Jumbo за пръв път с годишни приходи над 50 млн. евро в България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Jumbo за пръв път с годишни приходи над 50 млн. евро в България

В момента веригата разполага с осем магазина в България

Jumbo за пръв път с годишни приходи над 50 млн. евро в България

Компанията предстои да отвори нов магазин в Стара Загора, който няма да е в самостоятелен обект, а в мол

Деница Ватева
21885 прочитания

В момента веригата разполага с осем магазина в България

© ЦВЕТЕЛИНА АНГЕЛОВА


Най-висок дял в продажбите имат стоките за дома.

Българското поделение на гръцката верига за детски стоки и домашни потреби Jumbo е увеличило приходите си от продажби в страната за пръв път до над 50 млн. евро, става ясно от съобщение на компанията майка Jumbo Group S.A. до акционерите. За финансовата година от юни 2015 до юни 2016 г. компанията отбелязва среден ръст от 12% на оборота във всеки от магазините си в страната, като същевременно и планира увеличаване на броя магазини до девет.

В последните няколко години Jumbo се нареди сред най-големите търговци на дребно в България, като според класацията "Капитал 100" това е една от малкото компании в клуба на най-големите 15, която е извън търговията с техника, храни и бързооборотни стоки.

Ръст на продажбите

След повече от десет години на българския пазар за пръв път магазините Jumbo са регистрирали годишен оборот над 50 млн. евро. Според данни на компанията майка през последната финансова година (юни 2015 - юни 2016) дъщерното дружество в България "Джамбо ЕС.Б " е реализирало нетни приходи 51.95 млн. евро при 45.34 млн. евро спрямо предходния период.

Повишението е отчетено при еднакъв брой магазини в страната и за двете години - четири в София и по един в Пловдив, Варна, Бургас и Русе. Според официалната информация средното увеличение на продажбите във всеки от тях е било около 12%, което е по-висок темп на нарастване спрямо магазините на дружеството в Гърция и Кипър.

Заедно с повечето постъпления е нараснала и нетната печалба на българското поделение. За периода юни 2015 - юни 2016 тя е достигнала 14.22 млн. евро спрямо 11.08 млн. евро година по-рано, се вижда от данните. Така компанията реализира сравнително висока норма на печалба за ритейл сектора, което е характерно и за постъпленията й в предходните две години.

Нова експанзия в страната

Междувременно стана ясно и че след две години, през които веригата не беше разкривала нов обект в България, такъв ще има съвсем скоро. Според съобщение на компанията майка през ноември трябва да заработи нов магазин Jumbo в България, като обаче не се съобщава къде ще бъде той. Според неофициална информация става въпрос за обект в Стара Загора, който е в процес на изграждане. Различното при него ще е, че за пръв път той няма да бъде в самостоятелна сграда, а ще се намира в местния търговски център Park Mall Stara Zagora. Обектът ще е разположен върху площ около 11 хил. кв.м на първия етаж на мола и се очаква да предлага около 10 хил. артикула. Информацията за стъпването на веригата в града се потвърждава и от публикувани в различни сайтове обяви за подбор на персонал.

Jumbo стъпи на българския пазар през 2005 г. с откриването на първи обект в София, след което постепенно започна да навлиза и в другите по-големи градове. По оценка на компанията майка към днешна дата притежаваните активи в България са за над 102.19 млн. евро, а според системата ДАКСИ осигурените служители на фирмата към април 2016 са 533 души.

В международен план веригата Jumbo е собственик на 72 магазина, повечето от които в Гърция. Освен в България дружеството има дъщерни компании още в Кипър и Румъния. През периода юни 2015 - юни 2016 приходите са достигнали общо 637.56 млн. евро, което е увеличение спрямо предходната година, когато те са били 582.55 млн. евро. Най-висок дял на продажбите имат стоките за дома, следвани от детските играчки и сезонните стоки, става ясно от данните на компанията майка.

Най-висок дял в продажбите имат стоките за дома.

Българското поделение на гръцката верига за детски стоки и домашни потреби Jumbo е увеличило приходите си от продажби в страната за пръв път до над 50 млн. евро, става ясно от съобщение на компанията майка Jumbo Group S.A. до акционерите. За финансовата година от юни 2015 до юни 2016 г. компанията отбелязва среден ръст от 12% на оборота във всеки от магазините си в страната, като същевременно и планира увеличаване на броя магазини до девет.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    marksman avatar :-|
    marksman

    Заедно с повечето постъпления е нараснала и нетната печалба на българското поделение. За периода юни 2015 - юни 2016 тя е достигнала 14.22 млн. евро спрямо 11.08 млн. евро година по-рано, се вижда от данните.

    Ами ,
    повишаването на "нетната печалба" идва от "оптимизиране"
    Заплати, по високи цени ,или друго.....

  • 2
    mkardjiev avatar :-P
    MMK

    Ами не спряхте да им купувате евтините боклуци "мейд ин Чайна"!!!

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "marksman":

    Да, но това далеч не е задължителния вариант. Повечето фирми държат да остават ссчетоводно на 0-та, за да не плащат данъци. Поклон на хитрите гърци, че не посягат към това кранче.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK