260 мандри в страната. "Някои от фирмите произвеждат един, повечето по два, а голяма част и трите млечни продукта по стандарт. Това са едни от най-големите български предприятия с доста голям пазарен дял. Продуктите по стандарт вече се продават от най-големите вериги до кварталните магазинчета", каза за "Капитал" д-р Любомир Кулински, директор на "Надзор на пазара" в Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ).

Автентичност и контрол

"БДС за млечните продукти гарантират, че се спазват изискванията към суровината (само българско сурово мляко), към закваските (селекционирани и произведени в България) и към технологията за производство", уточнява Ивелин Буров, председател на Българския институт за стандартизация. Той си спомня, че след приемането на стандартите последвало нотифицирането им в европейските организации по стандартизация. Тогава се получило възражение от Дания, която е голям производител на закваски за млечната индустрия, че изискването за български закваски е дискриминационно. Обяснили им, че българското кисело мляко, сирене и кашкавал са защитени наименования за произход и това предопределя изискванията към съдържанието им. Датчаните приели аргумента.



Тъкмо автентичността на продуктите и строгият контрол за производството им обясняват интереса към тях, смята Мирослава Филчева, търговски директор на фирма "Полидей", която произвежда под марката "Домлян". "Всеки месец изпращаме проби в национална лаборатория за държавен контрол, правят ни и изненадващи проверки", уточни Филчева. Според нея продажбите на продукти по БДС са по-малко в сравнение с цялата гама продукти на фирмата. "Обяснението е в голямото разнообразие, което предлагаме. Много се търси например мляко с по-висока масленост – 4.5%, 5%, а за него няма създаден стандарт", уточни тя.

В ОМК обаче съотношението е в полза на продуктите по стандарт. "Продаваме осем вида кисело мляко "Верея", но най-търсени са двата вида, произведени по БДС – с 2% и с 3.6% масленост. Продажбите им като количество са в съотношение 60 към 40, ако се съотнесат към аналогични по категории и масленост продукти", обясни Леда Динова, търговски представител.

"В основата на търсенето на продуктите по БДС е техният състав - без добавки, консерванти и стабилизатори. Използваме сурово мляко от собствената ни ферма. За киселото мляко използваме специална закваска, която е изолирана в близост до предприятието ни във Врачанския Балкан", казва Цветелина Банчева - търговски директор на "Зоров-91" (марката "Пършевица"). И уточнява, че продажбите на продукти по БДС са два пъти повече от тези на аналогични продукти на фирмата. От лятото на миналата година компанията произвежда фермерско мляко по стандарт и в стъклени буркани.

"Хората обичат хубавите продукти въпреки ограничените си финансови възможности. Те знаят, че качеството има цена", твърди Юлия Маджарова от фирма "Димитър Маджаров". По думите й 80% от млечните продукти на компанията са по БДС. Заради липса на достатъчно производствени площи фирмата, която е на пазара от повече от 20 години, влезе сравнително късно в сегмента на киселото мляко (през 2015), но няма проблем с продажбите му. "Това, че марката ни е позната, помага в началото, но не е достатъчно, защото производството на качествени продукти е голяма отговорност и задължава", смята Юлия Маджарова.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акциите на Asos се сринаха с 43% след предупреждение за по-слаб празничен сезон Акциите на Asos се сринаха с 43% след предупреждение за по-слаб празничен сезон

Британската онлайн верига за дрехи е поредната, която очаква слаби резултати

17 дек 2018, 375 прочитания

Jaguar Land Rover съкращава хиляди работни места през следващата година 1 Jaguar Land Rover съкращава хиляди работни места през следващата година

Това е част от плана на най-големия прозиводител на автомобили във Великобритания за спестяване на 2.5 млрд. паунда

17 дек 2018, 419 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Гранд хотел България" е купен от вносителя на Lavazza Мирослав Печев

Активът в топ центъра на София е оценен на 4 млн. лв. и според продавача го чака реконструкция

Беднякът милиардер

Твърденията на прокуратурата, че Баневи са изпрали един милиард, не издържат елементарна проверка

Ще кипне ли Черно море

Колкото и да драматизира българският премиер, Западът по-скоро търси деескалация на конфликта в Керченския проток

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Tuesday, I'm in Love

Как Quiz Night Show създаде разрастващо се общество от ентусиасти в киното, музиката и литературата чрез състезанията си

Европа над всичко

Защо писателят и философ Робeрт Менасе продължава да гледа с надежда към Европейския съюз

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Нов мениджър за фонд за стартъпи, размествания в "Стандарт", Ковачки трупа дългове към "Булгаргаз"

Емисия

DAILY @7AM // 17.12.2018 Прочетете