Момчил, който прави маркетинга по-умен
Технологичната компания с български корен Leanplum привлече още 29 млн. долара инвестиция


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Няма спор - успешната кариера в Google е гаранция за добър стандарт на живот, какъвто вероятно над 99% от населението на планетата мечтае. Има обаче и единици, които са готови да го захвърлят в името на нещо несигурно и собствено, и евентуално да станат милионери. Вероятно част от тях се провалят и съжаляват, но българският предприемач Момчил Кюркчиев е от хепиенд страната на приказката. През 2012 г. той напуска IT гиганта, за да стартира със съдружника си Андрю Фърст компания в Силициевата долина. Четири години по-късно, упорит труд и безсънни нощи (неща извън дружелюбната към служителите политика на Google) тяхната Leanplum е мултимилионна компания и не просто расте, а прави динамични подскоци. Като този от обявената през тази седмица нова инвестиция от 29 млн. долара, с което компанията е набрала общо 46.3 млн. долара.
Водещият инвеститор в новия рунд е фондът от Силициевата долина Canaan Partners. Участие взимат и досегашните акционери Kleiner Perkins Caufield & Byers и Shasta Ventures. "Имаме нов инвеститор - Canaan, но е винаги добре, когато и сегашните инвеститори се включат. Това показва, че те вярват, че Leanplum може да се превърне в мултимилиардна международна компания", заяви Кюркчиев пред "Капитал".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.