Пикапите движат пазара на автомобили в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пикапите движат пазара на автомобили в САЩ

Президентът на General Motors Дан Аман може да промени цялостната стратегия на компанията

Пикапите движат пазара на автомобили в САЩ

Ниските цени на горивата стимулират продажбите на по-тежките автомобили

4488 прочитания

Президентът на General Motors Дан Аман може да промени цялостната стратегия на компанията

© Mike Segar


6000 долара е печалбата на всеки лек камион, продаден в САЩ

Автомобилните производители в САЩ се реализирали през октомври най-високите продажби за последните 11 месеца. Най-високо е било търсенето за леки камиони, чиито продажби могат да достигнат рекордни ниво, дори в сегашното тежко положение на автоиндустрията, съобщава Wall Street Journal. Повече от 62% от автомобилите, продадени в страната през месеца, са били пикапи или спортни коли, сочат данните на изследователската агенция J.D. Power. Причината се крие във все по-добрата ефективност на тежките автомобили и ниските цени на горивата. Окончателните резултати за изминалия месец все още не са готови, тъй като Ford не е представил отчетите си - това се очаква да стане до края на седмицата.

По-малко активни дни и силни продажби

Общият брой на продадените автомобили е по-нисък от реализираните през октомври 2015 г., но това се дължи на по-малкото работни дни през месеца. Без резултатите на Ford намалението е 4-5% на годишна основа. Тенденцията да се купуват повече пикапи датира от края на 2014 г. Първоначално тя се оказа проблем за производителите на коли, които трябваше да се справят с новите стандарти за вредни емисии, наложени от САЩ. Така се оформи и друга тенденция – за все повече покупки на седани, които преди това не бяха популярни сред потребителите, но сега ги печелят заради ефективността при използването на гориво.

Автопроизводителите, изглежда, ще продължат да следват тенденциите и да произвеждат все повече тежки автомобили. Пикапите са основен двигател на печалбите на компаниите в момент, в който другите пазари извън САЩ са поставени под голямо напрежение и разходите за производство се вдигат стремглаво заради променящите се регулации и все по-сериозните инвестиции в разработката на функциониращ безпилотен автомобил. Според данните на Ann Arbor, компания за изследване на пазара на автомобили, всеки лек камион, продаден в САЩ, носи на производителите печалба от средно 6000 долара.

Нова конкуренция

Детройтската тройка, както наричат General Motors, Chrysler и Ford, се среща с все по-голяма конкуренция от чужди производители. Директорът по продажби на Nissan Джуди Уийлър наскоро обяви, че SUV-моделът на компанията Pathfinder, наред с пикапа Titan, регистрират двуцифрен растеж на продажбите за октомври спрямо миналата година. Засега информацията от сектора показва, че за годината ще бъдат продадени 17.9 млн. автомобили, което ще е малко по-малко от прогнозите, направени по същото време на 2015 г.

Общо продажбите на General Motors в САЩ за трите месеца са спаднали с 1.7% спрямо миналата година, докато при Fiat Chrysler този спад е далеч по-голям – 10%, въпреки повишението в продажбите на пикапите Ram. Toyota и Honda отбелязват спад в продажбите от съответно 8.7 и 4.2%.

6000 долара е печалбата на всеки лек камион, продаден в САЩ

Автомобилните производители в САЩ се реализирали през октомври най-високите продажби за последните 11 месеца. Най-високо е било търсенето за леки камиони, чиито продажби могат да достигнат рекордни ниво, дори в сегашното тежко положение на автоиндустрията, съобщава Wall Street Journal. Повече от 62% от автомобилите, продадени в страната през месеца, са били пикапи или спортни коли, сочат данните на изследователската агенция J.D. Power. Причината се крие във все по-добрата ефективност на тежките автомобили и ниските цени на горивата. Окончателните резултати за изминалия месец все още не са готови, тъй като Ford не е представил отчетите си - това се очаква да стане до края на седмицата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK