Mercedes обяви най-добрите си тримесечни продажби в историята
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mercedes обяви най-добрите си тримесечни продажби в историята

Mercedes обяви най-добрите си тримесечни продажби в историята

Компанията увеличава преднината си пред BMW

10015 прочитания

© MICHAEL DALDER


Mercedes-Benz отбеляза през септември най-добрите месечни продажби в историята си. По този начин луксозният бранд на Daimler може да да увеличи преднината си пред BMW като най-голям производител в сегмента. Продажбите на SUV коли и средния размер E-class са спомогнали за продажбата на общо над 211 хил. автомобила през септември, увеличение с 12% на годишна база. Това е първият път, в който Mercedes преминава границата от 200 хил. продадени коли, пише Financial Times. Резултатите на BMW за изминалия месец ще бъдат пуснати едва следващата седмица, но анализаторите не очакват значително покачване от миналата година, когато производителят продаде малко над 180 хил. автомобила.

На трето място в съревнованието е Audi, която е собственост на Volkswagen. BMW държа първото място през последното десетилетие, но широкият избор от нови модели при Mercedes, както и агресивното настъпване на китайския пазар помогна на марката да се превърне в новия лидер в сектора. По-рано през годината анализаторите прогнозираха, че BMW няма да предаде първото място през тази година, а ще го направи през 2017 г., но силните продажби на Mercedes, които възлизат на 1.32 млн. от януари до август, дадоха възможност да задмине конкуренцията си по-рано от очакваното. За същото време BMW е продала 1.28 млн. коли.

Ола Калениус, един от членовете на борда на Daimler, коментира, че това е бил хеттрик за компанията, като за пръв път Mercedes е имала над 200 хил. продадени автомобила, обявила е най-доброто си тримесечие досега, както и най-добрите първи девет месеца в историята на Mercedes-Benz. От своя страна Иън Робъртсън от BMW заяви миналата седмица на автошоуто в Париж, че компанията "винаги ще има баланс между печалба и обем". Много е вероятно BMW все пак да надмине Daimler като групови продажби. BMW държи още брандовете Mini и Rolls-Royce, докато Daimler произвежда Smart.

Финансово представяне на Daimler през годината:

Годишни приходи за 2015: 149.5 млрд. евро

Приходи за второто тримесечие: 38.61 млрд. евро

Нетна печалба за второто тримесечие: 2.452 млрд. евро

Цена на акция: 63.47 (6.11% спад на годишна основа)

Пазарна капитализация: 68.02 млрд. евро

Mercedes-Benz отбеляза през септември най-добрите месечни продажби в историята си. По този начин луксозният бранд на Daimler може да да увеличи преднината си пред BMW като най-голям производител в сегмента. Продажбите на SUV коли и средния размер E-class са спомогнали за продажбата на общо над 211 хил. автомобила през септември, увеличение с 12% на годишна база. Това е първият път, в който Mercedes преминава границата от 200 хил. продадени коли, пише Financial Times. Резултатите на BMW за изминалия месец ще бъдат пуснати едва следващата седмица, но анализаторите не очакват значително покачване от миналата година, когато производителят продаде малко над 180 хил. автомобила.

На трето място в съревнованието е Audi, която е собственост на Volkswagen. BMW държа първото място през последното десетилетие, но широкият избор от нови модели при Mercedes, както и агресивното настъпване на китайския пазар помогна на марката да се превърне в новия лидер в сектора. По-рано през годината анализаторите прогнозираха, че BMW няма да предаде първото място през тази година, а ще го направи през 2017 г., но силните продажби на Mercedes, които възлизат на 1.32 млн. от януари до август, дадоха възможност да задмине конкуренцията си по-рано от очакваното. За същото време BMW е продала 1.28 млн. коли.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK