ЕК е недоволна от политиката на Volkswagen в Европа след дизелгейт
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ЕК е недоволна от политиката на Volkswagen в Европа след дизелгейт

Вера Журова, председател на Европейската комисия по правна политика, е недоволна от отношението на Volkswagen към европейските потребители

ЕК е недоволна от политиката на Volkswagen в Европа след дизелгейт

Според Брюксел компанията отдава прекалено голям приоритет на проблемите си в САЩ

5496 прочитания

Вера Журова, председател на Европейската комисия по правна политика, е недоволна от отношението на Volkswagen към европейските потребители


Европейската комисия (ЕК) ще увеличи натиска си върху Volkswagen заради скандала с промяната на резултатите от тестовете за вредни емисии, който се разрази през есента на миналата година, съобщава Financial Times. Оттогава досега германският автопроизводител има сериозни проблеми с бизнеса си на глобално ниво. Най-тежка е ситуацията в САЩ, където до момента от компанията се очаква да изплати над 15 млрд. долара глоби и обезщетения, а сумата да продължава да расте. Според европейските власти програмата на Volkswagen за изтегляне на дизеловите автомобили не е достатъчнo ефективна и компанията трябва да изкупи поне част от засегнатите коли.

Европейските власти се държат сравнително по-меко с Volkswagen, отколкото колегите им в Америка, където Volkswagen още в началото беше накарана да изкупи всичките си двулитрови автомобили, които замърсяват околната среда. В момента инвеститорите в компанията очакват решението на съдия Чарлз Брайър, който разглежда делото срещу Volkswagen и трябва да одобри финално обезщетенията за близо половин милион притежатели на коли.

Специално внимание

В писмо до Франсиско Гарсия Санз, член на борда на директорите на Volkswagen, еврокомисарят

по правосъдие Вера Журова пише, че компанията трябва да се обърне със "специални внимание" към хората, които искат да продадат колите си. Те вероятно срещат проблеми с това да намерят купувач преди пълното изтегляне на колите от пазара и ремонтирането им, за да влязат в нормите на Европейския съюз за вредни емисии. Според Журова за тези клиенти Volkswagen трябва да осигури приоритетно изкупуване на колите.

Същото специално внимание трябва да се обърне и на хората, които спешно имат нужда колата да бъде сертифицирана отново от европейските регулатори. Такива случаи се получават най-вече при смяна на местожителството и регистриране на колата в друга страна, коментира Журова. Според Volkswagen европейските потребители ще могат да получат ремонтираната си кола в рамките на половин час. "Това е легално според европейското право", коментираха от групата.

В писмото на Журова се казва още, че Volkswagen трябва да гарантира, че техническата поправка, през която минават засегнатите коли, няма да навреди по никакъв начин на автомобила. Еврокомисарят предупреди компанията, че ако се появяват проблеми при проверка, това ще бъде в нарушение на европейските закони за защита на потребителите.

САЩ пред Европа

Писмото на Журова показва, че комисията не харесва моментното състояние, което показва, че Volkswagen приоритизира пазара в САЩ пред този в Европа. Досега почти целият фокус на скандала беше насочен към американските проблеми на компанията, докато тези в Европа останаха в сянка. Реалността би трябвало да е друга предвид факта, че в Европа има повече продадени дизелови коли на Volkswagen. Комисията също призовава Volkswagen да представи още доказателства за работата си по скандала, за да може властите да са сигурни, че компанията ще може да постигне целта си да изкупи или върне от пазара всичките си автомобили до есента на 2017 г.

През септември еврокомисарят предупреди Volkswagen, че производителят на коли може да е нарушил търговските практики в 20 държави, предвид рекламните кампании, които представят колите на компанията като "зелени". Тя призова държавите да търсят различни методи за получаване на компенсации от Volkswagen.

Европейската комисия (ЕК) ще увеличи натиска си върху Volkswagen заради скандала с промяната на резултатите от тестовете за вредни емисии, който се разрази през есента на миналата година, съобщава Financial Times. Оттогава досега германският автопроизводител има сериозни проблеми с бизнеса си на глобално ниво. Най-тежка е ситуацията в САЩ, където до момента от компанията се очаква да изплати над 15 млрд. долара глоби и обезщетения, а сумата да продължава да расте. Според европейските власти програмата на Volkswagen за изтегляне на дизеловите автомобили не е достатъчнo ефективна и компанията трябва да изкупи поне част от засегнатите коли.

Европейските власти се държат сравнително по-меко с Volkswagen, отколкото колегите им в Америка, където Volkswagen още в началото беше накарана да изкупи всичките си двулитрови автомобили, които замърсяват околната среда. В момента инвеститорите в компанията очакват решението на съдия Чарлз Брайър, който разглежда делото срещу Volkswagen и трябва да одобри финално обезщетенията за близо половин милион притежатели на коли.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    Американски удар по най-големият производител на автомобили в света. САЩ отдавна загубиха палмата на първенството от VAG и Тойота. С този специфичен и много двусмислен скандал, САЩ играят ва банк срещу мощната немска експортна икономика, която от доста време притеснява правителството на Обама, без то да е в състояние да намери какъвто и да било адекватен отговор на това положение. Още повече, че по време на кризата бяха спасени почти всички автомобилни корпорации чрез държавни механизми, които ги преведоха през нея. В последствие компаниите се откупиха обратно, но така и не могат да изпреварят японските и европейските си конкуренти, в глобален мащаб.

  • 2
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    Европейските потребители гласуват с покупките си и така показват доколко са повярвали и са повлияни от този "скандал"

  • 3
    g_t avatar :-|
    Alarmstufe: Rot

    Пълни глупости. Запитваш ли се защо САЩ глобиха ФВ, а не БМВ? Или Мерцедес? Дали пък ФВ наистина не сгазиха лука?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK