Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 окт 2016, 17:01, 10195 прочитания

Продажбите на H&M в България растат с 29% през третото тримесечие

До края на годината веригата за облекла ще отвори 20-ия си магазин в страната - в Габрово

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От началото на годината акциите на компанията са загубили 20% от стойността си.

Продажбите на шведската верига за облекла Hennes & Mauritz (H&M) в България растат с 29% на годишна база през третото тримесечие и достигат 181 млн. шведски крони (36.8 млн. лв.). Изразено в левове, нарастването е с 28%. Общо за фискалното деветмесечие на шведската компания, което обхваща периода от 1 декември 2015 г. до 31 август 2016 г., оборотът в страната е бил 460 млн. крони (93.6 млн. лв.). Това е 27% повече в сравнение със същия период година по-рано.

Докато резултатите на местния пазар растат с двуцифрени темпове, в глобален план подобряването на продажбите е доста по-умерено. За периода 1 юни – 31 август отчетеното нарастване е с 6% до 56.8 млрд. крони (5.9 млрд. евро), а общо за деветмесечието приходите се повишават с 5% до 161.7 млрд. крони (16.8 млрд. евро). Печалбата обаче се свива спрямо година по-рано – с 9% до 4.8 млрд. крони (501 млн. лв.), което, съчетано с по-слабите продажби през септември, доведе до спад в цената на акциите на групата с 3% до тримесечно дъно в петък, отбелязва Reuters. От началото на годината книжата са загубили 20% от стойността си.


Силно представяне в България

За подобряването на резултатите в България допринася продължаващата експанзия на H&M на местния пазар. През март ритейл веригата отвори 19-ия си магазин в страната – в Mall Rousse, а през 2015 г. бяха открити обекти в Mall Sliven и на търговската улица "Александър I Батенберг" в Пловдив. От април 2015 г. българските клиенти могат да пазаруват и през сайт за онлайн продажби.

В края на август от компанията съобщиха, че до края на 2016 г. броят на локациите им в страната ще достигне 20, като предстои отварянето на магазин в Габрово, с което присъствието на местния пазар ще се разшири до 11 града. На този етап плановете за следващата година не се коментират.



"В момента приоритетът ни е да покрием дестинации в страната, които смятаме, че имат потенциал – и точно такава е Габрово", поясниха за "Капитал" от "H&M България".

И по-умерен глобален растеж

Експанзията на веригата по света също продължава – плановете са за фискалната 2015/2016 г. да бъдат отворени около 425 нови магазина, а глобалното присъствие да бъде разширено с още три пазара. През юни H&M стъпи в Пуерто Рико, а през септември откри и първия си обект в Кипър. За октомври пък е насрочено навлизането в Нова Зеландия. Сред новите пазари в плана за 2017 г. са Колумбия, Исландия и Казахстан.

Представянето на най-големия пазар на групата обаче – Германия, през последните два месеца е далеч от очакванията. Заради необичайно топлото време през август и септември търсенето в страната, както и на други от ключовите пазари на H&M се забавя, предава Reuters. От компанията посочват, че това е довело до по-високи от очакваното складови наличности в началото на септември, което носи риск от повече разпродажби през настоящото четвърто фискално тримесечие.

През изминалия месец продажбите на дружеството са се повишили с около 1%, или най-бавният темп на нарастване за последната година. За сравнение, от основния й конкурент – испанската текстилна група Inditex, която е собственик на марката Zara, отчетоха 16% ръст на продажбите си в местни валути за фискалното си полугодие, обхващащо периода 1 февруари – 31 юли 2016 г., както и 13% нарастване на оборота за седемте седмици от 1 август до 18 септември.
Два италиански модни бранда влизат официално в България

Absolut Joy и Sexy Woman влизат официално в България със свой представителен магазин в обновения Парк център (бивш Сити център София) на ниво партер, съобщиха от представителите. Марките се представляват от Росица Недялкова, която е собственик и на бутици Jotto. Марките са за мъжка и дамска мода и са среден към висок клас. От 17 септември столичният City Center Sofia официално се нарича Park Center Sofia. Промяната става след двегодишни усилия за пълното преобразяване на първия софийски мол според стратегията на новия собственик – лондонския инвестиционен фонд Revetas Capital, който придоби City Center Sofia през 2014 г.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика Предизвикателства за преминаване към публичния облак - теория и практика

Компаниите увеличават разходите си за ИТ средно с 30%, с масовото навлизане на облачните услуги

28 май 2020, 566 прочитания

Нови правила в бизнеса с хранителни продукти 1 Нови правила в бизнеса с хранителни продукти

Парламентът прие окончателно Закона за храните с нови регулации в превоза на продукти и онлайн търговията и по-високи санкции за нарушителите

27 май 2020, 1787 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Хранкооп" отвори магазин за храна от ферми в мол "Сердика"

Обектът е малък и засега прави обороти от по 2000 и 2800 лв. на ден, но идеята е да се разшири и с пазар на производителите на покрива

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10