Производители: Интересът към млечните продукти по стандарт се завръща

От 260 мандри в страната 45 произвеждат по БДС

В основата на търсенето на продуктите по БДС е техният състав - без добавки, консерванти и стабилизатори, казва Цветелина Банчева - търговски директор на "Зоров-91" (марката "Пършевица")
В основата на търсенето на продуктите по БДС е техният състав - без добавки, консерванти и стабилизатори, казва Цветелина Банчева - търговски директор на "Зоров-91" (марката "Пършевица")
В основата на търсенето на продуктите по БДС е техният състав - без добавки, консерванти и стабилизатори, казва Цветелина Банчева - търговски директор на "Зоров-91" (марката "Пършевица")    ©  Анелия Николова
В основата на търсенето на продуктите по БДС е техният състав - без добавки, консерванти и стабилизатори, казва Цветелина Банчева - търговски директор на "Зоров-91" (марката "Пършевица")    ©  Анелия Николова

Търсенето на млечни продукти по БДС расте. Това заявиха производители - участници в образователната кампания "BILLA Млечен свят", която ще продължи до 10 октомври. Заради сиренето без мляко и кренвиршите без месо идеята за въвеждане на доброволни стандарти за някои от най-употребяваните храни беше приета. Така през 2010 се появиха т.нар. утвърдени стандарти за девет вида месни продукти под марката "Стара планина". Последваха БДС за кисело мляко, сирене и кашкавал, изработени по инициатива и с подкрепата на сектора, "България" - за три типа брашно и три вида хляб, и браншов стандарт за лютеницата. Силният старт на продажбите на храни по стандарт бе последван от известно затишие и скептицизъм, но сега интересът е възходящ, твърдят млекопреработватели.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове