"Кока-Кола Хеленик" разширява сервизния си център
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Кока-Кола Хеленик" разширява сервизния си център

С новия проект компанията прехвърля дейности от другите страни и ги централизира в България, което прави процеса много по-ефективен, каза изпълнителният директор на "Кока-Кола Хеленик бизнес сървисиз организейшън" Симона Симион-Попеску (вдясно)

"Кока-Кола Хеленик" разширява сервизния си център

Още 164 работни места ще бъдат отворени за специалисти по финанси и човешки ресурси

20629 прочитания

С новия проект компанията прехвърля дейности от другите страни и ги централизира в България, което прави процеса много по-ефективен, каза изпълнителният директор на "Кока-Кола Хеленик бизнес сървисиз организейшън" Симона Симион-Попеску (вдясно)

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


"Кока-Кола Хеленик бизнес сървисиз организейшън", която предоставя услуги в сферата на финансите и обработката на данни за компании от групата на производителя на безалкохолни напитки, ще разшири съществуващия си център в България. Компанията ще инвестира 1.1 млн. лв. в проекта и ще открие 164 нови работни места. За разлика от повечето центрове за споделени услуги в случая става дума за висококвалифицирани специалисти. Това стана ясно при връчването на сертификат за инвестиция клас А на дружеството.

Услуги за 28 страни

Компанията е създадена през 2011 г. и беше една от най-големите инвестиции на групата Coca-Cola в България за последните години. Дружеството извършва дейност не само за българския пазар, но и за всички останали страни, в които групата работи. "Става дума за общо 28 страни, основно европейски, но също така Русия и Нигерия", обясни изпълнителният директор на "Кока-Кола Хеленик бизнес сървисиз организейшън" Симона Симион-Попеску за "Капитал". Основните услуги, които се предоставят от центъра в България, са финансови и човешки ресурси.

С проекта на практика компанията прехвърля дейности, които преди са се извършвали в другите страни, и ги централизира в България. "По този начин стандартизираме процеса и ставаме много по-ефективни. Не става дума само за оптимизиране на разходите, защото в България са ниски – има много други предимства, дейността става по-ефективна", обясни Попеску. По думите й компанията расте не само като брой, но и като сложност на дейностите. "Извършваме финансови услуги, наемаме хора оттук, защото в днешно време това може да става отвсякъде чрез LinkedIn и видеоинтервюта, правим финансово приключване на дейността във всички страни, където работим", добави тя.

За последните пет години компанията се разраства, като екипът вече наброява 600 души. Попеску коментира, че подготовката на служителите в България е много добра, но признава, че много от тях са българи, учили или работили в чужбина, говорещи по 2-3 езика, т.е. не типичните младежи, които завършват универститет. "Въпреки това ние инвестираме много в тяхното по-нататъшно развитие", добави тя.

Инвестиции на групата

Това е поредната инвестиция, която системата на Coca-Cola прави в България. "Само през тази година компанията вложи 12 млн. лв. в производствените си центрове в Костинброд и Банкя", каза изпълнителният директор на "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани България" Светослав Атанасов (вляво на снимката). С това общата инвестиция в България вече е над 500 млн. лв., а персоналът надвишава 2200 души. По думите на Атанасов заедно със своите доставчици и клиенти системата на Coca-Cola допринася 553 млн. лв. към българската икономика, или 0.6% от брутния вътрешен продукт. Подобен е и процентът в заетостта, тъй като едно място в компанията води след себе си 9 работни места в свързаните дейности.

Финансови резултати (хил. лв.)
201320142015
Общи приходи903918 10922 205
Печалба/загуба-4375-1444-142

Източник: Регистър КАПИ

"Кока-Кола Хеленик бизнес сървисиз организейшън", която предоставя услуги в сферата на финансите и обработката на данни за компании от групата на производителя на безалкохолни напитки, ще разшири съществуващия си център в България. Компанията ще инвестира 1.1 млн. лв. в проекта и ще открие 164 нови работни места. За разлика от повечето центрове за споделени услуги в случая става дума за висококвалифицирани специалисти. Това стана ясно при връчването на сертификат за инвестиция клас А на дружеството.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    xmb33385731 avatar :-|
    xmb33385731

    Сервизния си център?! Капитал, моля ви!

  • 2
    enterfornone avatar :-|
    enterfornone

    Нарича се "център за споделени услуги" хора. Коли не се поправят.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK