С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
26 окт 2016, 17:44, 2342 прочитания

Volkswagen ще плати 15 млрд. долара обезщетения на собственици на дизелови автомобили в САЩ

Съдът постанови окончателното си решение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Съдът в САЩ одобри финалното споразумението между Volkswagen и адвокатите, представляващи близо половин милион американски потребители. Делата бяха заведени заради манипулации на данните за вредни емисии, съобщава Financial Times.

Споразумението


Размерът на обезщетението е сред най-големите в американската история. Собствениците на Volkswagen с 2-литров дизелов двигател могат избират дали да върнат автомобилите си и да получат цената им към септември 2015 г., или те да бъдат "поправени", така че да отговарят на екологичните изисквания. Освен това се предвижда и обезщетение в размер между 5100 и 10 хил. долара в брой на всеки.
Съдия Чарлз Брайър взе финалното решение, като той многократно беше заявявал, че най-важно е колите да бъдат изтеглени от движение възможно най-бързо. Volkswagen обяви, че ще започне да изкупува колите в средата на ноември.

Германската компания беше предвидила 10 млрд. долара за обезщетения и 4.7 млрд за налагане на "зелени" технологии и глоби от страна на европейските регулатори. Все още предстои споразумение с 85 хил. собственици на коли с 3-литровия дизелов двигател, както и покриване на граждански и наказателни санкции, допълва FT.
Volkswagen призна миналата есен, че еПодкрепа
инсталирала таен софтуер в колите си. Целта на софтуера е да преправи резултатите на колите така, че те да успеят да преминат тестовете за вредни емисии. Така се оказа, че реално колите на Volkswagen произвеждат до 40 пъти по-високи вредни емисии от позволеното.
Германският концерн ще трябва да изкупи 475 хил. автомобили в САЩ, след като прекара последната година в съдебната зала.

Важна крачка за Volskwagen



Главният изпълнителен директор на Volkswagen Матияс Мюлер коментира пред журналисти в Берлин, че това е "важна крачка напред за нас по пътя на изчистване на проблемите, които създадохме преди време". Много притежатели на коли са били недоволни от обезщетението, което ще получат, но съдия Брайър е отказал да повиши още глобата за Volkswagen. "Предвид рисковете от още по-голямо забавяне сегашното споразумение е най-добрият вариант", пише в решението си Брайър.

Споразумението между Volkswagen и собствениците на коли слага край на най-голямото общо дело в световен мащаб. Въпреки мащабите си обаче то е по-малко от споразумението в размер на 246 млрд. долара между 46 от щатите и производителите на цигари през 1998 г., както и глобата, наложена на BP заради разливането на петрол в Мексиканския залив през 2010 г. До момента от Volkswagen са заделили 16.5 млрд. долара за разходи по скандала, включително споразумения с доставчици, адвокати и отделни щати.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 738 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 947 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Теленор България" леко увеличава приходите си

За последното тримесечие операторът има 37 хил. нови абонати на мобилните си услуги

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща