С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 18 окт 2016, 13:32, 17497 прочитания

Бъдещето на българската индустрия: къде и как ще се случва

Първата конференция за производствени инвестиции се организира съвместно от "Капитал", община Пловдив, Industry Watch и Тракия икономическа зона

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Вероятно сте чували тезата, че българската индустрия е умряла преди години. Докато много места продължават да я повтарят, други работят усилено, за да докажат, че това не е така. Пловдив е центърът на тези усилия.

Преди време "Капитал" разказа за възраждането на Пловдив и околните общини като индустриална дестинация и как се развива икономическата зона там. Сега искаме да покажем хората зад това, както и да свържем бъдещи инвеститори с бъдещи дестинации.


Първото издание на най-голямото събитие за инвестиции в България е на 1 и 2 ноември. Организираната от "Капитал", община Пловдив и Industry Watch конференция "Doing Business in Bulgaria: Успехът на Пловдив и кои са новите региони с потенциал" ще обедини опита, идеите и визията хора от различни сектори и държави. Ще бъдат представени още дестинации, които искат да са следващите индустриални хъбове, ще се обсъдят всички детайли около това как точно се прави инвестиция в България, какво може местната власт, какво позволява законът и как се намира финансиране.

Няма да остане без внимание и основният проблем - намирането на кадри. Ще се обменят идеи и добри практики за сътрудничество между държавата и частния сектор, ще има ценни насоки за това как да образоваме и запазим служителите си, както и къде да ги търсите.

С две думи: защо в Пловдив



В момента това е най-живата икономическа област извън София и най-живата зона за индустрия изобщо. Заводите там са над 100 след инвестиции от над 1 млрд. евро и продължават да се увеличават непрекъснато. Според някои производители показателното за успеха на зоната и доброто й бъдеще е, че идващите инвеститори са все по-значителни компании.

Показателно е как развитието на една такава зона може да се случи без намесата на държавата и само с добри идеи и желание. През 1996 г. тя все още не се наричаше "Тракия икономическа зона". Но точно тогава - преди 20 години - пловдивската строителна компания "Сиенит" построи първата индустриална база на чуждестранния инвеститор "Агри България". И с това сложи началото на икономическа зона "Марица". После бизнесът се разрасна и започна изграждането на втората икономическа зона "Раковски".

Двадесет години по-късно новосъздадените работни места са над 20 000. В "Тракия икономическа зона" работят предприятия, търговски и логистични бази на световни лидери като ABB, "Либхер-Хаусгерете Марица", Socotab, Schneider Electric, DB Schenker, "Агри България", Sensata Technologies, Osram, Shell Gas, William Hughes, Kaufland, Zobele, Magna, Mecalit, "Техно Акташ". Тук развива дейност една от най-значимите компании в България – "КЦМ 2000". Както и най-разпознаваеми български фирми като "Белла България", "МАКСКОМ", "Димитър Маджаров", "Рефан", "Атаро Клима", "Анди", "Биофреш", "Агрия – България".

Инж. Пламен Панчев - съуправител на "Тракия икономическа зона" обаче е категоричен, че тя не е запазено място само за големия бизнес. "Малкият и среден бизнес също има място при нас, защото му е по-изгодно. По-малките фирми, което е валидно и за чуждестранните инвеститори, не разполагат със собствени екипи за проучване на българското законодателство, на терените, на българските практики за присъединяване към различните експлоатационни дружества. Тук те намират тези услуги, като първоначалната инвестиция излиза с около 25 на сто по-малко, ако сами се заемеха да решават тези бизнес въпроси и направят инвестиция на "голо поле"", казва инж. Панчев. И припомня, че например английската William Hughes започва работа край Раковски с 20 работника и 1000 кв. м сградна площ. Сега компанията има 5000 кв. м сгради и над 180 работници и продължава да расте.

Къде са хората?

Спирачка пред този очакван ръст ще бъде недостатъчната по количество и качество работна сила. Градът Пловдив и сателитните селища край него имат потенциала да поемат още 100 000 нови работници и служители. Южен централен район има ресурса да "даде" тези хора. Университетите в Пловдив и центровете за обучение в самата "Тракия икономическа зона" са в състояние да обучат "по поръчка" нови кадри. Но за това трябва време, а бизнесът ги иска готови тук и сега.

Това е проблем, с който се сблъсква всеки бизнес, навсякъде. Пловдив е добър пример за решения, защото такива се търсят ежедневно, под натиска на бизнес-нуждите. Наскоро Министерство на образованието, клъстър "Тракия икономическа зона", община Пловдив и Industry Watch подписаха създаването на образователно-индустриален борд, който да помага за връзката държава-община-бизнес.

На ивента компании за подбор на персонал, министерството и образователни институции ще разкажат какви проблеми срещат и как могат да бъдат преодоляни.

Да влязат следващите

И накрая, но не по важност: успехът вдъхновява. Други градове искат да следват този път и да привличат индустриално производство. Плановете на четири от тези градове - Русе, Хасково, Бургас и Габрово, също ще бъдат чути и изложени на конференцията. Ще бъдат обсъдени с експертите, които имат поглед върху развитието на различни зони. Ако искате да разберете къде ще се случва бъдещето на бизнеса ви, Пловдив ще бъде мястото да го разберете.
Doing Business in Bulgaria: Успехът на Пловдив и кои са новите региони с потенциал

01-02 ноември, в Гранд Хотел Пловдив (Новотел Пловдив), Капитал, заедно с Община Пловдив организира първата по рода си конференция, която да представи България като инвестиционна дестинация.

По време на форума представители на държавата, местната власт и международни инвеститори ще обсъдят предимствата за правене на бизнес у нас. Ще се дискутира също какво трябва да се подобри в средата, така че да се създадат повече индустриални зони в страната, които да привличат предприятия и да създават работни места.

Основни теми в програмата ще бъдат
Какво стои зад успеха на Пловдив: добрите примери за тези, които поглеждат към страната като инвестиционна дестинация
Къде стои България на инвестиционната карта
Когато се насочите към България: всичко, което трябва да знаете, преди да инвестирате – правни, финансови и въпроси, свързани с пазара на недвижими имоти, както и идеи от местните експерти
Голямото предизвикателство - човешкият капитал. Как да намерим, образоваме и запазим служителите си. Идеи за сътрудничество между държавата и частния сектор
Изгряващите звезди: Четири града, мотивирани да повторят успеха на Пловдив Среща с кметовете, които ще представят интересни възможности за инвеститорите.

Аудитория: бизнес мениджъри, инвеститори от България и чужбина - ЕС, Китай, Турция, представители на местната власт, финансови институции, консултанти и юридически кантори
За повече информация и регистрация – capital.bg/doingbusiness

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

The Future of Retail: "В днешната икономика марките продават смислено преживяване, целящо да установи ценни взаимоотношения" The Future of Retail: "В днешната икономика марките продават смислено преживяване, целящо да установи ценни взаимоотношения"

Експертът по дизайн на преживяването Андреа Пики, консултирал дигиталните и физически екосистеми на Apple, Google и eBay, за новата парадигма в ритейла

23 окт 2019, 86 прочитания

Възможности за финансране от Норвегия и Европейското икономическо пространство Възможности за финансране от Норвегия и Европейското икономическо пространство

Общият бюджет за периода 2014 - 2021 г. е 210 млн. евро

23 окт 2019, 235 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ryanair очаква по-ниска печалба заради поевтиняването на паунда

Европейските превозвачи срещат все повече трудности

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10