"Неохим" отчете загуба от 10.6 млн. лв. за тримесечието
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Неохим" отчете загуба от 10.6 млн. лв. за тримесечието

Две трети от приходите на "Неохим" са на българския пазар

"Неохим" отчете загуба от 10.6 млн. лв. за тримесечието

Слабият вътрешен пазар изяжда от натрупаната печалба на торовия завод през годината

5676 прочитания

Две трети от приходите на "Неохим" са на българския пазар

© Капитал


Природният газ поскъпва на международния пазар, което може да притисне още "Неохим"

Приходите на "Неохим" се понижават към края на септември до 172 млн. лв., което е близо 25% по малко от резултата за същия период на миналата година. Към края на периода производителят на торове остава на печалба, която обаче се свива с 10.6 млн. лв спрямо края на юни - т.е. толкова е само загубата за периода юли - септември. Това показва отчетът на дружеството за третото тримесечие.

Зависимост от българския пазар

Причина за свитите резултати е зависимостта на компанията от българския пазар, където реализира две трети от приходите си. Основният ѝ клиент са земеделските производители, като по-малкото търсене от тяхна страна повлиява силно резултатите на "Неохим". Финансирането в сектора остава проблемно според компанията, като ефектът от това се пренася ѝ върху резултатите ѝ. От ръководството не коментираха за "Капитал" по-конкретно причините за резултатите.

През 2016 г. производството на пшеница в страната достигна 5.6 млн. тона, покачвайки се с 12% само в рамките на година. Най-големият обем в продукция през последните 36 години би следвало да повлияе положително на резултатите на компанията, но дотук не се стига през третото тримесечие на годината. Това може да се дължи на местни конкуренти или вноса на торове от чуждестранни компании. Освен това пазарът на зърно е и доста несигурен, цените също са под натиск.

Износът на "Неохим" за Европейския съюз започна се понижава о началото на годината. Компанията също така изнася за Африка и Азия, като през 2014 г. продуктите й достигнаха и до американския пазар.

Ефектът на природния газ

Разходите за материали на компанията намаляват с една трета на годишна база до 105.53 млн. лв., а останалите оперативни отчитат леко повишение, като общите са 153.6 млн. лв. Към края на септември печалбата на "Неохим" с натрупване достига 18.56 млн. лв., ръст от 36.57%. На тримесечна база обаче нетният финансов резултат е 10.6 млн. по-малко. Средата на годината компанията завърши с 28.58 млн. лв. печалба. Маржът спада близо двойно до 10.78% вследствие на отчетената през третото тримесечие счетоводна загуба.

Въпреки намаляващите приходи "Неохим" все още може да завърши положително финансовата година, но поскъпващия природен газ може да натоварва допълнително разходите й. Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) предложи близо 2% повишение в цената за последното тримесечие.

Акциите на "Неохим" понижиха цената си с над почти 4.7% след публикуване на отчета. От началото на годината емисията поскъпва с над 28%. Основни акционери в компанията са "Еко тех" АД с 24.28%, "Евро ферт" АД с 24.03%, "Феборан" АД с 20.3%, а Agrofer International Establishment е собственик на 7.68% от капитала.

Природният газ поскъпва на международния пазар, което може да притисне още "Неохим"

Приходите на "Неохим" се понижават към края на септември до 172 млн. лв., което е близо 25% по малко от резултата за същия период на миналата година. Към края на периода производителят на торове остава на печалба, която обаче се свива с 10.6 млн. лв спрямо края на юни - т.е. толкова е само загубата за периода юли - септември. Това показва отчетът на дружеството за третото тримесечие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Губят пазари. Това говори за лош мениджмънт. За публично дружество нещата трябва да се променят сравнително бързо. Отвориха 2 нови фабрики между Димитровград и Хасково, ако не се вземат в ръце може да изчезнат.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK