С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 18 окт 2016, 17:54, 29461 прочитания

IT компания с български корен привлече още 29 млн. долара

Базираната в Сан Франциско Leanplum на Момчил Кюркчиев досега е получила над 46 млн. долара от американски фондове

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Стартиращата компания Leanplum, в която съосновател е 32-годишният българин Момчил Кюркчиев, получи ново финансиране от 29 млн. долара. За четири години от създаването си досега базираната в Сан Франциско технологична фирма, която прави платформа за мобилен маркетинг, е привлякла общо 46.3 млн. долара. Водещият инвеститор в новия рунд финансиране е известният в Силициевата долина фонд Canaan Partners, като участват и досегашните инвеститори Kleiner Perkins Caufield & Byers и Shasta Ventures.

С тази сума Leanplum се нарежда сред най-бързо растящите и привлекли най-големи инвестиции стартиращи компании с български корен. Заради участието на Кюркчиев част от разработчиците са в София, като планът е догодина те да нараснат четворно до 40 души.


Ръст в Сан Франциско и София

"С новите привлечени капитали искаме да увеличим екипа си основно с инженери и специалисти от 80 в момента до 100 - 200 души", заяви пред "Капитал Daily" Кюркчиев. Основна част от тях са в Сан Франциско, но Leanplum има инженерен екип и в София, където работят 10 души. През 2017 г. броят им в България трябва да нарасне четири пъти. Според Кюркчиев софийският офис е важна част от стратегията за развитие на компанията и тепърва ще се разширява. Leanplum има представителства и в Ню Йорк и Лондон.

Според Кюркчиев новата инвестиция от Canaan Partners, KPCB и Shasta Ventures ясно показва, че продуктът на Leanplum е иновативен и ще укрепи позицията на компанията в областта на мобилните маркетингови технологии. Той не даде данни какъв е оборотът на компанията в момента и на колко се оценява тя след последния рунд финансиране, но заяви, че целта е след време да стане мултимилиардна корпорация, която да излезе на борсата. "За последните три години приходите ни са нараснали тройно, а през тази година също очакваме троен растеж на резултатите ни, като говорим за милиони долари", уточни предприемачът.



Данни за дяловете на фондовете в Leanplum липсват, но по традиция в стартъп компаниите основателите запазват контролния пакет.

Какъв е продуктът

Leanplum е създадена през 2012 г., след като Момчил Кюркчиев и съдружникът му Андрю Фърст напускат Google. Първоначалната им идея е да създадат система за т.нар. А/В тестове, която дава възможност на програмистите на мобилни приложения бързо и лесно да тестват в реално време промените, които правят по програмите, и реакцията на потребителите. Проектът има голям успех и впоследствие предприемачите насочват усилията си към създаване на цялостна технология за мобилен маркетинг, която поддържа множество канали за връзка между компанията и клиентите. Последното нововъведение е и поддръжка на мейл.

"В маркетинг технологиите в световен мащаб тече трансформация и десктоп продуктите стават все по-трудни за употреба. По тази причина решихме да заложим на мобилна бизнес платформа, чрез която фирмите могат лесно и бързо да управляват маркeтинговата си дейност", заяви Кюркчиев пред "Капитал". Сред клиентите на Leanplum са гиганти като Tesco, Macy's, Expedia и други. Приложението за запознанства Tinder също използва Leanplum, за да комуникира по-персонализирано с потребителите си.

От Русе до Сан Франциско

След като завършва езиковата гимназия в Русе, Кюркчиев кандидатства за различни американски университети. Така през 2003 г. той пристига в САЩ, след като е приет с почти пълна стипендия в New York College at Brockport в Рочестър, където записва три бакалавърски специалности - математика, компютърни науки и изчислителни науки. На третата година е приет да стажува в софтуерния екип на Googlе, а по-късно получава и предложение за работа от гиганта и се премества в Калифорния. През първите две години е един от 20-те системни администратори в Google. Работи и за екип, отговарящ за видеорекламите в YouTube. Същевременно получава и магистърска степен от университета Carnegie Mellon за софтуерен инженер и мениджмънт. В Google среща бъдещия си съдружник - американеца Андрю Фърст, и през 2012 г. двамата решават да започнат свой бизнес и така основават Leanplum.
Кои са фондовете инвеститори

Новият инвеститор в компанията Саnaan управлява активи за 4.2 млрд долара, като фондът има над 180 вложения досега, основно в Силициевата долина. Сред тях са технологични фирми като eBates (придобита от Rakuten, Inc.), Metacloud (придобита от Cisco), Skybox Imaging (придобита от Google), както и здравни компании като CytomX Therapeutics, Dermira, Labrys Biologics (придобита от Teva Pharmaceutical), Novira Therapeutics (придобита от Johnson&Johnson) и др.

Предишният рунд голямо финансиране за Leanplum - от 11.6 млн. долара, беше през лятото на 2015 г. Тогава водещ инвеститор беше Кleiner Perkins Caufield & Byers. Кleiner Perkins инвестира основно в стартиращи и млади компании, като с досегашните капиталовложения от основаването си през 1972 г. фондът е подкрепял в ранните им години компании като Google, Twitter, Amazon.com, AOL, Sun Microsystems, Symantec и много други. Преди това в компанията влезе и Shasta Ventures, който е създаден през 2004 г. и е инвестирал в компании като Nest и Mint.com.

Сред ранните инвеститори в Leanplum са и са българите предприемачи Любен Белов и Богомил Балкански.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г. 1 Лошите кредити в България намаляват с 21% през 2019 г.

Растежът на жилищните заеми продължава да се ускорява и през декември

25 яну 2020, 1566 прочитания

"Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм" "Булпрос" придобива мажоритарен дял в софтуерния интегратор "Бийм"

"Бийм" ще запази бранда си и частична автономност

25 яну 2020, 1858 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КЗК не откри по-силна позиция при договаряне между "Лидл" и "Призма-Лукс"

Регулаторът отхвърли искането на оператора на ваучери за храна срещу търговската верига

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10