Snapchat подготвя борсов дебют
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Snapchat подготвя борсов дебют

Пазарът тази година е особено слаб откъм технологични първични публични предлагания.

Snapchat подготвя борсов дебют

Компанията може да бъде оценена на над 25 млрд. долара

4598 прочитания

Пазарът тази година е особено слаб откъм технологични първични публични предлагания.

© BRENDAN MCDERMID


Технологичната компания Snap, известна главно със своето приложение Snapchat, се насочва към първично публично предлагане, което може да оцени компанията на над 25 млрд. долара. Това би бил един от най-големите дебюти на борсата в последните години. Компанията, която първоначално се казваше Snapchat, вече подготвя проспекта по предлагането, като най-вероятно то ще се случи в края на март, съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на свои източници. За момента няма гаранция, че компанията ще успее да спази тези срокове, нито че очакванията за висока оценка ще се сбъднат.

Snapchat е услуга, която дава възможност на потребителите си да се снимат и изпращат снимки, които изчезват след определено време. Ако плановете на главния изпълнителен директор на компанията Еван Шпигел се окажат реалност, това ще бъде най-големият дебют на борсата от 2014 г. насам, когато китайският електронен търговец Alibaba направи своето първично публично предлагане и беше оценен на 168 млрд. долара. Snap e основана от Шпигел, Боби Мърфи и Реджи Браун.

Постоянен растеж

Ако Snap наистина бъде оценена на 25 млрд. долара, това би бил огромен скок спрямо последната оценка на компанията – 17.8 млрд. при последния проведен частен рунд за набиране на инвестиции през май. Това би било добра новина не само за Snap, но и за целия пазар, който не успява да даде на технологичните компании от Силициевата долина оценката, която те получават преди публичните си предлагания. Snap обяви пред инвеститорите си, че през тази година се очакват приходи между 250 и 350 млн. долара, като ще гони 1 млрд. долара през 2017 г. Според два от източниците на Wall Street Journal компанията вече е преминала целите си за тази година. Приложението продължава да прави все повече и повече пари, след като през 2015 г. Snap е имала приходи от едва 60 млн. долара. Според хора в компанията обаче Snap все още работи на загуба и е изцяло насочена към вдигане на приходите си.

Високата оценка и скокът в приходите на Snap идват, след като компанията започна да продава реклами в приложението си през 2014 г. Те се появяват между отделните снимки и видеодневници, които дневно се гледат от над 150 млн. души. Рекламодателите могат да правят и отделни реклами, които да са насочени към местоположението на потребителя. Snapchat е най-доминираща във възрастовата група между 18 и 24 години, но малко по малко започва да разширява обсега си.

Едно от малкото

Тази година е слаба на първични публични предлагания от страна на технологичните компании, като едва 19 от тях са излезли на борсата. До момента те са събрали малко над 3.3 млрд. долара, което е спад с 35% спрямо година по-рано. Въпреки това през септември много технологични компании, макар и по-малки, индикираха, че може да излязат на пазара и да преобърнат тенденцията.

Ако плановете на Snapchat се сбъднат, решението на Еван Шпигел да не продава компанията на Facebook за 4 млрд. долара през 2013 г. отново ще бъде потвърдено като правилното за компанията. В момента Snap преминава през трансформация, като освен софтуер фирмата ще започне да развива и някои хардуерни устройства, като например очилата Spectacles, които ще бъдат екипирани с безжична видеокамера.

Автор: Капитал
Преглед на оригинала

Технологичната компания Snap, известна главно със своето приложение Snapchat, се насочва към първично публично предлагане, което може да оцени компанията на над 25 млрд. долара. Това би бил един от най-големите дебюти на борсата в последните години. Компанията, която първоначално се казваше Snapchat, вече подготвя проспекта по предлагането, като най-вероятно то ще се случи в края на март, съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на свои източници. За момента няма гаранция, че компанията ще успее да спази тези срокове, нито че очакванията за висока оценка ще се сбъднат.

Snapchat е услуга, която дава възможност на потребителите си да се снимат и изпращат снимки, които изчезват след определено време. Ако плановете на главния изпълнителен директор на компанията Еван Шпигел се окажат реалност, това ще бъде най-големият дебют на борсата от 2014 г. насам, когато китайският електронен търговец Alibaba направи своето първично публично предлагане и беше оценен на 168 млрд. долара. Snap e основана от Шпигел, Боби Мърфи и Реджи Браун.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK