Скъпата йена влошава резултатите на Sony
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Скъпата йена влошава резултатите на Sony

Стратегията на главният изпълнителен директор на Sony Казуи Хираи е довела до 10-процентово повишение на акциите от началото на годината

Скъпата йена влошава резултатите на Sony

Японската компания търси начин да се справи с проблемни звена

2217 прочитания

Стратегията на главният изпълнителен директор на Sony Казуи Хираи е довела до 10-процентово повишение на акциите от началото на годината

© Toru Hanai


Резултатите на японската компания Sony за второто фискално тримесечие се разминаха с очакванията на анализаторите. Това се дължи на скъпата йена, която оказва далеч по-голямо влияние, отколкото силното представяне на PlayStation и финансовите услуги на компанията, съобщава Bloomberg.

За второто тримесечие Sony отбелязва печалба от 45.7 млрд. йени (436 млн. долара), което се разминава с 4 млрд. йени от прогнозите на анализаторите, които бяха направени, преди Sony да обяви, че продава звеното си за батерии на Murata Manufacturing. Приходите на групата през тримесечието, приключило на 30 септември, са се понижили с 10.8% на годишна база - до 1.689 трлн. йени (16.12 млрд. долара), при очаквания за 1.77 трлн. йени.

Инвеститорите най-вероятно няма да обърнат сериозно внимание на разочароващите резултати именно заради тази сделка, която отписа 33 млрд. йени от печалбата на компанията. Вместо това погледите отново ще бъдат насочени към звеното за PlayStation и игри, което отговаря за по-голяма част от приходите на компанията и в този сектор тя продължава да затвърждава доминацията си.

Силна йена, но и силна Sony

Без да се взима предвид тежестта на йената, приходите на Sony отбелязват растеж, въпреки че звеното за видеоигри не пусна нови продукти на пазара през периода. Вместо това Sony заложи на нова версия на PlayStation 4 и навлезе на пазара на виртуална реалност със свои собствени очила. Sony разчита главно на дивизията си за игри и това тя да покрива загубите, които компанията регистрира от поделението за сензори и изображения. След земетресението през април в Япония Sony спря производството на чипове за камери, като това ще се отрази на общите приходи за годината. До момента звеното все още не е започнало отново работа. Първоначално загубите от него се оценяваха на 80 млрд. йени, но при последните си изчисления от компанията смятат, че загубите възлизат по-скоро на 54 млрд. йени.

"Въпреки че числата са под очакваното от нас, анализаторите, те включват и отпадането на особено непечелившия бизнес с батерии, така че всъщност резултатите не са никак лоши", коментира Казунори Ито от Morningstar. Усилията на главния изпълнителен директор на Sony Казуи Хираи, изглежда, са напълно насочени към това да се раздели с непечелившите звена от компанията, за да не спъват процеса на растеж. Той също така обяви, че една от целите на компанията ще бъде напълно възстановено производство на чипове за камери до края на годината. Пазарите реагират добре на стратегията му и акциите на Sony са се изкачили с повече от 10% през годината. За сравнение, индексът на борсата Nikkei 225 е спаднал с 8.4%.

Надеждите са в PlayStation

Почти половината от печалбата на Sony идва от дивизията за игри, като за второто фискално тримесечие Sony е продала 3.9 млн. конзоли от модела PlayStation 4. Така компанията, изглежда, ще успее да покрие целите си от 20 млн. продадени конзоли до края на фискалната година, която завършва през март. Очаква се през коледния сезон продажбите на PlayStation 4 да отбележат сериозен ръст. "Фокусът на компанията е изцяло насочен към силните продажби на PlayStation", коментира Деймиън Тонг, анализатор в Macquarie Group.

Резултатите на японската компания Sony за второто фискално тримесечие се разминаха с очакванията на анализаторите. Това се дължи на скъпата йена, която оказва далеч по-голямо влияние, отколкото силното представяне на PlayStation и финансовите услуги на компанията, съобщава Bloomberg.

За второто тримесечие Sony отбелязва печалба от 45.7 млрд. йени (436 млн. долара), което се разминава с 4 млрд. йени от прогнозите на анализаторите, които бяха направени, преди Sony да обяви, че продава звеното си за батерии на Murata Manufacturing. Приходите на групата през тримесечието, приключило на 30 септември, са се понижили с 10.8% на годишна база - до 1.689 трлн. йени (16.12 млрд. долара), при очаквания за 1.77 трлн. йени.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Концентрацията върху гейминга е супер рискова. Тази индустрия, заедно със производството на мобилни устройства е страшно динамична и е глупаво да се разчита на тях за бъдещето на компанията. Именно благодарение на страничните звена Самсунг остана на печалба въпреки скандала с последния си модел.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK