С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 13 окт 2016, 17:51, 9236 прочитания

Българите използват най-много смартфоните си от цяла Европа

Потребителите у нас са залепени за мобилните устройства по 5 часа на ден

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-често те се използват за търсене в интернет (92%), използване на социалните мрежи (84%) и онлайн пазаруване (69%).
Българските потребители използват смартфоните си по 5 часа на ден. За сравнение - средното за Европа потребление е 4.1 часа, докато в Австрия например се използват средно по 3 часа дневно. Такива са изводите от мащабно изследване на картовия оператор Mastercard в 23 държави за нагласите към иновациите и как те се отразяват на ежедневието ни.

Най-често те се използват за търсене в интернет (92%), използване на социалните мрежи (84%) и онлайн пазаруване (69%). Според проучването 91% от българските граждани подкрепят навлизането на нововъведения в ежедневието и вярват, че те ще се отразят благоприятно на обществото. "Компаниите все повече създават иновациите отдолу нагоре – тоест стремят се да отговорят на конкретните нужди на потребителите", коментира представителят на Mastercard за България и Македония Ваня Манова.


Какви са нововъведенията

Очакванията на оператора са, че до 2020 г. над 30% от всички разплащания ще се извършват през мобилни устройства. Един от начините е Masterpass, който позволява, веднъж въведени, данните от кредитна или дебитна карта да се запазват на смартфона и да не трябва да се набират отново. Той ще може да се използва в български онлайн магазини от следващата година. "Постепенно се преминаваме към бъдеще, в което няма да има постоянно въвеждане на номера на карти и няма да се налага да помним десетки различни пароли. Това ще се случва чрез разпознаване на лицето или пръстови отпечатъци", коментира Брайън Морис, ръководител дигитално развитие в Mastercard. Другата вече налична иновация, която тепърва ще влиза все повече в употреба, е Paypass системата. При нея всяко едно "умно" устройство, което има NFC (near field communication), което накратко е по-модерният bluetooth, може да придобива характеристиките на платежна карта – смартфон, гривна за фитнес, дори пръстени и автомобилни ключове. В България от април ПИБ предлага тази услуга за мобилното си приложение под Android, което позволява чрез мобилен телефон да се плаща на безконтактен ПОС терминал. Това е първата банка не само в България, но и на целия Балкански полуостров, която прави NFC плащанията възможни, добавиха от Mastercard. Освен това Общинска банка представи дебитна карта с двойна функция на чипа. Тя позволява предварително закупуване на билети за софийското метро и може да служи вместо абонаментна карта за градския транспорт в столицата.

Биометрия за плащане



"Доскоро търсехме подобряване на клиентското преживяване, докато сега идеята по-скоро е просто да няма преживяване, което да е свързано с плащането – тоест то да става по-бързо, по-лесно, неусетно", добави Брайън Морис. В някои държави в този процес обаче се е включила активно и държавата. Около 20% от алтернативните платежни транзакции в Полша например се извършват чрез биометричните лични карти. Проучване на другия картов оператор Visa в седем европейски държави обаче показва, че потребителите са два пъти по-склонни да поверят биометричните си данни на банките (60%), отколкото на държавните органи (33%). Повече от две трети от анкетираните смятат, че биометрията е подходящ начин за разплащане.

Междувременно у нас вече има активни близо 100 000 ПОС терминали, обаче от тях половината имат безконтактна функция, тоест останалите все още не могат да приемат NFC плащания. От началото на 2015 г. всички нови терминали, които са предоставяни на бизнеса от страна на банките, са от този тип. Особено активни при снабдяване с мобилни ПОС устройства през тази година са компаниите за доставки, които увеличават оборотите си успоредно на двуцифрените ръстове в онлайн търговията, съобщиха източници от бранша.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 469 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 431 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" ще събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Още от Капитал
Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10