Инфраструктурата на летище Бургас ще се ремонтира за 12 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Инфраструктурата на летище Бургас ще се ремонтира за 12 млн. лв.

В началото на август от концесионера на двете морски летища обявиха годишен ръст на броя пътници от 25%

Инфраструктурата на летище Бургас ще се ремонтира за 12 млн. лв.

Обектът ще бъде затворен през ноември и декември

11446 прочитания

В началото на август от концесионера на двете морски летища обявиха годишен ръст на броя пътници от 25%

© Капитал


Германската Fraport и турската TAV са двата сигурни кандидата за летище София.

Второто по големина летище в България - това в Бургас, ще затвори временно за ремонт. От 31 октомври до края на годината ще се рехабилитират две от основните пътеки за рулиране срещу 12 млн. лв., съобщава операторът "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", който оперира на българския пазар от името на германския концесионер Fraport. Дружеството е концесионер и на летището във Варна, като миноритарен дял държи компания от групата "Химимпорт".

Какво ще ремонтира

Проектът за ремонт на летище Бургас включва пълна рехабилитация на 3500 кв.м участък от пътека за рулиране "H", пълна рехабилитация на пътека за рулиране "А", подмяна на системата за управление и контрол на светотехниката и оборудването на светлинните подходи. Вече е започнала подготовка по ремонтната дейност на обекта, но официално летище Бургас ще бъде затворено в края на този месец. Стойността на инвестицията от страна на "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" е в размер на 12 млн. лв.

В Регистъра на обществените поръчки се вижда, че ремонтът на пътека "Н" ще се прави от бургаската "Андезит" и ще струва 531 хил. лв. без ДДС. По-голямата поръчка - за пътека "А", е открита през януари с прогнозна стойност 5 млн. евро, но към момента в Агенцията за обществени поръчки няма обявен сключен договор. На сайта на възложителя няма задължителната по закон информация по поръчката.

Предпроектните проучвания за ремонтната дейност на летище Бургас са започнали през 2015 г., ръководени от германския консултант Spiekermann GmbH Consulting Engineers, и са разработени в тясно сътрудничество с Гражданска въздухоплавателна администрация и Ръководство "Въздушно движение". Операторът пише, че "изпълнението им е от изключителна важност за развитието на летището", а периодът на затваряне на обекта след засиления летен туристически сезон е най-благоприятният за клиентите и е съгласуван с представителите на авиокомпаниите. Проектът за ремонт на летището в Бургас е част от инвестиционната програма на "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" за тази година, която е фокусирана върху рехабилитация и подмяна на съоръженията на летателното поле и перона.

Терминалът в Бургас беше изцяло изграден в края на 2013 г., като по информация от инвеститора в него бяха вложени 80 млн. лв. През лятото на същата година завърши и реконструкцията на обекта във Варна срещу 75 млн. лв., като там бяха ремонтирани и пистите.

С интерес към летище София

През 2006 г. германската Fraport стана концесионер на летищата във Варна и Бургас за срок от 35 години през "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", където операторът на летището във Франкфурт е партньор с компания от групата "Химимпорт", която има сериозни интереси в авиацията. Както "Капитал" вече писа, дружеството е и един от двата сигурни кандидата за концесията на летище София според трима независими източници. Fraport заедно с турската TAV активно проучват държавното дружество, за което оферти се подават до 18 ноември.

Процедурата за концесията на летище София за 35 години беше гласувана от Министерския съвет на 20 май 2016 г. Стойността на концесията, която държавата очаква да получи за целия й 35-годишен период, е 2.676 млрд. лв., като с част от първоначалното концесионно плащане за нея от 550 млн. лв. без ДДС ще се решават някои от финансовите проблеми на БДЖ. Минималната годишна такса не може да е под 9.9 млн. лв.

Концесионерът

Приходите на "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт" спаднаха с 11.2% през 2015 г., достигайки 105.8 млн. лв., в сравнение със 119 млн. лв. година по-рано (виж таблицата). Това се дължи основно на намаления брой пътници от Русия, пише компанията във финансовия си отчет. Повече от половината от общите приходи за 2015 г. идват от летището в Бургас – 65.7 млн. лв., докато Варна е донесла на дружеството малко над 40 млн. лв. Тази година вероятно резултатите ще са по-силни - в началото на август от компанията обявиха годишен ръст на броя пътници от 25%.

ГодинаЛетище БургасЛетище ВарнаОбщо
Приходи (в хил. лв)Приходи (в хил. лв)Приходи (в хил. лв)Печалба (в хил. лв)
201565.72740.088105.81525.714
201476.10343.022119.12531.086
2013111.79286.276198.06826.708
201273.18250.532123.71424.299
Източник: Търговски регистър

Германската Fraport и турската TAV са двата сигурни кандидата за летище София.

Второто по големина летище в България - това в Бургас, ще затвори временно за ремонт. От 31 октомври до края на годината ще се рехабилитират две от основните пътеки за рулиране срещу 12 млн. лв., съобщава операторът "Фрапорт туин стар еърпорт мениджмънт", който оперира на българския пазар от името на германския концесионер Fraport. Дружеството е концесионер и на летището във Варна, като миноритарен дял държи компания от групата "Химимпорт".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK