С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 окт 2016, 17:36, 6211 прочитания

Продажбите зависят все повече от свързаните с интернет потребители

Това обобщиха участниците в 11-ата годишна конференция Retail in Detail, организирана от сп. "Регал" и GfK

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Днешните, свързани с новите технологии, потребители са различни от предишните поколения клиенти. Те не просто използват новите технологии, а ги приспособяват към всеки аспект от живота си. За бизнеса ще бъде голямо предизвикателство да издържи на темпото им. Това обобщи Мирослава Георгиева, ръководител дивизия "Потребителски преживявания" в GfK Bulgaria, по време на 11-ата годишна конференция Retail in Detail, организирана от сп. "Регал" и GfK. Темата на конференцията тази година беше "Взаимната свързаност като фактор за успех".

Винаги в интернет


Да си винаги свързан с интернет донесе огромни ползи на потребителите и предизвика фундаментални промени в тяхното поведение. "Свързаните потребители" прегръщат свободата, разглеждана като удобство, живота на все по-бързи обороти и близостта и точно с това трябва да се съобрази бизнесът, който предлага продукти и услуги", заяви Георгиева.

Смартфони, интернет технологии, умни часовници контролират средата, улесняват и управляват живота на "свързаните потребители". Когато излизат от дома си, първото, което вземат със себе си хората на възраст между 15 и 29 години, не е портфейла, а мобилния телефон. Основният движещ фактор за тях е контролът по отношение на други устройства, които улесняват живота и освобождават времето им за по-важни неща. Тази обвързаност предопределя и тяхното поведение. Голяма част от консуматорите стават изключително нетърпеливи и съвсем не са готови да се жертват, ако продуктите не са лесни за персонализиране. Затова фирмите, които предлагат продукти и услуги, трябва да умеят да предвидят от какво имат нужда "свързаните потребители", какво очакват и как могат да им го предоставят, обобщи Георгиева.

По думите й "животът на скорост" е друга характерна черта за "свързаните потребители". Да си модерен и забързан се превръща в социална монета, която е ценностно определена. Нетипично е да кажеш, че не си зает, че имаш много време. А това означава, че бизнесът все по-трудно ще задържа вниманието на своите потребители, когато иска да им продаде нещо, прогнозира Георгиева.



Обременен с информация

Съвременният потребител е обременен с информацията, която го залива. Принуден да "прецежда" възможното количество, която е в състояние изобщо да поеме, той притваря или изцяло затваря каналите в съзнанието си, чрез които пропуска информацията. Така възприема главно онази част от нея, която като послание е най-близко до личността му, заяви Росен Кутелов, основател и управител на "Прогрес консулт".

Според него няма понятие среден потребител. Има четири типа психографски профила на купувачите според признаците, по които възприемат посланията. Първата група е на "търсачите" - това е най-самоуверената и склонна към риск група, най-силно влияеща се от емоциите, която постоянно има нужда от публика. Втората група са "единаците" - приобщаването е с най-слабо значение за тях, а неопровержим закон е собственото им мнение, обясни Кутелов. Третият психографски профил е на "членовете" - това са тези, които търсят топли отношения с другите и същественото за тях е да им бъде признато правото им да имат собствено мнение. "Лагери" са най-прагматичната група от потребители, които търсят ос, около която да се "въртят", за да се чувстват сигурни, но емоциите не означават нищо за тях, коментира още Кутелов.

По думите му бизнесът може да атакува потребителите безадресно. "По-икономичният подход обаче е да бъдеш по-конкретен в посланията си според психографския профил и поведението на индивида, за да го накараш да избере твоята марка и твоята фирма", обобщи Росен Кутелов.

Никой не е достатъчно голям, за да е успешен сам. Свързаността с интернет, партньорите, средата и общността са фактори, които ще определят поведението и на бизнеса, и на потребителите, обобщиха участниците в конференцията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 1079 прочитания

Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години Nissan отчита най-голямата си тримесечна загуба за последните 10 години

Японският автомобилен производител се бори с имиджови щети и намаляващите продажби в САЩ

16 фев 2020, 876 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple с първи годишен спад на приходите от 2001 г.

Единствено бизнесът с услуги на компанията нараства

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10