Facebook пуска социалната си мрежа, насочена към компаниите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook пуска социалната си мрежа, насочена към компаниите

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг.

Facebook пуска социалната си мрежа, насочена към компаниите

Тестовете на платформата Facebook at Work продължиха две години

7187 прочитания

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг.

© Reuters


Facebook има огромна конкуренция при услугите за бизнес съобщения, които все повече заместват имейлите като основно средство за комуникация в офисите.

Facebook започва да предлага услугата си, която е насочена към компаниите и ще позволява на служителите да комуникират по-лесно помежду си, съобщава Financial Times. Facebook at Work ще действа като отделна социална мрежа. Компанията на Марк Зукърбърг тества Facebook at Work през последните две години и се очаква скоро да бъдат обявени повече детайли около нея, включително и планове как да ще я монетизират. Най-вероятно това ще става чрез месечни абонаменти за компаниите. В момента Facebook има огромна конкуренция при услугите за бизнес съобщения, които все повече заместват имейлите като основно средство за комуникация в офисите. Сред тях са Slack Technologies, Yammer и Jive.

Въпреки това шансовете на Facebook да пробие на пазара са високи, предимно заради огромния брой потребители на социалната мрежа. В момента Facebook се изпозлва от над четвърт от световното население всеки месец. "Всеки знае какво е Facebook, така че адаптацията трябва да бъде бърза", коментира Кристин Моорман, професор в Университета Дюк.

Край на тестовете

Тестовете на Facebook at Work трябва да завършат напълно съвсем скоро. Един от тестващите мрежата беше Telenor, която има бизнес и в България. Една от причините Telenor да използва програмата е тази, че голяма част от служителите й, които са 35 хил. по света, имат акаунт във Facebook и знаят как работи мрежата, като интерфейсът на Facebook at Work не е по-различен от този на основната мрежа.

Новата платформа се тества от януари 2015 г., като стотици компании, включително и Royal Bank of Scotland, са били сред тестващите услугата, която има както настолен, така и мобилен вариант. По данни на Facebook, над 60 хиляди фирми са използвали Facebook at Work по време на пробния период.

Корпоративен Facebook

Facebook at Work работи като оригиналната мрежа, но има има свой собствен поток на новините. Той се задвижва от алгоритъм, който взима предвид предишната активност на потребителя само в корпоративния акаунт. Потребителите ще могат да си комуникират в групи и отделно. Голямата разлика между Facebook и Facebook at Work е в защитите, с които бизнес мрежата разполага, както и административните инструменти. В новата мрежа няма да има никакви реклами, а единствената по-сериозна разлика с дизайна на традиционния Facebook ще бъде сивата гама, вместо традиционното синьо.

Facebook за продуктивност?

Голяма част от работодателите и клиентите смятат, че една подобна мрежа може да направи екипите по-малко продуктивни, а не обратното. Досега бизнесът се адаптираше бавно към социалните мрежи и възможностите, които те предлагат, защото служителите трябваше да бъдат тренирани как да използват новите технологии. С Facebook at Work такъв проблем едва ли ще има, но остава въпросът дали по-активно ползване на социалните мрежи няма да се отрази негативно на продуктивността.

Facebook at Work ще направи и завой в стратегията за монетизиране на Facebook, като социалната мрежа за пръв път ще взима пари за услугите си. Най-вероятно става дума за месечни такси, които да бъдат плащани от фирмите, които искат да използват платформата за служителите си. Facebook at Work започва работа на глобално ниво, а корпоративната мрежа ще се управлява от Лодон.

Facebook има огромна конкуренция при услугите за бизнес съобщения, които все повече заместват имейлите като основно средство за комуникация в офисите.

Facebook започва да предлага услугата си, която е насочена към компаниите и ще позволява на служителите да комуникират по-лесно помежду си, съобщава Financial Times. Facebook at Work ще действа като отделна социална мрежа. Компанията на Марк Зукърбърг тества Facebook at Work през последните две години и се очаква скоро да бъдат обявени повече детайли около нея, включително и планове как да ще я монетизират. Най-вероятно това ще става чрез месечни абонаменти за компаниите. В момента Facebook има огромна конкуренция при услугите за бизнес съобщения, които все повече заместват имейлите като основно средство за комуникация в офисите. Сред тях са Slack Technologies, Yammer и Jive.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK