С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
4 26 окт 2016, 17:40, 29142 прочитания

Английската армия купува 350 снегоходки от българската Small Foot

Те вече са регистрирани като продукт, който всяка армия от НАТО може да си купи и използва

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Финансиране през Kickstarter - do's and dont's

Представители на три български проекта разказват какво е добре да се прави и какво не

21 апр 2017

България – устойчиво в групата на "скромните иноватори"

Според доклада "Иновации.БГ" застоят и съзнателното бездействие водят до изоставане на страната ни

11 яну 2017

Българска компютърна игра набира финансиране през Kickstarter

Разработчиците от Big Moustache Games търсят 55 хил. евро, за да създадат базовата версия на Grimm Forest

16 ное 2016

Български снегоходки набраха финансиране от Kickstarter

Компанията производител Small Foot има запитвания от английската армия и от Amazon.com

21 окт 2015

Леко по снега

Идеята за надуваеми снегоходки Small Foot хрумва на Петър Димитров след дълъг преход в планината

25 яну 2015

Кои са иновативните предприятия на 2014 г.

Компаниите правят повече нововъведения, включително и в традиционни отрасли

16 дек 2014
Министерството на отбраната на Англия ще купи от българската стартираща фирма Small Foot 350 чифта иновативни надуваеми снегоходки, улесняващи придвижването в планински условия. Поръчката трябва да бъде изпълнена до края на декември. Продажбата минава през английски партньор – доставчик на армията, съобщи за "Капитал" Иван Колев, съсобственик на Small Foot.

"Работим по сделката вече втора година. През зимата на 2014 се свързахме директно и изпратихме за тестване наши снегоходки на английски експерт, който обучава десантчици как да оцеляват в екстремни условия. Изпратихме мостри и на много фирми, които снабдяват натовските армии с въоръжения. Миналата година английското правителство купи директно от нас 25 снегоходки – отново за тестове. Тази година през февруари английският ни партньор регистрира нашите Small Foot като продукт, който всяка армия от НАТО може да си купи и използва", обясни Иван Колев.

През септември българската фирма получила уведомление за поръчката от Англия плюс капаро. "Сделката е по цени на едро. Сумата не е огромна, но това е първата бяла лястовица за нас и е сигнал за следващи стъпки на сътрудничество. Целта е нашите снегоходки да влязат в новия комплект за оцеляване (survival kit) на английската армия и да заменят класическите пластмасови снегоходки", казва Колев. От сайта на компанията става ясно, че пазарната цена на снегоходките е между 150 и 250 евро в зависимост от модела.

Работа и за подизпълнители

През октомври миналата година Small Foot приключи 30-дневната си кампания за набиране на капитал през платформата за споделено финансиране Kickstarter. Дружеството успя да постигне целта си и дори да надхвърли планираните минимум 20 хил. евро. "Изпълнихме всички поръчки. Подкрепиха ни хора от САЩ, Канада, Япония, цяла Европа и, разбира се, България", обобщи Иван Колев.



Small Foot като фирма се занимава с иновациите, разработката, маркетинга и търговията със снегоходките, а изработването им се възлага на подизпълнители. Част от продуктите се произвеждат във фабриката за детски обувки "Колев и Колев", която става бизнес партньор на създателя на снегоходките Петър Димитров. По-късно Колев и Димитров обособяват дейността в новоучредената фирма Small Foot. "С новата поръчка за английската армия ще създадем работа за два месеца за 20 души", уточнява Иван Колев.

Патенти и съдебни дела

Снегоходките се продават чрез собствен онлайн магазин и дистрибутори от цял свят. "Добрата новина е, че вече започнаха да ни излизат решенията за патенти. Процедурата е дълга и отнема време, но вече притежаваме евразийски патент, както и патенти за Китай и за САЩ", съобщи Иван Колев. Изключителните права ще позволят на българската компания да заведе дела в САЩ. "Там се продават копирани от нас снегоходки, но с ниско качество. Те са произведени в Китай по поръчка на голяма американска компания. Възнамеряваме да предприемем юридически действия и срещу възложителя, и срещу производителя на имитациите и да търсим обезщетение", съобщи Иван Колев.

Скоро и калоходки

Най-новият продукт на Small Foot е калоходки, създадени на същия принцип като снегоходките – надуваеми, текстилни, леки, адаптивни и удобни за стъпване, осигуряващи директен контакт между повърхностите на подметката и терена.

"Калоходките ще бъдат от полза за употреба след наводнения например, когато трябва да се гази в затрупани с дълбока кал пространства. Тестваме ги от две години, пращаме ги на спасителните служби в цял свят, събираме обратна информация и вече имаме запитване от Англия. Генератор на идеята отново е Петър Димитров", уточнява Колев.

Фирмата кандидатства с проект по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", за да закупи машини и да започне собствено производство на по-добри и по-евтини продукти.

Последната демонстрация на възможностите на компанията бе на приключилото в неделя тридневно международно изложение в Боровец с участието на екипи на планински спасителни служби от цял свят.

По думите на Иван Колев "нещата се случват стъпка по стъпка". През 2015 Small Foot удвоява продажбите си в сравнение с 2014 (когато отчита 119 хил. лв. приходи), а очакванията за тази година са за пет пъти по-голям скок.
Иновация с много награди

През лятото на тази година моделът Revolution на Small Foot получи наградата за качествен промишлен дизайн Red Dot, която се връчва повече от 60 години, съобщиха от компанията. Българският продукт се състезавал с над 5200 предложения от 57 държави. Оценката на журито, състоящо се от 41 експерти от цял свят, е: "Моделът снегоходки Revolution впечатлява с иновативната си идея да е надуваем и следователно – особено компактен. Това прави снегоходките изключително гъвкави и лесни за употреба."

Наградените експонати стават част от постоянната експозиция в музея за съвременни дизайни на Red Dot в гр. Есен, Германия. Той е разположен на 43 хил. кв.м в мината Zollverein - част от световното наследство на ЮНЕСКО, и всяка година приема над 150 000 посетители. Преди месец Small Foot получи отличие и в конкурса на германските дизайнери German Design Award 2017.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Крайният срок е
27 май!


Повече подробности на capital.bg/next

Остават броени дни до крайния срок за участие в конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018!



“Капитал” и “Кариери” търсят активните, вдъхновени и вдъхновяващи мениджъри и предприемачи.

За да разкажем историите им.
И да ги наградим с EMBA стипендии от City College - международния факултет на The University of Sheffield.

Кандидатствай или номинирай Next Generation мениджър или предприемач!


Конкурсът се провежда с подкрепата на Trelleborg.

Прочетете и това

Аукционните къщи продадоха произведения на изкуството за 2.8 млрд. долара за две седмици Аукционните къщи продадоха произведения на изкуството за 2.8 млрд. долара за две седмици

На пазара се предлагаха съвременни произведения, които се оцениха високо от ценителите

26 май 2018, 318 прочитания

Турската лира се стабилизира, след като централната банка увеличи основния лихвен процент 1 Турската лира се стабилизира, след като централната банка увеличи основния лихвен процент

Ердоган обеща да се придържа към принципите на глобалното управление в областта на паричната политика

26 май 2018, 545 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

На стаж в ЕС: къде, кога, как

Няколко по-малко известни институции на Европейския съюз и възможностите за стаж, които предлагат

Ела в клуба на Next Generation бизнес лидерите (видео)

Членове на журито на конкурса и финалисти през годините споделят защо и как

Как да накараш шефа да те слуша?

"Кариери" и Шефийлдският университет организират практически уебинар за ефективно представяне на бизнес казуси, предназначен за хора, които искат да "продадат" идеите си на своите ръководители, колеги или клиенти

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Volkswagen ще плати 15 млрд. долара обезщетения на собственици на дизелови автомобили в САЩ

Съдът постанови окончателното си решение

Да влязат рекламодателите

Най-големият български рекламен фестивал ФАРА вече ще връчва награди както на агенциите, така и на рекламодателите.

Възраждането на АЕЦ "Белене"

Дори да има пазарен интерес, България ще се озове с АЕЦ, върху който няма контрол и за чийто риск плаща

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Световен театър в София и Варна

Акцентите от театралния юни

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 26.05.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 26.05.2018 Прочетете