Facebook увеличи приходите, но предупреди за забавяне на растежа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook увеличи приходите, но предупреди за забавяне на растежа

Видео материалите ще бъдат в основата на бъдещето на компанията на Марк Зукърбърг

Facebook увеличи приходите, но предупреди за забавяне на растежа

Акциите на компанията поевтиняха със 7%

5556 прочитания

Видео материалите ще бъдат в основата на бъдещето на компанията на Марк Зукърбърг

© Stephen Lam


Facebook ще промени цялостно стратегията си и ще търси растеж чрез нови потребители и увеличаване на времето, което те прекарват в мрежата.

Facebook отбеляза силни резултати за третото тримесечие, но акциите на компанията се сринаха със 7% заради предупреждението на ръководството на социалната мрежа, че ръстът на приходите ще се забави, съобщава Wall Street Journal. Компанията, изглежда, ще успее да достигне целта си от 27 млрд. долара приходи за годината, след като за третото тримесечие отчете 7 млрд. долара – с 56% по-високи, отколкото преди година. Печалбата за периода е 2.38 млрд. долара и се дължи основно на сериозната доминация на Facebook в сектора с мобилни реклами. Според данните на Standard & Poor's Capital IQ растежът на приходите на компанията е двоен спрямо която и да било друга компания в САЩ с годишни приходи от над 20 млрд. долара. Изключение правят само компаниите, които разширяват бизнеса си чрез придобивания.

Изглежда обаче, Facebook няма да може да поддържа темпото още дълго. От средата на следващата година мрежата ще спре да показва на потребителите толкова много реклами, каквато беше практиката през последните две години, за да увеличи максимално приходите. Именно заради това някои инвеститори са притеснени. Според финансовия директор на компанията Дейв Уенър "растежът ще спадне в рамките на разумното". Пред анализатори той допълни още, че очакванията вече са за "много по-малка част от приходите, които да идват от реклама в бъдеще". Facebook ще промени цялостно стратегията си и ще търси растеж чрез нови потребители и увеличаване на времето, което те прекарват в мрежата.

Видеото е ключът

Развитието на видеото в сайта е основна част от стратегията на Facebook да спре да бъде толкова зависима от приходите от мобилните реклами. През тази година социалната мрежа добави някои нови функции към видеата на сайта и промени цялостния интерфейс при гледането. Най-важнo се оказа въвеждането на възможността за стрийминг в реално време от страна на всички потребители – функция, която става все по-често използвана.

Според главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг Facebook малко по малко ще се превърне в мрежа, за която видеосъдържанието е най-важно. Според директорите в компанията, в следващите пет години по-голямата част от онлайн материала, който ще достига до потребителите, ще бъде във видеоформат. Добавянето на повече видеа към потока с новини в социалната мрежа е в центъра на стратегията потребителите да прекарват повече време в сайта. Така и Facebook ще може да се насочи към нов хоризонт – продаването на все повече видеореклами. Сектор, който в момента е почти напълно зает от Alphabet чрез сайта YouTube. Видеорекламите се оказват все по-конкурентни на телевизионните реклами, които отговарят за пазар от над 70 млрд. долара годишно.

Конкуренция без конкуренция

Огромният растеж на приходите на Facebook в рекламата е смазващ спрямо този на единствения реален конкурент в сектора – компанията майка на Google Alphabet, която миналата седмица отбеляза растеж в приходите от 20%.

Facebook и Google заедно отговарят за над 68% от приходите от онлайн реклама в САЩ. Въпреки че двете компании се конкурират сериозно, за други играчи в сектора, изглежда, въобще няма място. Приходите на другите компании са се стопили с още 5% през последното тримесечие. "Това трябва да притеснява всички в индустрията. Не е нормално да има такава доминация от две компании. Google и Facebook на практика прибират за себе си растежа на целия пазар", коментира Джейсън Кинт, изпълнителен директор в Digital Content Next – търговска група, която представлява дигитални издания като Business Insider, Washington Post и News Corp. "Никой не може да събира данни в мащабите, в които го правят те", добавя още той.

Facebook ще промени цялостно стратегията си и ще търси растеж чрез нови потребители и увеличаване на времето, което те прекарват в мрежата.

Facebook отбеляза силни резултати за третото тримесечие, но акциите на компанията се сринаха със 7% заради предупреждението на ръководството на социалната мрежа, че ръстът на приходите ще се забави, съобщава Wall Street Journal. Компанията, изглежда, ще успее да достигне целта си от 27 млрд. долара приходи за годината, след като за третото тримесечие отчете 7 млрд. долара – с 56% по-високи, отколкото преди година. Печалбата за периода е 2.38 млрд. долара и се дължи основно на сериозната доминация на Facebook в сектора с мобилни реклами. Според данните на Standard & Poor's Capital IQ растежът на приходите на компанията е двоен спрямо която и да било друга компания в САЩ с годишни приходи от над 20 млрд. долара. Изключение правят само компаниите, които разширяват бизнеса си чрез придобивания.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK