С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 26 окт 2016, 18:02, 5536 прочитания

"Теленор България" леко увеличава приходите си

За последното тримесечие операторът има 37 хил. нови абонати на мобилните си услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
13.2 лв.
e средният приход от абонат на "Теленор" месечно.

Мобилният интернет и свързаните с него приходи продължават да са основният двигател на българския телеком сектор. Такава е тенденцията, която очертават и резултатите на "Теленор България" за третото тримесечие на 2016 г. Операторът продължава тенденцията на леки ръстове както в оборота, така и в средния месечен приход от абонат (ARPU). Наблюдава се и леко забавяне на отлива на абонати - тенденция от последните две-три години, дължаща се основно на отписването на неактивни SIM карти.

Леки ръстове


"Теленор България" отчита растеж на приходите за тримесечието от над 4% до 172 млн. лв., а на деветмесечна база увеличението е малко по-слабо - 3%. Положителните резултати се дължат на по-високите постъпления от услуги, тоест пакети с включен трафик на мобилен интернет. За деветмесечието телекомът има растеж от 160% на потреблението на мобилен интернет и скок от 60% в проникването на устройства, поддържащи 4G технология в своята мрежа спрямо същия период на 2015 г., каза в средата на октомври Майкъл Фоли, главен изпълнителен директор на "Теленор" в България.

Едновременно с това телекомът отчита спад в постъпленията от продажба на мобилни устройства. Интересен феномен, който противоречи например на тенденцията, която "Мобилтел" показа през миналия отчетен период - подобряване на резултатите именно благодарение на продажбата на телефони и таблети. Печалбата преди облагане с данъци и амортизация EBITDA се e увеличила с 1%. Операторът коментира, че лекото повишение е в резултат от усилията за оптимизация на разходите.

"Теленор" продължава да увеличава и средномесечния си приход от абонат, който вече е 13.2 лв. През последния отчетен период компанията беше на първо място по този показател сред трите големи мобилни оператора и вероятно запазва позицията и през това тримесечие.



Има и още една изненада в резултатите на "Теленор". При обща тенденция в сектора на намаляване на броя на SIM картите, а така и на отчитаните от операторите брой абонати, за изминалите три месеца телекомът е регистрирал 37 хил. нови клиенти. От компанията обясняват растежа със силния туристически сезон. Новината е положителна само спрямо предходното тримесечие. На годишна база абонатите продължават да намаляват - с 6%.

Бързите резултати на 4G

Освен основен двигател на повишаващите се приходи високоскоростната мрежа за пренос на интернет на "Теленор" е и основен обект на инвестиции. А през последните дни и на санкции.
Капиталовите разходи през периода отново са били свързани най-вече с мрежата и разширяването на 4G услугите. Стойността на инвестициите е 10 млн. лв., или почти наполовина спрямо година по-рано, когато телекомът доизграждаше цялостната инфраструктура, преди да пусне официално 4G мрежата си в края на декември. През октомври Фоли обяви, че до края на годината покритието с високоскоростна мрежа ще достигне 78%.

Преди седмица дойде обаче и още една новина около 4G технологията на "Теленор". Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи санкция на мобилния оператор за това, че е представил неверни данни за скоростта на своята 4G мрежа. За заблуждаване на потребителите компанията ще трябва да плати 5.2 млн. лв. глоба, или 1% от оборота си за миналата година. Операторът още не е обявил дали ще обжалва.

Общо покачване
На групово ниво норвежкият телеком също запазва положителни трендове в бизнеса си, като достигна печалба преди облагане от 12.5 млрд. крони (1.38 млрд. евро) за периода от юли до септември. Повишението на годишна база е 5%. "Тримесечието беше силно и имаме ръст на приходите от 2% въпреки силната конкуренция на азиатските пазари и ниските роуминг тарифи в скандинавския регион", коментира главният изпълнителен директор на Telenor Group Сигве Бреке при представянето на резултатите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 604 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 519 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Дневник: Страните от ЕС се съгласиха на компромис за цените на едро в роуминг

Според Reuters посланиците на страните членки в Брюксел са приели как мобилните оператори да се таксуват взаимно, когато потребителите им са в чужбина

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10