Големите инвестиции се отразяват на печалбата на Amazon
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Големите инвестиции се отразяват на печалбата на Amazon

Президентът на Amazon Джеф Безос ще продължи с усиленото инвестиране

Големите инвестиции се отразяват на печалбата на Amazon

Компанията ще търси начин да поеме сама доставките си

5673 прочитания

Президентът на Amazon Джеф Безос ще продължи с усиленото инвестиране

© Brendan Mcdermid


Amazon отбеляза най-ниската си тримесечна печалба в последната година. Причината са множеството инвестиции, които компанията направи, за да се справи с нарастващото желание на потребителите за по-бързи доставки, съобщава Wall Street Journal. Онлайн гигантът обяви, че отварянето на нови складове и добавянето на още продукти, за които важи бързата доставка, която предлага, са се отразили осезаемо на разходите му. Според ръководството усилените инвестиции ще продължат до края на годината, като от юли насам компанията е отворила 23 нови склада в целия свят, за да покрие доставките на поръчките си. През първата половина на годината са били отворени едва три. Акциите на Amazon отбелязаха спад с 6% заради притесненията на инвеститорите относно повишените разходи на компанията.

Финансовият директор на Amazon Бари Олсавски коментира пред журналисти, че откриването на тези складове е било основната цел на компанията. По негови думи с тях компанията трябва да успее да се справи с натоварения трафик по време на коледните празници. Според анализаторите Amazon ще продължава да прави сериозни инвестиции, които ще доведат до повишение на приходите и печалбата на компанията в дългосрочен план. "Amazon още е в режим на инвестиции, така че пазарите не трябва да очакват постоянни резултати от тях", коментира анализаторът Колин Себастиан от Robert W. Baird.

Представянето

Приходите на компанията през изминалото тримесечие се повишават според прогнозите и са били 32.7 млрд. долара. Нетната печалба е нараснала до 252 млн. долара при 79 млн. долара година по-рано. Въпреки това печалбата на акция остава с 52 цента на акция под очакванията на анализаторите за 78 цента.

Облачният сегмент допринася значително за бизнеса. Оперативната печалба на Amazon Web Services достига 861 млн. долара – два пъти по-голяма в сравнение със същия период на миналата година, а приходите се покачват с 55% до 3.2 млрд. долара. Amazon е пазарен лидер при компютърните услуги и се конкурира с Microsoft, IBM и Google.

В търсене на лоялност

Компанията продължава да залага на своята програма Prime, която струва по 99 долара на година и е насочена към разширяване на лоялната база от клиенти на компанията. Prime е програма, която дава на клиентите възможност за безплатна и по-бърза доставка, която важи за милиони продукти на сайта, както и достъп до видеосъдържание и други услуги. Абонаментите за нея продължават да се увеличават, а с тях и разходите за доставка. Абонираните за Prime могат да очакват доставката си в рамките на час, което обаче излиза скъпо на компанията. За третото тримесечие разходите са се увеличили с 43% и достигат 3.9 млрд. долара.

"Знаем, че е скъпо, но клиентите обожават тази услуга", коментира Олсавски. Отскоро Amazon търси начин да се разшири вертикално, като започне свой собствен бизнес с доставки, и така да добави още капацитет, който да ползва по време на натоварения сезон на празниците. По-голямата амбиция на компанията според източници на Wall Street Journal е тя да може в дългосрочен план да поеме изцяло доставките към себе си и към клиентите си.

Amazon разчита само на Amazon

През август компанията обяви, че ще наеме още 40 самолета, както и ще закупи брандирани камиони. Цялостната инвестиция в логистичното развитие на Amazon ще си заслужава, смята Олсавски. "Ние искаме да контролираме собствената си съдба", добави още той. Причината за все по-големите инвестиции в тази област се корени в проблемите през 2013 г., когато през коледния сезон доставчиците на Amazon не успяха да се справят с трафика и поръчките на клиентите пристигнаха с голямо забавяне или бяха отменени. През тази година Amazon ще поеме част от трафика, като освен това ще търси гаранция от страна на партньорите си, че всички доставки ще стигнат навреме до клиентите.

Amazon отбеляза най-ниската си тримесечна печалба в последната година. Причината са множеството инвестиции, които компанията направи, за да се справи с нарастващото желание на потребителите за по-бързи доставки, съобщава Wall Street Journal. Онлайн гигантът обяви, че отварянето на нови складове и добавянето на още продукти, за които важи бързата доставка, която предлага, са се отразили осезаемо на разходите му. Според ръководството усилените инвестиции ще продължат до края на годината, като от юли насам компанията е отворила 23 нови склада в целия свят, за да покрие доставките на поръчките си. През първата половина на годината са били отворени едва три. Акциите на Amazon отбелязаха спад с 6% заради притесненията на инвеститорите относно повишените разходи на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK