Fujitsu обяви официално, че смята да се раздели с производството на лаптопи. Японската компания възнамерява да продаде своята дивизия, като води преговори с Lenovo и други компании за покупката ѝ. Продажбата ще позволи на дружеството да се концертира върху основния си източник на приходи, услугите в информационните технологии, пише Reuters. В новата компания ще преминат на работа 2 хил. служители, съобщава местната преса.
Решението подкрепи акциите на компанията, които приключиха азиатската сесия с близо 6% поскъпване. Освобождаването от нерентнабилния бизнес се очаква да подобри финансовите резултати на компанията. Последното тримесечие Fujitsu приключи със 7.4% по-малко приходи и загуба от 108 млн. долара. Раздялата на губещия бизнес с преносими компютри ще премахне тежестта им върху финансите на компанията, а евентуална сделка би вкарала и свеж капитал.
Разширяване на бизнеса
Това няма да е първата подобна сделка за групата на Lenovo. Китайската компания с стъпила здраво на японския пазар за компютри, като контролира 26% от него. Тя има присъствие на пазара чрез смесено дружество, в което си партнираше с местния производител NEC. През юли Lenovo закупи 44% от общата компания за 195 млн. долара, като се установи като най-големият доставчик на персонални компютри в Япония.
В случай че се стигне до сделка, е вероятно дивизията на Fujitsu да бъде обединена с бизнеса на Lenovo в страната. По-рано през годината от японската компания обмисляха да подходят по друг начин. Мениджмънтът преговаряше с местния конкурент Toshiba за обединение на компютърните бизнеси. Към тях се очакваше да се включи и непубличната Vaio Corporation, част от групата на Sony. Това се очакваше да създаде конкурентен японски играч в сектора, но до договорка не се стигна.
Да си купиш растеж
Пазарът на персонални компютри пострада от конкуренцията на смартфоните и други интелигентни устройства. Това пък поставя по-малки производители като Fujitsu в позиция, в която трябва да се конкурират с големите компании на ценова основа. Без производствен капацитет обаче това не може да се случи.
Lenovo успя да оглави този нов пазар през второто тримесечие на тази година. От продадените 62.4 млн. персонални компютъра за периода 21.2% са на компанията по данни на IDC. Ветераните HP Inc и Dell са доставили съответно 20.8% и 16%. За същия период Fujitsu е продал 4 млн. устройства, около 6.41% от всички и предимно в Япония.
Lenovo стигна до лидерското място, купувайки установени марки. През 2005 г. китайската група договори придобиването на дивизията за персонални компютри на пионера IBM. Цената на сделката достигна 1.25 млрд. долара, 650 млн. кеш, а остатъкът в акции на Lenovo.
Така компанията се добра до интелектуалната собственост зад ThinkPad серията на IBM, която по-късно доразви в собствени модели лаптопи от висок клас. През последната година компанията свива продажбите с 6% спрямо намалението на пазара с 11.9% за същия период. Персоналните компютри отговарят за близо 70% от продажбите на компанията.
Покупката на Fujitsu пък ще добави още една класическа марка в портфолиото на Lenovo. Първият лаптоп на компанията излиза на пазара още през 1995 г., като марката Lifebook е разпознаваема за крайните потребители, правейки придобиването типично за стила на китайската компания.
Fujitsu обяви официално, че смята да се раздели с производството на лаптопи. Японската компания възнамерява да продаде своята дивизия, като води преговори с Lenovo и други компании за покупката ѝ. Продажбата ще позволи на дружеството да се концертира върху основния си източник на приходи, услугите в информационните технологии, пише Reuters. В новата компания ще преминат на работа 2 хил. служители, съобщава местната преса.
0 коментара