Google отново ще се опита да се конкурира на пазара на смартфони
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google отново ще се опита да се конкурира на пазара на смартфони

Новите телефони ще носят бранда на компанията, а не този на Nexus, който Google ползва досега при възлагане на поръчки на други производители.

Google отново ще се опита да се конкурира на пазара на смартфони

3639 прочитания

Новите телефони ще носят бранда на компанията, а не този на Nexus, който Google ползва досега при възлагане на поръчки на други производители.

© ALBERT GEA


Google ще направи пореден опит да се включи успешно на пазара на смартфони. Новите телефони, които ще бъдат представени тази седмица, ще носят бранда на компанията, а не този на Nexus, който Google ползва досега при възлагане на поръчки на други производители, съобщава Financial Times. Телефоните ще са част от нова серия продукти, чиято цел е да се конкурират успешно на пазара, доминиран от Apple, Samsung и Amazon. В миналото Google произвеждаше устройства, за да внедрява в тях своите софтуерни решения и така да кара конкурентните технологични компании да правят все повече продукти за масовия пазар. Но подобно на Microsoft след успеха на нейния хибрид между таблет и лаптоп Surface, Google прави все повече свои собствени продукти.

Нов опит

В новите устройства ще бъдат включени технологии като отговарящ "умен говорител", направен по подобие на продукта на Amazon Echo. В предишните си опити компанията не успя да се наложи на пазара на мобилни телефони. Първоначално Google опитваше да прави телефони в средния клас, докато все още притежаваше Motorola. По-късно произвеждаше устройствата си съвместно с LG и други компании, като телефоните носеха бранда Nexus. Те се правеха основно за да помагат при разпространението на операционната система на Google Android. Устройствата обаче не успяха да се наложат на пазара, доминиран от други устройства, ползващи Android.

Сега телефоните ще носят бранда на Google, като най-вероятното новият телефон ще продължи линията Pixel, от която вече излязоха лаптопът Chromebook Pixel и таблетът Pixel C. Големият плюс за Google ще бъде възможността да поддържа както хардуера, така и софтуера на устройствата. Повечето от другите производители на телефони, които ползват Android, не правят промени по софтуера, а само го модифицират така, че той да върви по-гладко на определените устройства. Възможно е телефонът да има две версии – една малка и една по-голяма, подобно на последните серии iPhone на Apple. Освен това най-вероятно Google ще се насочи не към средния клас телефони, а към високия, където конкуренцията е изключителна голяма.

Повече Android

Близо всеки четири от пет нови смартфона оперират със системата на Google Android, но въпреки това Apple продължава да бъде един от най-големите играчи на пазара във високия клас. Още по-голям проблем за Googlе обаче е, че Apple увеличава разликата в приходите между нейния магазин за приложения App Store и този, който се ползва основно в Android – Play. "Google не може просто да стои и да гледа как всички очи са насочени към Apple", коментира Джеф Блабер, анализатор в CCS Insight. Освен Pixel очаква се Google да представи Google Home – гласово устройство за дома, което да се конкурира с особено успешния продукт на Amazon Echo. Очаква се също така компанията да предложи и платформа за виртуална реалност, която да се конкурира с Oculus, собственост на Facebook.

Google ще направи пореден опит да се включи успешно на пазара на смартфони. Новите телефони, които ще бъдат представени тази седмица, ще носят бранда на компанията, а не този на Nexus, който Google ползва досега при възлагане на поръчки на други производители, съобщава Financial Times. Телефоните ще са част от нова серия продукти, чиято цел е да се конкурират успешно на пазара, доминиран от Apple, Samsung и Amazon. В миналото Google произвеждаше устройства, за да внедрява в тях своите софтуерни решения и така да кара конкурентните технологични компании да правят все повече продукти за масовия пазар. Но подобно на Microsoft след успеха на нейния хибрид между таблет и лаптоп Surface, Google прави все повече свои собствени продукти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK