Carrefour ускорява растежа си във Франция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Carrefour ускорява растежа си във Франция

Жорж Пласа ще продължи плановете си за модернизиране на Carrefour

Carrefour ускорява растежа си във Франция

Трансформацията на търговската верига продължава

2570 прочитания

Жорж Пласа ще продължи плановете си за модернизиране на Carrefour

© Christian Hartmann


Най-големият френски търговец на дребно Carrefour е постигнал по-добри резултати от очакваното през третото тримесечие. Глобалните приходи са нараснали с 1.1% на годишна база, а като се елиминират валутните разлики и сезонните фактори повишението е 3.2%, съобщава Wall Street Journal. В световен мащаб приходите на веригата за периода са достигнали 21.8 млрд. евро. Покачването на приходите на основния пазар на компанията - Франция, също е бил над два пъти по-голям от очаквания (1.2% при предвиждания за 0.5%).

"Това беше добро тримесечие, като сравнителните продажби показват силен растеж", коментира финансовият директор на компанията Пиер-Жан Сивиньон пред анализатори при представянето на резултатите. "Третото тримесечие затвърждава добрите впечатления от началото на годината", добави той. Според Сивиньон прогнозата за обща годишна печалба от 2.45 млрд. евро изглежда реалистична.

Модернизирането на Carrefour

Главният изпълнителен директор на Carrefour Жорж Пласа вече обяви своите намерения да модернизира магазините на Carrefour, както и да добави повече онлайн възможности за веригата във Франция. Причината за промяната е голямата конкуренция, която Carrefour има на вътрешния пазар. Компанията среща проблеми и на други пазари, като например Испания и Бразилия, където икономическото положение не е добро.

"Това са добри резултати за Carrefour", коментираха Бруно Монтейн и Томас Уарам, анализатори от лондонската Stanford C. Bernstein, пред Bloomberg. "Продажбите във Франция са особено силни и хипермаркетите на Carrefour продължават да се разрастват", коментираха още от компанията. След обявяването на резултатите акциите на Carrefour се повишиха с 1.5% на борсата в Париж, но от началото на годината са спаднали с 11%.

Трансформацията на Carrefour най-вероятно ще приключи до края на годината, коментира още Сивиньон. Компанията ще има по-агресивна стратегия за развитието си на френския пазар, коментира още той, като тя ще е насочена предимно към сваляне на цените. "Въпреки че подобряването в представянето на френските хипермаркети е позитивен знак за веригата, резултатите за тримесечието не са достатъчни, за да убедят някои от инвеститорите, че компанията може да задържи стабилността на бизнеса си след трансформацията", коментира анализаторът от Goldman Sachs Робърт Джойс.

Бизнесът на Carrefour в България

Carrefour имаше бизнес в България от 2009 до 2012 г., като магазините се държаха съвместно от френското дружество и гръцката Marinopoulos през дружеството "КМБ България". Впоследствие Marinopoulos изкупи дела на френската Carrefour. Оттогава насам "КМБ България" е в постоянен запад, а Marinopoulos подаде заявление за фалит и впоследствие се съгласи да бъде изкупена от конкурентната гръцка верига Sklavenitis.

Най-големият френски търговец на дребно Carrefour е постигнал по-добри резултати от очакваното през третото тримесечие. Глобалните приходи са нараснали с 1.1% на годишна база, а като се елиминират валутните разлики и сезонните фактори повишението е 3.2%, съобщава Wall Street Journal. В световен мащаб приходите на веригата за периода са достигнали 21.8 млрд. евро. Покачването на приходите на основния пазар на компанията - Франция, също е бил над два пъти по-голям от очаквания (1.2% при предвиждания за 0.5%).

"Това беше добро тримесечие, като сравнителните продажби показват силен растеж", коментира финансовият директор на компанията Пиер-Жан Сивиньон пред анализатори при представянето на резултатите. "Третото тримесечие затвърждава добрите впечатления от началото на годината", добави той. Според Сивиньон прогнозата за обща годишна печалба от 2.45 млрд. евро изглежда реалистична.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK