С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 окт 2016, 17:23, 6812 прочитания

ЕБВР купи 15% от облигациите на Housemarket

Гръцкото дружество държи франчайз правата на IKEA за Гърция, България и Кипър

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) купи 15% от облигационна емисия за 40 млн. евро, издадена от гръцкото дружество Housemarket. Поръчките на потенциалните инвеститори в емисията са били с 25% над размера й, което показва възвръщане на доверието на инвеститорите в местния капиталов пазар, става ясно от официално съобщение на банката. Housemarket държи франчайз правата на IKEA за Гърция, България и Кипър и е дъщерно дружество на семейния Fourlis Holding.

Дружеството има 5 магазина IKEA в Гърция и по един в Кипър и България, които са реализирали продажби за 127.6 млн. евро за първото полугодие на 2016 г. (за съпоставимия период на 2015 г. те са 117.5 млн. евро). Печалбата за 6-месечието на 2016 преди лихви, данъци и обезценки (EBITDA) достига 7.9 млн. евро (срещу 5 млн. евро за същия период на 2015). Крайният резултат обаче е загуба от 3.5 млн. евро срещу 5.4 млн. евро за първата половина на 2015, става ясно от официалната страница на Fourlis Holding.


Подкрепа от инвеститори

Според Фредерик Люсент, директор "Производство и услуги" в ЕБВР, цитиран в прессъобщението, участието на банката в облигационната емисия е сигнал към инвеститорите, че доверието към гръцкия капиталов пазар се връща. "В последните 12 месеца вече участвахме в емисии облигации, издадени от гръцки фирми в производствения сектор и телекомуникациите. Ще продължим да подкрепяме развитието на капиталовите пазари в Гърция като алтернативен източник на банково финансиране", заяви още Люсент.

Василис Фурлис, председател на борда на директорите на Fourlis Group, добавя: "Housemarket и Fourlis Group ще продължат да предлагат решения за обзавеждане на дома. Нашата цел е да допринесем за възстановяване на икономиката на Гърция чрез адекватни инвестиции, работа по правила и използване на успешни световни практики за корпоративно управление. Емисията облигации, подкрепени от ЕБВР и много други институционални и индивидуални инвеститори, прави нашата отговорност дори по-голяма."



Според Сократис Лазаридис, главен изпълнителен директор на Атинската фондова борса, напълно функциониращият капиталов пазар е от съществено значение за мобилизиране на средства, необходими за финансиране на растежа на фирмите. "Атинската борса е готова да предостави своите услуги в полза на гръцката икономика заедно със силни партньори като ЕБВР", заяви той.

ЕБВР започва да инвестира в Гърция през 2015 г. Приоритетите на банката включват укрепване на частни компании и финансовия сектор, на приватизацията, развитие на инфраструктурата и регионалната интеграция на гръцката икономика. От началото на дейността си банката е инвестирала над 600 милиона евро в 11 проекта в страната.

Планът на ЕБВР за периода 2016 - 2018 г. включва три приоритета: укрепване на икономическата устойчивост, посрещане на глобалните предизвикателства и подкрепа на регионалната интеграция, се посочва в прессъобщението.

House Market в България

IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. чрез договор за франчайз с Housemarket, която управлява пет магазина на шведската верига в Гърция и един в Кипър. "Хаус маркет България" вече отчете поредно увеличение на посетителите, на купувачите и на продажбите. Дружеството прави своите отчети и анализи за периода от септември на предходната година до следващия август, когато по традиция представя новия годишен каталог на IKEA. През каталожната 2016 посетителите на IKEA в България са били 2.5 милиона, което е годишен ръст от 12%. Пазарувалите в магазините са 950 хиляди (увеличение от 26%). Продажбите са с 18% повече и достигат 92 млн. лв., съобщи Тео Муратидис, управител на "Хаус маркет България".

Той уточни, че каталожната 2016 е първата година, в която в България функционират няколко канала за продажби – магазинът в София, центърът за поръчки във Варна и онлайн. Според традиционната класация топ 100 на "Капитал" "Хаус маркет България" има 84 млн. лв. приходи за 2015 г., или ръст от 16% спрямо 2014. Това му определя 18-о място в топ 30 на веригите в страната. Дружеството има печалба от 4.2 млн. лв. за 2015 (1.48 млн. лв. за 2014).

Втората по големина верига за мебели в страната - "Аико", има приходи от 54.5 млн. лв. и печалба от 1.5 млн. лв. През миналата година мажоритарен дял в нея придоби австрийската XXXLutz.

Очаква се тази есен IKEA да отвори "точка за продажба" и в Бургас. Така през шестата си година в България вероятно мебелната верига ще надскочи психологическата граница от 100 млн. лв. оборот.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница Office 1 Superstore разширява бизнеса си зад граница

Кооперация "Панда" - притежател на марката за цял свят, финализира преговори с чуждестранни партньори

22 окт 2019, 294 прочитания

Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света Facebook отпадна от Топ 10 на най-скъпите марки в света

За поредна година на първо място попада Apple

22 окт 2019, 443 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" ще събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10