Смъртта на СОМАТ

Най-голямата превозваческа компания в страната се срина, като приходите й за шест години се свиха десет пъти, започна и разпродажба на недвижими имоти

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

- Проблемите започват с арест на сина на основателя Вили Бетц - Томас и катастрофират с договор за доставки в Афганистан.

- Сега текат разпродажби и създаване на нови малки наследници от отломките на групата в опит нещо все пак да възкръсне. А вносителят на Mercedes в България скоро ще е с нов съдружник.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bai_toz avatar :-|
    Без коз
    • - 5
    • + 24

    Много хубава статия!
    Браво на г-жа Горанова.
    Само с това " той е корумпирал" не мога да се съглася.Корупцията не е плюене или боядисване,не може да стане едностранно.При корупцията има 2 или повече страни и тогава се получава ВЗИМОДЕЙСТВИЕТО! Пък и бившите съветски републики не се славят като място на почтенни служители.Всъшност това важи в пълна сила и за бившите соц.страни.

    Хубав и изчерпателен анализ.

    Нередност?
  • 2
    sirhamiltonf1 avatar :-|
    hamiltonf
    • - 2
    • + 13

    Разрастването просто беше достигнало нива, които трудно се диспечират, липсвал е сериозен анализ на риска, а непрекъснатите ипотеки са стрували на фирмата оборотни средства, заплащани за лихви на банките...

    Нередност?
  • 3
    deaf avatar :-|
    deaf
    • - 1
    • + 12

    [quote#1:"Без коз"]При корупцията има 2 или повече страни и тогава се получава ВЗИМОДЕЙСТВИЕТО! [/quote]

    До коментар [#1] от "Без коз":

    Забравил си най-важното допълнение на определението за корупция. Корумпираните две или повече страни ограбват третата страна-обикновеният,честен данъкоплатец.

    СОМАТ бяха "голяма работа" навремето. От статията се разбира,че компанията се е разпаднала на три по-малки компании,което впрочем се случи и с много други гигантски държавни фирми от времето на соца. Пишете какво стана с любимият на пролетариата "Винпром"?

    Нередност?
  • 4
    tribiri avatar :-|
    tribiri
    • - 13
    • + 9

    Язък, че разсипахме ЖП транспорта за да може Вили Бец да пълни гуша.

    Нередност?
  • 5
    2.5 avatar :-?
    2.5
    • - 1
    • + 15

    "През тази есен стана ясно, че "Спиди груп" планира да купи логистичната база на СОМАТ в Горубляне."

    Всеки може да направи аналогия с това как са изчезнали динозаврите...

    Нередност?
  • 6
    smahnat avatar :-P
    Дъската ми хлопа
    • - 7
    • + 5

    [quote#1:"Без коз"]Хубав и изчерпателен анализ.[/quote]

    [quote#1:"Без коз"]Много хубава статия! [/quote]
    Кое? От текста излиза, че СОМАТ пътува до Термез, Узбекистан. Оттам товарите се поемали от афганистанци; и в същото време - 900 камиона били блокирани в Афганистан. Хем са там, хем ги няма, хем не пътували, хем затънали. Подхвърлени 4 факта за корупция, но с помилвани субекти - само това е безспорно; крадат служителите на народите по всички земни ширини. И дължини.

    Нередност?
  • 7
    alexander97 avatar :-|
    Alexander97
    • - 1
    • + 23

    Няма пряка връзка със статията, но се сетих - на 11 ноември 1989 г на ул. Раковска грейна първият магазин за леки коли на Мерцедес. Съобщението беше във вечерните новини на Първа програма. Не повярвах. Облекох се и отидох да видя - истина беше!
    Комунетата се бяха приготвили за капитализЪма!

    Нередност?
  • 8
    velian avatar :-|
    volarok
    • - 6
    • + 16

    Бец не мирясаха, докато не унищожиха СОМАТ. Мисля, че камионите на предприятието бяха над 3000, а 900 може да са били само в София. Експлоатационни поделения /така се казваха местните клонове/ имаше още и в Бургас, Русе и Пазарджик, а от средата на 1980-те и във Видин. Във всяко от тях имаше по 400-500 влекача от марките Берлие /до 1970-те години/, Мерцедес, Волво и Фиат-Ивеко.
    Ето, че и германците могат да са тъпи и продажни. Камионаджии, какво да ги правиш. Сталин навремето на парада ги е поздравявал със: "Здравствуй, сган непоправимая!"

    Нередност?
  • 9
    erebus avatar :-|
    'ΕΡΕΒΟΣ
    • + 5

    Много народ се налапа от СОМАТ !

    Нередност?
  • 10
    k73 avatar :-|
    k73
    • - 7
    • + 3

    Единственото предприятие за което ни завиждаха на запад през социализма беше Сомат. За да го сринат решиха да създадат размирици в държавата и насъскаха българските турци да искат автономия. ЦРУ успя. Но ето ,че такива гиганти по количество могат да се управляват само от българи , не и от германци.

    Нередност?
Нов коментар