Alphabet с двуцифрен ръст на приходите и печалбата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Alphabet с двуцифрен ръст на приходите и печалбата

Сундар Пичай, главният изпълнителен директор на Google, смята, че доминацията на компанията на пазара с реклами се дължи на простия бизнес модел

Alphabet с двуцифрен ръст на приходите и печалбата

Мобилните реклами вече отговарят за над 50% от приходите на компанията майка на Google

3627 прочитания

Сундар Пичай, главният изпълнителен директор на Google, смята, че доминацията на компанията на пазара с реклами се дължи на простия бизнес модел

© Robert Galbraith


Рекламният бизнес на Google се отплаща на компанията майка Alphabet и през третото тримесечие приходите и печалбата й нарастват значително, съобщава Wall Street Journal. Приходите се повишават с 20% до 22.45 млрд. долара, а печалбата - с 27% до 5.06 млрд. долара в сравнение със същия период на миналата година. Резултатите се оказаха над очакванията на анализаторите. Така за пореден път се развенчават притесненията на инвеститорите, които преди години смятаха, че "нашествието" на мобилните устройства ще сложи край на господството на Google.

Рекламните приходи на Google остават изключително важни за Alphabet и през тримесечието са се покачили с 18% до 19.8 млрд. долара. Продължава тенденцията Google да печели повечето си пари с кликове върху реклами в областта на интернет търсенето. Приходите на клик продължават да намаляват с увеличението на смартфоните, но засега Google успява да компенсира това с по-високия брой на кликванията.

Alphabet, която в момента е втората най-голяма компания в света по пазарна капитализация след Apple, най-вероятно ще продължи ускорения си растеж именно заради мобилния сегмент и множеството услуги, които компанията предоставя. "Нашето послание към рекламодателите е просто: хората постоянно ползват нашите услуги, когато са заинтересовани от нещо като търсачката, YouTube, Google Maps и Google Play", коментира Сундар Пичай, главен изпълнителен директор на Google. Той сравни господството на Google с това на най-силните години на телевизията.

Google на върха. Без да е на върха

Google заема централно място в почти всеки смартфон, без компанията все още да е успяла да наложи свой собствен модел като лидер на пазара. Шансовете това да се случи сега са в новия Google Pixel, който беше приет с възторг от страна на критиците и е в удобна позиция предвид проблемите на Samsung. Дори и без Pixel да се е наложил обаче, Google държи най-голям дял от пазара чрез своята операционна система Android, която по данни на IDC е инсталирана на 87% от мобилните телефони в света.

Страшният някога мобилен бизнес сега се оказва по-доходоносен от този с настолни устройства. Google контролира 95% от мобилното търсене, докато при компютрите този дял е "само" 78%. Според фирмата за дигитален маркетинг Merkle потребителите се възползват от рекламите повече на телефоните си, отколкото на компютрите. Според някои анализатори вече над половината от приходите на Alphabet идват от мобилни реклами. Още през миналата година директори от Google обявиха, че трафикът от мобилните телефони е надминал този през компютрите. Има обаче и място за притеснения: мобилните реклами са по-евтини от тези за компютър, като за третото тримесечие цените им са спаднали с 11% при понижение от 7% през предходното.

Проблемите пред Alphabet

Настрана от основния бизнес на Google, компанията продължава да отбелязва загуби в своето звено "други". Миналата седмица главният директор на бизнеса със свръхбърз интернет, Google Fiber, подаде оставката си, след като Google се отказа от разширението на услугата в 11 града в САЩ и обяви, че ще освободи 9% от служителите си. Загубите са достигнали 865 млн. долара за тримесечието, като преди година те бяха 980 млн. долара.

Рекламният бизнес на Google се отплаща на компанията майка Alphabet и през третото тримесечие приходите и печалбата й нарастват значително, съобщава Wall Street Journal. Приходите се повишават с 20% до 22.45 млрд. долара, а печалбата - с 27% до 5.06 млрд. долара в сравнение със същия период на миналата година. Резултатите се оказаха над очакванията на анализаторите. Така за пореден път се развенчават притесненията на инвеститорите, които преди години смятаха, че "нашествието" на мобилните устройства ще сложи край на господството на Google.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK