С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 окт 2016, 12:49, 5467 прочитания

Големите инвестиции се отразяват на печалбата на Amazon

Компанията ще търси начин да поеме сама доставките си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Amazon отбеляза най-ниската си тримесечна печалба в последната година. Причината са множеството инвестиции, които компанията направи, за да се справи с нарастващото желание на потребителите за по-бързи доставки, съобщава Wall Street Journal. Онлайн гигантът обяви, че отварянето на нови складове и добавянето на още продукти, за които важи бързата доставка, която предлага, са се отразили осезаемо на разходите му. Според ръководството усилените инвестиции ще продължат до края на годината, като от юли насам компанията е отворила 23 нови склада в целия свят, за да покрие доставките на поръчките си. През първата половина на годината са били отворени едва три. Акциите на Amazon отбелязаха спад с 6% заради притесненията на инвеститорите относно повишените разходи на компанията.




Финансовият директор на Amazon Бари Олсавски коментира пред журналисти, че откриването на тези складове е било основната цел на компанията. По негови думи с тях компанията трябва да успее да се справи с натоварения трафик по време на коледните празници. Според анализаторите Amazon ще продължава да прави сериозни инвестиции, които ще доведат до повишение на приходите и печалбата на компанията в дългосрочен план. "Amazon още е в режим на инвестиции, така че пазарите не трябва да очакват постоянни резултати от тях", коментира анализаторът Колин Себастиан от Robert W. Baird.



Представянето



Приходите на компанията през изминалото тримесечие се повишават според прогнозите и са били 32.7 млрд. долара. Нетната печалба е нараснала до 252 млн. долара при 79 млн. долара година по-рано. Въпреки това печалбата на акция остава с 52 цента на акция под очакванията на анализаторите за 78 цента.

Облачният сегмент допринася значително за бизнеса. Оперативната печалба на Amazon Web Services достига 861 млн. долара – два пъти по-голяма в сравнение със същия период на миналата година, а приходите се покачват с 55% до 3.2 млрд. долара. Amazon е пазарен лидер при компютърните услуги и се конкурира с Microsoft, IBM и Google.

В търсене на лоялност

Компанията продължава да залага на своята програма Prime, която струва по 99 долара на година и е насочена към разширяване на лоялната база от клиенти на компанията. Prime е програма, която дава на клиентите възможност за безплатна и по-бърза доставка, която важи за милиони продукти на сайта, както и достъп до видеосъдържание и други услуги. Абонаментите за нея продължават да се увеличават, а с тях и разходите за доставка. Абонираните за Prime могат да очакват доставката си в рамките на час, което обаче излиза скъпо на компанията. За третото тримесечие разходите са се увеличили с 43% и достигат 3.9 млрд. долара.

"
Знаем, че е скъпо, но клиентите обожават тази услуга", коментира Олсавски. Отскоро Amazon търси начин да се разшири вертикално, като започне свой собствен бизнес с доставки, и така да добави още капацитет, който да ползва по време на натоварения сезон на празниците. По-голямата амбиция на компанията според източници на Wall Street Journal е тя да може в дългосрочен план да поеме изцяло доставките към себе си и към клиентите си.

Amazon разчита само на Amazon

През август компанията обяви, че ще наеме още 40 самолета, както и ще закупи брандирани камиони. Цялостната инвестиция в логистичното развитие на Amazon ще си заслужава, смята Олсавски. "Ние искаме да контролираме собствената си съдба", добави още той. Причината за все по-големите инвестиции в тази област се корени в проблемите през 2013 г., когато през коледния сезон доставчиците на Amazon не успяха да се справят с трафика и поръчките на клиентите пристигнаха с голямо забавяне или бяха отменени. През тази година Amazon ще поеме част от трафика, като освен това ще търси гаранция от страна на партньорите си, че всички доставки ще стигнат навреме до клиентите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 958 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 843 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3266 прочитания

17 яну 2020, 2762 прочитания

17 яну 2020, 2019 прочитания

17 яну 2020, 1969 прочитания

17 яну 2020, 1893 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Заводът за плочки в Нови пазар започна да работи

Турската Akgun Seramik пусна предприятието само осем месеца след като го купи

Още от Капитал
Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10