Tesla излезе на печалба за пръв път в историята си

Елън Мъск ще събира допълнителен капитал, за да финансира производството на Model 3

Елън Мъск продължава да гони голямата си цел - да създаде електрическа кола за масовия пазар.
Елън Мъск продължава да гони голямата си цел - да създаде електрическа кола за масовия пазар.
Елън Мъск продължава да гони голямата си цел - да създаде електрическа кола за масовия пазар.    ©  Stephen Lam
Елън Мъск продължава да гони голямата си цел - да създаде електрическа кола за масовия пазар.    ©  Stephen Lam

Tesla Motors най-накрая излезе на печалба, а приходите през последното тримесечие са били най-големи в историята на компанията за производство на електрически автомобили, съобщава Wall Street Journal. Основаната от Елън Мъск компания отчете постъпления от 2.3 млрд. долара, което е увеличение със 145% спрямо предходната година. Печалбата от 21.9 млн. долара, макар и минимална, е историческа за дружеството, което досега работеше на загуба. Това са добри новини за Tesla, която все повече се доближава до началото на производството на седана Model 3, който е насочен към масовия пазар. Самият Мъск искаше силно трето тримесечие, което да помогне на компанията да си осигури нужните средства за началото на производството и в завода за батерии Gigafactory в Невада.

Още в неделя от Tesla обявиха, че през третото тримесечие доставките на колите им са се удвоили спрямо миналата година. През периода те достигат 24 500 броя, от които 15 800 седана Model S и 8700 от спортния Model X. Допълнително са били доставени още 5500 коли, които обаче ще бъдат записани към резултатите през последното тримесечие.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
21 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ
    • - 2
    • + 24

    Ейййй, все повече и повече ме впечатлява този човек и това, с което се е нагърбил да твори. След като прочетох биографичната книга за него, разбрах, че не е лесен характер и е труден за разбиране понякога, но като цяло е човек, който може да промени световната индустрия в някои направления, едното от които е автомобилостроенето. Шапка му свалям и продължавам да стискам палци да успее да се пребори с нефтените магнати и автоидустрията, която те контролират!

    Нередност?
  • 2
    cuam4o avatar :-?
    Ангел
    • - 2
    • + 13

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    Съгласен съм с теб, макар че ако погледнеш инвеститорите в Тесла, с голяма доза увереност мога да кажа, че ще видиш същите тези нефтени магнати - да не са луди да не се подсигурят?

    Нередност?
  • 3
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ
    • - 1
    • + 9

    До коментар [#2] от "Ангел":

    Сигурно е така, но въпреки всичко се надявам, че от черна овца в техните очи, ще се превърне в бялата лястовица за всички нас, а дано!

    Нередност?
  • 4
    storm avatar :-P
    Storm Of Change
    • - 15
    • + 3

    Денят, когато започнахме да броим банковете кредити за "печалба"... :D

    Нередност?
  • 5
    tie_interceptor avatar :-?
    tie_interceptor
    • - 1
    • + 9

    До коментар [#4] от "Storm Of Change":

    На някакви определенни данни ли се основова коментарът Ви?

    Нередност?
  • 6
    digigi avatar :-|
    digigi
    • - 17
    • + 7

    Към момента Тесла все още са безполезен автомобил с реален обхват на батериите около 300-400км. Печалбите им се увеличиха може би защото излъгаха мнооого хора да капарират Тесла 3 с по $1000 и в последствие обявиха, че Тесла Супечарджерите вече няма да са безплатни за зареждане при Тесла3!
    И споед мен Ангел е прав - инвеститорите са едни и същи!
    Докато Тесла направи автомобил с нормален обхват на батериите от поне 500-600км, голямата германска тройка сигурно и тя ще е пуснала такъв!

    Нередност?
  • 7
    vtl53383951 avatar :-|
    vtl53383951
    • - 1
    • + 16

    За кого точно са безполезни? Чарджъри вече в развитите страни има хиляди, дори и в България вече има. На нормалния шофьор пробег от над 400 км се налага 2-3 пъти в годината, в останалите 363 дни в годината не му се налага да кара по 400км на ден ... До коментар [#6] от " digigi ":

    Нередност?
  • 8
    g.e.m. avatar :-P
    ГЕМ
    • - 3
    • + 15

    До коментар [#6] от "digigi":

    Абе безполезен, безполезен, колко да е безполезен? Т'ва к'ат оная приказка за лисицата и гроздето... Нека ми се падне на мен една такава "безполезна" Тесла с 400 км пробег, пък вие ме съжалявайте...

    И никой не е накарал хората да капарират нещо насила - явно са преценили, че стоката си струва капарото...

    Нередност?
  • 9
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • - 2
    • + 11

    До коментар [#8] от "Г.Е.М.":

    А и капарото подлежи на връщане и не влиза в отчетите, като приход...
    Само като прогноза за приход.

    Нередност?
  • 10
    simeontodorov avatar :-|
    Симеон Тодоров
    • + 7

    За първи път излизат на печалба през 2013.

    Нередност?
Нов коментар