Nestle няма да изпълни целта си за продажбите четвърта поредна година
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nestle няма да изпълни целта си за продажбите четвърта поредна година

Директорът на компанията Пол Бълк смята, че в нормални икономически условия, Nestle ще постига целта си

Nestle няма да изпълни целта си за продажбите четвърта поредна година

Компанията понижи прогнозите си за 2016 г.

2589 прочитания

Директорът на компанията Пол Бълк смята, че в нормални икономически условия, Nestle ще постига целта си

© Denis Balibouse


Швейцарският хранителен гигант Nestle обяви, че ръстът на продажбите му се забавя и за четвърта поредна година няма да може да постигне заложените цели, съобщава Wall Street Journal. Основната причина според ръководството на компанията е трудната обстановка на пазара на потребителски стоки. Резултатите, които са под очакваните от анализаторите, идват няколко дни, след като Unilever и Danone също обявиха забавяне на ръста на приходите.

Продажбите на швейцарската компания за първите девет месеца от годината са били 65.5 млрд. швейцарски франка, слабо повишение спрямо миналата година, когато бяха 64.9 млрд. франка. Приходите от основния й бизнес са нараснали с 3.3% спрямо предходната година. От Nestle вече очакват годишният растеж на продажбите на компанията да бъде 3.5% при предишна прогноза от 4.2%. "Промяната в очакваните резултати може да не е изненада за всички, но все пак е лоша новина", коментират анализатори от Baader Helvea.

Отново далеч

Това ще бъде четвъртата поредна година, в която Nestle няма да изпълни дългосрочните си планове. Те включват годишен растеж на приходите между 5 и 6%, което от швейцарската компания наричат "моделът Nestle". Въпреки това главният изпълнителен директор Пол Бълк все още има надежди, че планът ще сработи. "Наистина вярвам, че в нормални условия растеж от 5 до 6% е нещо, което можем да постигнем, коментира той в интервю. Живеем в много необичайни времена и всеки трябва да признае това."

Според него няма проблем компанията да достигне целите си, ако световният икономически растеж се завърне към обичайното си ниво заедно с покачване на цените на продуктите. В опит да подобри представянето си компанията работи да разшири бизнеса си с храни и лекарства. Именно заради това през юни компанията нае Улф Шнайдер от германската здравна компания Fresenius, който ще бъде новият главен изпълнителен директор на Nestle. Бълк, който заема поста от 2008 г., ще стане президент на компанията.

Швейцарският хранителен гигант Nestle обяви, че ръстът на продажбите му се забавя и за четвърта поредна година няма да може да постигне заложените цели, съобщава Wall Street Journal. Основната причина според ръководството на компанията е трудната обстановка на пазара на потребителски стоки. Резултатите, които са под очакваните от анализаторите, идват няколко дни, след като Unilever и Danone също обявиха забавяне на ръста на приходите.

Продажбите на швейцарската компания за първите девет месеца от годината са били 65.5 млрд. швейцарски франка, слабо повишение спрямо миналата година, когато бяха 64.9 млрд. франка. Приходите от основния й бизнес са нараснали с 3.3% спрямо предходната година. От Nestle вече очакват годишният растеж на продажбите на компанията да бъде 3.5% при предишна прогноза от 4.2%. "Промяната в очакваните резултати може да не е изненада за всички, но все пак е лоша новина", коментират анализатори от Baader Helvea.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK