Продажбите на "dm България" нарастват с една пета
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на "dm България" нарастват с една пета

Продажбите на "dm България" нарастват с една пета

Компанията инвестира 5.4 млн. лева в страната за финансовата 2015/2016 г.

Боряна Генчева, Мара Георгиева
12300 прочитания

© Надежда Чипева


Веригата дрогерии "dm България" обяви ръст на оборота от 21.4% до 95.66 млн. лв. за финансовата година, приключила в края на септември. "Това е добър резултат за компания, която е в осмата си година на пазара", каза Евелина Великова, прокурист на дружеството.

На какво се дължи увеличението

Тя обясни ръста предимно с бизнес модела на компанията. "Доскоро в България дрогерийни продукти се продаваха в аптеки, супермаркети и малки магазинчета. Като специализирана дрогерийна верига, която е най-голямата на пазара, предлагаме най-голям избор и имаме над 14 хил. продукта. В сравнение с хранителните магазини при нас пазаруването става много бързо, освен това клиентът може да получи компетентна консултация от обучен дрогерист." Според нея фактор е и качеството на продуктите. От компанията се придържат към работа с реномирани и сертифицирани производители. Собствените марки се произвеждат под немски контрол. Уверяват, че стоките, продавани в България, са същите, каквито и в Германия.

Планове за нови магазини

Около 10% от ръста идват от съществуващите магазини, а останалият се дължи на 11-те новооткрити през същия период. В момента dm има 64 магазина под наем в 24 града. В плановете на веригата е следващите години да открива по 8 - 12 нови магазина на година в градове с 40 хил. - 50 хил. души. В началото на 2017 г. ще бъде открит магазин в Разград. В момента за веригата работят близо 500 служители.

Инвестициите в страната за финансовата година са 5.4 млн лева. Те са предимно в нови магазини, но и в започналото удвояване на капацитета на логистичния център на веригата в Елин Пелин, който се очаква да отвори още 64 работни места.

"dm България" завършва финансовата година и с 20 обекта с обновен дизайн и вътрешно пространство по новата концепция на концерна, задвижена през 2015 г. Тя включва по-широки коридори за пазаруване, повече светлина и по-удобна подредба на търговските регали и енергоспестяващо LED осветление. По такъв модел са всички магазини, открити след май 2015 г. Плановете са в рамките на следващите три години да бъдат преоформени и вече съществуващите магазини.

dm drogeriemarkt съществува от 43 години. Представена е в 12 страни в Европа. В България влиза в началото на 2009 г., като отваря магазин във Видин. Приходите на групата dm за финансовата 2015/2016 г. са 9.7 млрд. евро, което е ръст от 7% на годишна база. Подгрупата в Австрия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ), която обхваща и България, отчита ръст на оборота от 8.1% до 2.21 млрд. евро. Общо магазините на dm са 3349, а служителите - 56 537. Очаква се през следващата година концернът да навлезе в Италия, която ще бъде вторият най-голям пазар за компанията след Германия.

Най-купуваните дрогерийни стоки

Най-често купуваните дрогерийни стоки от българите са шампоани, боя за коса и паста за зъби. Това показва новото издание на класацията "dm топ 10", съобщи Евелина Великова, прокурист на компанията. То е базирано на продажбата на над 20 млн. продукта във веригата dm, която е лидер при дрогерийните стоки в страната, за финансовата година от 1 октомври 2015 до 30 септември 2016 г.

Като "дрогерийни" от веригата определят продукти за лична хигиена, козметика, за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома и за здравословен начин на живот.

Три от продуктите са от собствена марка на веригата, две са марки на български производители, а останалите пет са чуждестранни марки.

Сред най-купуваните продукти в dm пет са от категорията продукти за лична хигиена, три от категорията козметика. Нови за тазгодишното издание са гримът за очи, лакът за нокти и бебешките кърпички. Най-често купуваните продукти за лична хигиена са в ценовия диапазон от 1 до 6 лева, сочат наблюденията на веригата.

В България, както и в Централна и Западна Европа в дрогерийните магазини се пазарува средно два пъти месечно. Клиентите на този етап са предимно жени, но се наблюдава постепенно увеличаване на дела на младите мъже, пазаруващи продукти за лице, за кожата и хранителни добавки.

Устойчива тенденция е нарасналото търсене на био- и натурални продукти. В магазините на dm присъстват и 270 био- и натурални стоки, от които над 220 продукта са натурална козметика.

1 коментар
  • 1
    marobo avatar :-|
    marobo

    ДМ е от онези най-вредни компании за бг икономиката. Няма нито един български продукт вътре.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK