Момчил, който прави маркетинга по-умен

Технологичната компания с български корен Leanplum привлече още 29 млн. долара инвестиция

"Целта ни е да изградим мултимилиардна компания, която да излезе на борсата"
"Целта ни е да изградим мултимилиардна компания, която да излезе на борсата"    ©  Leanplum
"Целта ни е да изградим мултимилиардна компания, която да излезе на борсата"
"Целта ни е да изградим мултимилиардна компания, която да излезе на борсата"    ©  Leanplum

Няма спор - успешната кариера в Google е гаранция за добър стандарт на живот, какъвто вероятно над 99% от населението на планетата мечтае. Има обаче и единици, които са готови да го захвърлят в името на нещо несигурно и собствено, и евентуално да станат милионери. Вероятно част от тях се провалят и съжаляват, но българският предприемач Момчил Кюркчиев е от хепиенд страната на приказката. През 2012 г. той напуска IT гиганта, за да стартира със съдружника си Андрю Фърст компания в Силициевата долина. Четири години по-късно, упорит труд и безсънни нощи (неща извън дружелюбната към служителите политика на Google) тяхната Leanplum е мултимилионна компания и не просто расте, а прави динамични подскоци. Като този от обявената през тази седмица нова инвестиция от 29 млн. долара, с което компанията е набрала общо 46.3 млн. долара.

Водещият инвеститор в новия рунд е фондът от Силициевата долина Canaan Partners. Участие взимат и досегашните акционери Kleiner Perkins Caufield & Byers и Shasta Ventures. "Имаме нов инвеститор - Canaan, но е винаги добре, когато и сегашните инвеститори се включат. Това показва, че те вярват, че Leanplum може да се превърне в мултимилиардна международна компания", заяви Кюркчиев пред "Капитал".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се