Китайската HNA Group ще купи 25% от хотелиерската верига Hilton
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайската HNA Group ще купи 25% от хотелиерската верига Hilton

HNA Group вече е най-големият акционер в Hilton Worldwide, а един от наследниците на веригата е Парис Хилтън.

Китайската HNA Group ще купи 25% от хотелиерската верига Hilton

Китайските компании инвестират агресивно на имотния пазар в САЩ

5585 прочитания

HNA Group вече е най-големият акционер в Hilton Worldwide, а един от наследниците на веригата е Парис Хилтън.

© Reuters


Сделката оценява Hilton Worldwide на 26 млрд. долара.

Китайският индустриален конгломерат HNA Group ще купи 25% в хотелиерската верига Hilton Worldwide. Това е поредната сделка, която е част от агресивната вълна от китайски компании, навлизащи в бизнеса с недвижими имоти, съобщава Wall Street Journal.

Сделката

HNA Group ще плати за дела 6.25 млрд. долара, а продавач е един от най-големите инвеститори в имоти в света - Blackstone Group. Договорената цена е близо 15% над пазарната, а след приключването на сделката Blackstone ще държи в Hilton 21%.

Със сделката за Hilton HNA Group купува и 25% в бизнеса с имоти за временно ползване на веригата. Той в момента е в процес по отделяне от основния на хотелиерската група, като се очаква да приключи в края на годината. След обявяването на новината акциите на Hilton се повишиха с 1.3%. Сделката се очаква да бъде приключена през първото тримесечие на 2017 г. Тя ще позволи на HNA Group да избере двама членове за борда на директорите в Hilton. Единият от тях ще бъде от китайската група, а другият ще е независим. Blackstone ще продължи да има две места в борда на директорите, включително и председателя Джон Грей.

Настъпващата NHA

HNA Group е започнала официални разговори с Blackstone още през юни, но намеренията за влизането във веригата са от по-рано, твърдят източници на Wall Street Journal. По сделката не е имало аукцион. Китайският купувач е дал съгласието си да запази дела си в хотелиерската верига през следващите две години, а след това при желание да го увеличи ще трябва да получи одобрение от борда на директорите на Hilton.

И HNA, и Hilton желаят да настъпят на бързо развиващия се туристически пазар на пътуващите зад граница китайци. Според данни на China Tourism Academy през 2015 г. над 120 млн. китайски туристи са почивали в чужбина. Инвестицията за HNA, която е отчела приходи от близо 30 млрд. долара през миналата година, е част от дългосрочната й стратегия за експанзия. От началото на миналата година досега китайската група е направила 35 придобивания за 27 млрд. долара според данните на анализаторската компания Dealogic. По-рано през годината компанията купи 100% от американската верига хотели Carlson Hotels. А в момента приключва сделката по придобиването на Ingram Micro за 6 млрд. долара, както и лизинговото поделение на CIT за 4 млрд. долара.

С последната сделка HNA вече е най-големият инвеститор в хотелската верига, след като Blackstone намали дела си. През 2007 г. Blackstone купи Hilton за близо 27 млрд. долара и оттогава е направила още 50 млрд. долара инвестиции във веригата.

Агресивните китайци

Китайските компании навлизат все по-агресивно на американския имотен пазар. Миналата седмица частната инвестиционна компания Starwood Capital Group обяви, че е продала част от портфолиото си от хотели в САЩ за 2 млрд. долара на група инвеститори, водена от китайската застрахователна компания China Life Insurance. През миналата година отново Starwood стигна до споразумение с китайската Sunshne Insurance за продажбата на хотел Baccarat в Манхатън в Ню Йорк. Angbang Insurance също е сред активните на пазара, като плати 2 млрд. долара, за да купи хотел Waldorf Astoria, отново в Манхатън. По-късно компанията влезе в агресивно наддаване с Marriott International за купуването на Starwood Hotels & Resorts Worldwide, но в крайна сметка китайският кандидат се отказа.

NHA Group вече е най-големият акционер в Hilton Worldwide
Фотограф: В© Yves Herman /
Източник: Reuters
Сделката оценява Hilton Worldwide на 26 млрд. долара.

Китайският индустриален конгломерат HNA Group ще купи 25% в хотелиерската верига Hilton Worldwide. Това е поредната сделка, която е част от агресивната вълна от китайски компании, навлизащи в бизнеса с недвижими имоти, съобщава Wall Street Journal.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK