Продажбите зависят все повече от свързаните с интернет потребители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите зависят все повече от свързаните с интернет потребители

Темата на 11-ата годишна конференция Retail in Detail, организирана от сп. "Регал" и GfK, беше "Взаимната свързаност като фактор за успех"

Продажбите зависят все повече от свързаните с интернет потребители

Това обобщиха участниците в 11-ата годишна конференция Retail in Detail, организирана от сп. "Регал" и GfK

Мара Георгиева
6373 прочитания

Темата на 11-ата годишна конференция Retail in Detail, организирана от сп. "Регал" и GfK, беше "Взаимната свързаност като фактор за успех"

© Цветелина Белутова


Днешните, свързани с новите технологии, потребители са различни от предишните поколения клиенти. Те не просто използват новите технологии, а ги приспособяват към всеки аспект от живота си. За бизнеса ще бъде голямо предизвикателство да издържи на темпото им. Това обобщи Мирослава Георгиева, ръководител дивизия "Потребителски преживявания" в GfK Bulgaria, по време на 11-ата годишна конференция Retail in Detail, организирана от сп. "Регал" и GfK. Темата на конференцията тази година беше "Взаимната свързаност като фактор за успех".

Винаги в интернет

Да си винаги свързан с интернет донесе огромни ползи на потребителите и предизвика фундаментални промени в тяхното поведение. "Свързаните потребители" прегръщат свободата, разглеждана като удобство, живота на все по-бързи обороти и близостта и точно с това трябва да се съобрази бизнесът, който предлага продукти и услуги", заяви Георгиева.

Смартфони, интернет технологии, умни часовници контролират средата, улесняват и управляват живота на "свързаните потребители". Когато излизат от дома си, първото, което вземат със себе си хората на възраст между 15 и 29 години, не е портфейла, а мобилния телефон. Основният движещ фактор за тях е контролът по отношение на други устройства, които улесняват живота и освобождават времето им за по-важни неща. Тази обвързаност предопределя и тяхното поведение. Голяма част от консуматорите стават изключително нетърпеливи и съвсем не са готови да се жертват, ако продуктите не са лесни за персонализиране. Затова фирмите, които предлагат продукти и услуги, трябва да умеят да предвидят от какво имат нужда "свързаните потребители", какво очакват и как могат да им го предоставят, обобщи Георгиева.

По думите й "животът на скорост" е друга характерна черта за "свързаните потребители". Да си модерен и забързан се превръща в социална монета, която е ценностно определена. Нетипично е да кажеш, че не си зает, че имаш много време. А това означава, че бизнесът все по-трудно ще задържа вниманието на своите потребители, когато иска да им продаде нещо, прогнозира Георгиева.

Обременен с информация

Съвременният потребител е обременен с информацията, която го залива. Принуден да "прецежда" възможното количество, която е в състояние изобщо да поеме, той притваря или изцяло затваря каналите в съзнанието си, чрез които пропуска информацията. Така възприема главно онази част от нея, която като послание е най-близко до личността му, заяви Росен Кутелов, основател и управител на "Прогрес консулт".

Според него няма понятие среден потребител. Има четири типа психографски профила на купувачите според признаците, по които възприемат посланията. Първата група е на "търсачите" - това е най-самоуверената и склонна към риск група, най-силно влияеща се от емоциите, която постоянно има нужда от публика. Втората група са "единаците" - приобщаването е с най-слабо значение за тях, а неопровержим закон е собственото им мнение, обясни Кутелов. Третият психографски профил е на "членовете" - това са тези, които търсят топли отношения с другите и същественото за тях е да им бъде признато правото им да имат собствено мнение. "Лагери" са най-прагматичната група от потребители, които търсят ос, около която да се "въртят", за да се чувстват сигурни, но емоциите не означават нищо за тях, коментира още Кутелов.

По думите му бизнесът може да атакува потребителите безадресно. "По-икономичният подход обаче е да бъдеш по-конкретен в посланията си според психографския профил и поведението на индивида, за да го накараш да избере твоята марка и твоята фирма", обобщи Росен Кутелов.

Никой не е достатъчно голям, за да е успешен сам. Свързаността с интернет, партньорите, средата и общността са фактори, които ще определят поведението и на бизнеса, и на потребителите, обобщиха участниците в конференцията.

Днешните, свързани с новите технологии, потребители са различни от предишните поколения клиенти. Те не просто използват новите технологии, а ги приспособяват към всеки аспект от живота си. За бизнеса ще бъде голямо предизвикателство да издържи на темпото им. Това обобщи Мирослава Георгиева, ръководител дивизия "Потребителски преживявания" в GfK Bulgaria, по време на 11-ата годишна конференция Retail in Detail, организирана от сп. "Регал" и GfK. Темата на конференцията тази година беше "Взаимната свързаност като фактор за успех".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK