Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Новата ЖП (а)тракция на Васил Божков

Зад идеите на БДЖ да създава ново ремонтно дружество от бранша виждат връщане на някогашния голям в сектора

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Темата накратко

Наскоро в. "Стандарт" съобщи, че БДЖ ще създаде собствено ремонтно дружество, тъй като всички частни ремонтни заводи в България не приемали поръчките на БДЖ, понеже не плащало. От сектора обаче не мислят така и според спекулативните теории на следващ етап за новото дружество ще се търси частен партньор. Междувременно една млада компания за ремонт на локомотиви, ръководена от бивши служители на стария жп бизнес на Васил Божков, стана фаворит на железницата.

Локомотив се запали на гара. Дефектни спирачки станаха причина за инцидент. Замръзнали спирачки обърнаха товарен влак. Черната хроника на БДЖ е дълга и тъжна.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    xali avatar :-|
    ''zms15783''

    Божков се гласи пак да продава.

    Нередност?
  • 2
    4ort avatar :-|
    4ort

    Някой проверил ли е къде е Веселин Василев???

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    "От текстовете в одита стават ясни няколко неща, показателни за начините на работа в железницата. Според Павлов в периода 2007 - 2009 г. има случаи, в които "БДЖ - Кончар" е използвана като "пощенска кутия", през която просто са минавали суми пари за доставки на стари и негодни части за железниците от подставени фирми, за които държавната компания е плащала над реалната им стойност."

    Това не можехте ли да го поместите на някое поленце в долния десен ъгъл, че да не четат хората как ви увисват тезите? Не споря, че батака е огромен. Да, нова фирма не трябва. Обаче да сочите БДЖ-Кончар като възможен изпълнител на ремонти е смехотворно на база предишния опит на това сДружение.

    Нередност?
Нов коментар