Първи български проект влезе в акселератора на Mеtro и Techstars
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Първи български проект влезе в акселератора на Mеtro и Techstars

Иво Димитров (вляво) и Александър Кръстев създават Reputize през есента на 2015 г.

Първи български проект влезе в акселератора на Mеtro и Techstars

Компанията Reputize, чийто екип е изцяло български, разработва система за управление на репутацията на хотели и е регистрирана в Лондон

Александра Козбунарова
12066 прочитания

Иво Димитров (вляво) и Александър Кръстев създават Reputize през есента на 2015 г.

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


500

хотела в България, Гърция, Турция, Малта, Индонезия и Китай вече са клиенти на компанията, твърдят основателите

Една българска компания се класира за второто издание на съвместната подготвителна програма на веригата Metro и американския стартъп акселератор Techstars. Това е регистрираната във Великобритания, но съставена изцяло от български специалисти Reputize. Продуктът, за чието доразвиване и маркетиране основателите Иво Димитров и Александър Кръстев ще получат 120 хил. евро срещу 6% от бизнеса си от организаторите, представлява дигитална платформа за управление на репутацията на хотели. Освен финансиране компанията получава и три месеца менторство и помощ при установяване на ценни бизнес контакти.

Заедно с останалите девет екипа в акселератора Reputize ще представи разработката си пред мениджмънта на програмата и потенциални инвеститори и партньори на Demo Dаy в началото на декември в Берлин.

Повече онлайн присъствие

Акселераторската програма на Metro и Techstars е създадена специално за компании, разработващи технологични продукти в помощ на хотелиерството и ресторантьорството. В това описание се вписва и създадената през есента на 2015 г. Reputize. Младата компания използва технологии за агрегиране на големи масиви от данни, за да помогне на хотели да подобрят качеството на услугите си и да управляват ефективно присъствието си в онлайн пространството. Иначе казано, платформата Reputize, която се използва от хотелиерите на абонаментен принцип на цени до максимум 70 евро месечно според модела, събира коментари за хотелите от различни медийни канали онлайн - Booking.com, Google, Facebook, Тrip Advisor, Holidaycheck и над 100 други. Така помага на мениджмънта да следи мнението на клиентите в реално време.

Другата услуга, която предлага Reputize, e свързана с директната обратна връзка на място. "Компанията всъщност произлиза като разклонение на другия ни бизнес, който предлага подобна услуга анкети на таблет, но за по-широк спектър клиенти", обясняват основателите.

Нови услуги и амбиции

В момента Reputize добавя към услугите си и физически терминал на място с цел да спомогне за генерирането на повече присъствие на хотелите в онлайн пространството. "Статистиката ни показва, че хотел средно генерира 1-2 ревюта на ден в големите сайтове, а с терминал на място са по десет", обясняват основателите. За целта компанията поставя таблети на рецепциите на хотелите, където гостите могат да оставят директно своето мнение. Коментарите ще се публикуват в Google, с които фирмата партнира, както и на изцяло нов, създаден от компанията, сайт, който Reputize има амбиция да изгради като първа спирка за хотелски рецензии на българския пазар. Отделно от това, коментарите могат да се публикуват директно и на страницата на самите хотели.

Така се осигурява обратна връзка от гостите на хотела през различни канали. Според Reputize през изминалия сезон 80% от клиентите им са подобрили рейтингa си в платформите на HolidayCheck, TUI, Trivago, Kayak, ThomasCook, ITS, Neckermann и други най-вече благодарение на това, че има повече присъствие.

В момента тече и кампания на Reputize, финансирана с парите от Metro Accelerator, в която компанията предоставя бeзплатно таблети на хотели, като всеки хотел може да се включи. "До момента са потвърдили 30% от хотелите в София, Пловдив и зимните курорти", казват основателите.

Reputize вече има около 500 отделни хотели в клиентското си портфолио - в България, Гърция, Турция, Малта, Индонезия и Китай. Почти всички клиенти са дошли благодарение на участието на екипа на различни изложения. България въпреки всичко е приоритетен пазар за компанията.

Какво е Metro Accelerator

Това е съвместната програма на веригата за пазаруване на едро Metro и един от най-големите американски акселератори Techstars. След предварителен подбор сред 600 кандидати в тримесечната програма попадат 10 компании, които получават менторство и по 120 хил. евро финансиране.

Компаниите прекарват трите месеца с менторите си в Берлин, където завършват и програмата със специален Demo Day. Със своя акселератор Мetro си поставя за цел да търси иновативни предложения, които да донесат добавена стойност за клиентите й от хотелския, ресторантьорския и кетъринг сектора.

За разлика от миналата година през 2016 г. акселераторът е бил насочен повече към компании в по-напреднал етап от развитието си, които могат да покажат и някаква клиентска база. "Ние сме една от най-развитите компании в това издание", коментира Кръстев, като има предвид големия брой клиенти на Reputize. Компанията кандидатства и в миналото издание, но не стига до финалните десет. За половината от времето, прекарано в акселератора, екипът на Reputize е успял да създаде ценни контакти. "Вече имахме срещи със 120 - 130 ментори - от инвеститори до мениджъри на големи хотели", обясняват основателите.
500

хотела в България, Гърция, Турция, Малта, Индонезия и Китай вече са клиенти на компанията, твърдят основателите

Една българска компания се класира за второто издание на съвместната подготвителна програма на веригата Metro и американския стартъп акселератор Techstars. Това е регистрираната във Великобритания, но съставена изцяло от български специалисти Reputize. Продуктът, за чието доразвиване и маркетиране основателите Иво Димитров и Александър Кръстев ще получат 120 хил. евро срещу 6% от бизнеса си от организаторите, представлява дигитална платформа за управление на репутацията на хотели. Освен финансиране компанията получава и три месеца менторство и помощ при установяване на ценни бизнес контакти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK