Unilever с първи спад на продажбите от година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Unilever с първи спад на продажбите от година

Unilever с първи спад на продажбите от година

Компанията влезе в спор с Tesco заради цените на продуктите си на британския пазар

4026 прочитания

© Philippe Wojazer


Един от най-големите световни производители на потребителски стоки - Unilever, отбеляза спад на продажбите за пръв път от над година, като по този начин развали добрите новини от по-доброто представяне при бизнеса със сладолед през лятото, съобщава Bloomberg. Понижението на постъпленията през третото тримесечие е с 0.1% на годишна база и се дължи основно на валутни разлики. Така приходите на английско-холандската компания за периода са били 13.4 млрд. евро. Като се приспаднат валутните ефекти, постъпленията са нараснали с 3.4%. Компанията не е представила данни за финансовия си резултат за периода.

Обемът на продадените стоки за тримесечието също е намалял - с 0.4%. Анализаторите очакваха точно обратното – увеличение на продажбите. Така растежът на приходите на компанията се забавя до 3.2%, което доведе и до лек спад в цената на акциите на Unilever с 2.5%. Анализаторът на BNP Paribas Джеф Стент коментира, че основната изненада в продажбите е дошла от Азия.

За да компенсира за забавянето на растежа си в стратегически важните пазари като Индия и Китай, които отговарят за почти две трети от приходите, Unilever купи през лятото компании като Dollar Shave Club и Seventh Generation.

Проблемите с Tesco

В същото време тя си създаде проблеми с британската търговска верига Tesco. В сряда голяма част от продуктите на Unilever отпаднаха от онлайн магазина на Tesco, откъдето коментираха, че в момента изпитват недостиг на голям брой продукти на компанията и целта е проблемите да бъдат разрешени възможно най-бързо. Unilever не коментира темата, но медиите във Великобритания бързо стигнаха до информацията, че става дума за спор между двете компании, породен от желанието на Tesco да вдигне с 10% цените на продуктите заради поевтиняването на паунда след референдума в страната за излизане от Европейския съюз.

Според финансовия директор на Unilever Греъм Питкетли "диспутът с Tesco няма нужда от коментар", след като британският пазар отговаря за едва 5% от всички приходи на Unilever. По неговите думи компанията може да дискутира развитието на британския си бизнес на предстоящото общо събрание, което ще се проведе в Лондон. В същото време хранителни компании като Nestle и Emmi също обмислят да вдигнат цените на продуктите си във Великобритания заради нарастващите си разходи след референдума.

Растящите цени след Brexit

Спадът на курса на паунда спрямо долара вече води до вдигане на цените на вносните продукти. Покриването на тези допълнителни разходи обаче ще бъде трудно предвид конкуренцията в ритейл сектора на Острова. Unilever разчита предимно на Tesco, които от своя страна се забъркаха в счетоводен скандал и понесоха много критики от страна на регулаторите.

"Този тип сблъсъци между големите компании не е от полза на никого", коментира Браян Робъртс, анализатор в TCC Global. "Unilever ще загуби част от пазарния си дял, а клиентите ще се сблъскат с липсата на някои от любимите си продукти. Най-добре ще е и двете компании да работят за бързо разрешаване на проблемите", коментира още той.

Вотът за Brexit вече се отразява на цените на всякакъв вид продукти. Unilever беше една от компаниите, които агитираше избирателите за оставане в Европейския съюз, докато веригите супермаркети, включително и Tesco, имаха неутрално мнение по въпроса, за да не навредят в отношенията си с клиентите и доставчиците.

Финансови резултати на Unilever:

- Приходи за третото тримесечие: 13.4 млрд. евро, което е спад с 0.1% на годишна база

- Без курсовите разлики постъпленията за периода са нараснали с 3.4%

- Обемът на продажбите е намалял с 0.4%

- Пазарна капитализация: 58.92 млрд. долара

Един от най-големите световни производители на потребителски стоки - Unilever, отбеляза спад на продажбите за пръв път от над година, като по този начин развали добрите новини от по-доброто представяне при бизнеса със сладолед през лятото, съобщава Bloomberg. Понижението на постъпленията през третото тримесечие е с 0.1% на годишна база и се дължи основно на валутни разлики. Така приходите на английско-холандската компания за периода са били 13.4 млрд. евро. Като се приспаднат валутните ефекти, постъпленията са нараснали с 3.4%. Компанията не е представила данни за финансовия си резултат за периода.

Обемът на продадените стоки за тримесечието също е намалял - с 0.4%. Анализаторите очакваха точно обратното – увеличение на продажбите. Така растежът на приходите на компанията се забавя до 3.2%, което доведе и до лек спад в цената на акциите на Unilever с 2.5%. Анализаторът на BNP Paribas Джеф Стент коментира, че основната изненада в продажбите е дошла от Азия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK