С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 4 ное 2016, 18:07, 9140 прочитания

Още една бизнес идея

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Още една бизнес идея

Фотограф: Zwift
Фитнес
Колоезденето като игра


Сега ще се запитате как на никого не му е хруманло по-рано. Всеки, който поне веднъж е прекрачвал прага на фитнеса, знае кои са двете най-скучни неща там - пътечката за бягане и велотренажорът. Zwift може и да промени тази представа.

Основана през 2014 г. в Калифорния, компанията разработва софтуер, който свързва велотренажора с мултиплейър игра на монитора срещу вас. Така Zwift ви позволява чрез аватар на монитора пред себе си да изпитвате усещане все едно карате колелото си извън фитнеса по терен и в условия, които си изберете. Има и групови обиколки, в които можете да карате с произволни хора от къде ли не или пък можете да се състезавате с приятели. Освен това Zwift следи различни параметри на представянето и физическото ви състояние и ги свързва с реални данни или с услуги като Strava (социална мрежа за атлети).

Zwift не е хардуер или устройство, което просто можете да си купите, а абонаментна услуга, струваща 10 долара на месец. Нужно е и подходящо колело. Е, има и доза хардуер, която да ви осигури реално усещане - например джаджи, които да ви карат да чувствате реално напрежението, ако на екрана се изкачвате по стръмна отсечка. Според Wall Street Journal екипировката струва не повече от 200 долара. На колоездачите им трябват и умни аксесоари, които следят представянето им. Скоро се очаква в играта да бъде включено и гласово общуване, което е ключово за социалния аспект на Zwift.

Според TechCrunch моделът съчетава освен гейминг с реално физическо натоварване и състезателен дух, не на последно място, и социален аспект.

За двегодишното си съществуване софтуерът е привлякъл немалко интерес - 170 хил. регистрации и 45 млн. навъртени мили, и е обединил около себе си общност. Според екипът на Zwift средната продължителност на каране е над час - нещо, което иначе е прецедент на велотренажор във фитнес.

Следващото, което изпълнителният директор Ерик Мин е замислил, е да добави към изживяването и виртуална реалност. За негово съжаление хардуерът трябва да навакса малко в развитието си, за да са подходящи VR очилата за фитнес условия. "Целта ни е да направим това най-свързаната и социално активна фитнес платформа", коментира Мин, който работи и над идея за подобна игра за бягащи пътечки.

Амбициите на екипа на Zwift, която междувременно има 100 хил. фенове във Facebook и половин милион посещения на Youtube канала, не са останали скрити и за инвеститорите. В края на октомври компанията
приключва сделка за 25 млн. долара финансиране.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Хакери са атакували системата на онлайн книжарница "Сиела" Хакери са атакували системата на онлайн книжарница "Сиела"

Потенциално пострадали са клиенти, които са пазарували с дебитна или кредитна карта от сайта

9 дек 2019, 128 прочитания

Най-рентабилните динамични компании: Все още силно печеливши Най-рентабилните динамични компании: Все още силно печеливши

Нормата на печалба на растящите малки и средни предприятия продължава да се увеличава, но вече се забелязват признаци на забавяне

9 дек 2019, 609 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Air France планира ново звено за дълги полети

Компанията иска да върне позиции на азиатския пазар, но основният проблем пред създаването му ще бъдат профсъюзите

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10