Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 окт 2016, 15:53, 4711 прочитания

Ryanair очаква по-ниска печалба заради поевтиняването на паунда

Европейските превозвачи срещат все повече трудности

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият нискоразходен авипревозвач в Европа Ryanair обяви, че очаква забавяне на растежа в резултат на поевтиняването на британския паунд след референдума във Великобритания и решението страната да напусне Европейския съюз. Великобритания е особено важен пазар за Ryanair, които продават част от билетите си в британска валута. Поради отслабването на паунда спрямо еврото приходите на ирландския превозвач намаляват. В момента операциите във Великобритания отговарят за над една четвърт от годишните постъпления на Ryanair, възлизащи на 6.5 млрд. евро. След изявлението на компанията акциите й се понижиха с 3%.

Референдумът във Великобритания, който доведе до исторически спад в стойността на паунда, се отразява на всички европейски авиокомпании с бизнес в страната. Още часове преди да бъде ясен резултатът от вота, състоял се в края на юни, International Airlines Group, компанията майка на British Airways, предупреди, че печалбите на компанията ще претърпят удар. Малко по-късно бюджетният превозвач easyJet излезе с подобно изявление.


Новата реалност

Ryanair понижи прогнозите си за печалбата за фискалната година, приключваща през март. Ръководството й сега очаква тя да бъде в диапазона между 1.3 млрд. и 1.35 млрд. евро, като преди това предвижданията бяха за 1.375-1.425 млрд. евро. "Главната причина за по-ниския годишен растеж на печалбите е 18-процентният спад на паунда след вота за Brexit", коментираха от компанията. Според главния изпълнителен директор Майкъл О'Лиъри, ако паундът продължи да поевтинява, ще бъдат направени нови корекции за очакваната печалба.

Сривът на паунда спрямо еврото не е единственият проблем за европейските авиолинии. Все по-голямата конкуренция на пазара доведе до сериозно поевтиняване на цените на билетите, особено след като търсенето до основни дестинации като Турция и Франция намалява след терористичните атаки и политическите проблеми, които се появиха през последната година. Индустрията среща проблеми и от нарушения ритъм на работа, след като през годината имаше продължителни стачки от страна на екипите по контрол на въздушния трафик на континента. Германската авиокомпания Lufthansa обяви още през юли, че терористичните атаки ще се отразят на продажбите и печалбите им. Няколко дни по-късно Air France съобщи, че спестените пари от по-ниския разход на гориво вече са били заличени от ниските цени на билетите.
Ryanair повиши и прогнозите си за спада в цените на билетите, като вече очаква понижение между 13 и 15% при 10-12% преди, като това също ще се отрази на печалбата на компанията.




Намаляване на разходите

От Ryanair вече са започнали да подготвят план за намаление на разходите, за да могат поне частично да поемат удара от ниските цени на билетите и ниския курс на паунда. Разходите, извън тези за гориво трябва да се понижат с 3%, като първоначалните предвиждания бяха за понижение само с 1%.
Според О'Лиъри ръстът на трафика и по-доброто управление на разходите ще дадат възможност на компанията да смекчи негативния ефект от по-ниските приходи, но въпреки това компанията е предпазлива в прогнозите. Той отново се изказа критично за вота на британците, като още след референдума обяви, че Ryanair ще преразгледа плановете си за растеж във Великобритания и ще пренасочи новите самолети на авиокомпанията към други локации.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата Как да "уловим момента" и да спечелим от кризата

"Карол Капитал Мениджмънт" със специален инвестиционен план, съобразен с днешните високи нива на несигурност

2 апр 2020, 351 прочитания

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 601 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Всички кандидати се отказаха от сделката за Twitter

Salesforce беше последната надежда на Джак Дорси

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10