Unilever с първи спад на продажбите от година

Компанията влезе в спор с Tesco заради цените на продуктите си на британския пазар

   ©  Philippe Wojazer
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Един от най-големите световни производители на потребителски стоки - Unilever, отбеляза спад на продажбите за пръв път от над година, като по този начин развали добрите новини от по-доброто представяне при бизнеса със сладолед през лятото, съобщава Bloomberg. Понижението на постъпленията през третото тримесечие е с 0.1% на годишна база и се дължи основно на валутни разлики. Така приходите на английско-холандската компания за периода са били 13.4 млрд. евро. Като се приспаднат валутните ефекти, постъпленията са нараснали с 3.4%. Компанията не е представила данни за финансовия си резултат за периода.

Обемът на продадените стоки за тримесечието също е намалял - с 0.4%. Анализаторите очакваха точно обратното – увеличение на продажбите. Така растежът на приходите на компанията се забавя до 3.2%, което доведе и до лек спад в цената на акциите на Unilever с 2.5%. Анализаторът на BNP Paribas Джеф Стент коментира, че основната изненада в продажбите е дошла от Азия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове