ЕК е недоволна от политиката на Volkswagen в Европа след дизелгейт

Според Брюксел компанията отдава прекалено голям приоритет на проблемите си в САЩ

Вера Журова, председател на Европейската комисия по правна политика, е недоволна от отношението на Volkswagen към европейските потребители
Вера Журова, председател на Европейската комисия по правна политика, е недоволна от отношението на Volkswagen към европейските потребители
Вера Журова, председател на Европейската комисия по правна политика, е недоволна от отношението на Volkswagen към европейските потребители
Вера Журова, председател на Европейската комисия по правна политика, е недоволна от отношението на Volkswagen към европейските потребители

Европейската комисия (ЕК) ще увеличи натиска си върху Volkswagen заради скандала с промяната на резултатите от тестовете за вредни емисии, който се разрази през есента на миналата година, съобщава Financial Times. Оттогава досега германският автопроизводител има сериозни проблеми с бизнеса си на глобално ниво. Най-тежка е ситуацията в САЩ, където до момента от компанията се очаква да изплати над 15 млрд. долара глоби и обезщетения, а сумата да продължава да расте. Според европейските власти програмата на Volkswagen за изтегляне на дизеловите автомобили не е достатъчнo ефективна и компанията трябва да изкупи поне част от засегнатите коли.

Европейските власти се държат сравнително по-меко с Volkswagen, отколкото колегите им в Америка, където Volkswagen още в началото беше накарана да изкупи всичките си двулитрови автомобили, които замърсяват околната среда. В момента инвеститорите в компанията очакват решението на съдия Чарлз Брайър, който разглежда делото срещу Volkswagen и трябва да одобри финално обезщетенията за близо половин милион притежатели на коли.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)
    • - 5

    Американски удар по най-големият производител на автомобили в света. САЩ отдавна загубиха палмата на първенството от VAG и Тойота. С този специфичен и много двусмислен скандал, САЩ играят ва банк срещу мощната немска експортна икономика, която от доста време притеснява правителството на Обама, без то да е в състояние да намери какъвто и да било адекватен отговор на това положение. Още повече, че по време на кризата бяха спасени почти всички автомобилни корпорации чрез държавни механизми, които ги преведоха през нея. В последствие компаниите се откупиха обратно, но така и не могат да изпреварят японските и европейските си конкуренти, в глобален мащаб.

    Нередност?
  • 2
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)
    • - 2

    Европейските потребители гласуват с покупките си и така показват доколко са повярвали и са повлияни от този "скандал"

    Нередност?
  • 3
    g_t avatar :-|
    Alarmstufe Rot
    • + 2

    Пълни глупости. Запитваш ли се защо САЩ глобиха ФВ, а не БМВ? Или Мерцедес? Дали пък ФВ наистина не сгазиха лука?

    Нередност?
Нов коментар