// K2: Бизнесът / Компании

Carrefour ускорява растежа си във Франция
Трансформацията на търговската верига продължава
"Това беше добро тримесечие, като сравнителните продажби показват силен растеж", коментира финансовият директор на компанията Пиер-Жан Сивиньон пред анализатори при представянето на резултатите. "Третото тримесечие затвърждава добрите впечатления от началото на годината", добави той. Според Сивиньон прогнозата за обща годишна печалба от 2.45 млрд. евро изглежда реалистична.
Главният изпълнителен директор на Carrefour Жорж Пласа вече обяви своите намерения да модернизира магазините на Carrefour, както и да добави повече онлайн възможности за веригата във Франция. Причината за промяната е голямата конкуренция, която Carrefour има на вътрешния пазар. Компанията среща проблеми и на други пазари, като например Испания и Бразилия, където икономическото положение не е добро.
"Това са добри резултати за Carrefour", коментираха Бруно Монтейн и Томас Уарам, анализатори от лондонската Stanford C. Bernstein, пред Bloomberg. "Продажбите във Франция са особено силни и хипермаркетите на Carrefour продължават да се разрастват", коментираха още от компанията. След обявяването на резултатите акциите на Carrefour се повишиха с 1.5% на борсата в Париж, но от началото на годината са спаднали с 11%.
Трансформацията на Carrefour най-вероятно ще приключи до края на годината, коментира още Сивиньон. Компанията ще има по-агресивна стратегия за развитието си на френския пазар, коментира още той, като тя ще е насочена предимно към сваляне на цените. "Въпреки че подобряването в представянето на френските хипермаркети е позитивен знак за веригата, резултатите за тримесечието не са достатъчни, за да убедят някои от инвеститорите, че компанията може да задържи стабилността на бизнеса си след трансформацията", коментира анализаторът от Goldman Sachs Робърт Джойс.
Бизнесът на Carrefour в България
Carrefour имаше бизнес в България от 2009 до 2012 г., като магазините се държаха съвместно от френското дружество и гръцката Marinopoulos през дружеството "КМБ България". Впоследствие Marinopoulos изкупи дела на френската Carrefour. Оттогава насам "КМБ България" е в постоянен запад, а Marinopoulos подаде заявление за фалит и впоследствие се съгласи да бъде изкупена от конкурентната гръцка верига Sklavenitis.
Още по темата
Веригите Carrefour и Fnac Darty се обединяват при покупката на техника
Целта на партньорсвото е да договарят по-добри условия при доставките на домакински уреди и потребителска електроника във Франция
5 дек 2017Слабо представяне във Франция влошава резултатите на Carrefour
Новият изпълнителен директор Александър Бомпард се очаква скоро да представи стратегията си за развитие на компанията
3 сеп 2017Доставчици на Marinopoulos в Гърция готови да поемат загуби срещу бъдещи преференции
Сделката между Sklavenitis и Marinopoulos все още не е напълно одобрена
14 сеп 2016Marinopoulos може да бъде изкупена от свой гръцки конкурент
Sklavenitis е отправил оферта за покупка, която вече е одобрена от основните банки кредиторки
25 авг 2016Marinopoulos Group поиска защита от фалит пред гръцкия съд
Компанията държи франчайз правата на Carrefour в България и затвори част от обектите си в страната
29 юни 2016
Производителят на кафе планира разрастване в страната
15 дек 2019, 3185 прочитания

Председателят на съвета на директорите Огнян Донев очаква ръст на продажбите в Сърбия и Молдова
15 дек 2019, 1581 прочитания
15 дек 2019, 3185 прочитания
15 дек 2019, 1973 прочитания
15 дек 2019, 1581 прочитания
15 дек 2019, 1194 прочитания
15 дек 2019, 1156 прочитания
Компанията наскоро набра 1 млн. долара, с които ще проучва пет площи в България и Сърбия