Смъртта на СОМАТ
Най-голямата превозваческа компания в страната се срина, като приходите й за шест години се свиха десет пъти, започна и разпродажба на недвижими имоти
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Проблемите започват с арест на сина на основателя Вили Бетц - Томас и катастрофират с договор за доставки в Афганистан.
- Сега текат разпродажби и създаване на нови малки наследници от отломките на групата в опит нещо все пак да възкръсне. А вносителят на Mercedes в България скоро ще е с нов съдружник.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
Много хубава статия!
Браво на г-жа Горанова.
Само с това " той е корумпирал" не мога да се съглася.Корупцията не е плюене или боядисване,не може да стане едностранно.При корупцията има 2 или повече страни и тогава се получава ВЗИМОДЕЙСТВИЕТО! Пък и бившите съветски републики не се славят като място на почтенни служители.Всъшност това важи в пълна сила и за бившите соц.страни.
Хубав и изчерпателен анализ.
Разрастването просто беше достигнало нива, които трудно се диспечират, липсвал е сериозен анализ на риска, а непрекъснатите ипотеки са стрували на фирмата оборотни средства, заплащани за лихви на банките...
[quote#1:"Без коз"]При корупцията има 2 или повече страни и тогава се получава ВЗИМОДЕЙСТВИЕТО! [/quote]
До коментар [#1] от "Без коз":
Забравил си най-важното допълнение на определението за корупция. Корумпираните две или повече страни ограбват третата страна-обикновеният,честен данъкоплатец.
СОМАТ бяха "голяма работа" навремето. От статията се разбира,че компанията се е разпаднала на три по-малки компании,което впрочем се случи и с много други гигантски държавни фирми от времето на соца. Пишете какво стана с любимият на пролетариата "Винпром"?
Язък, че разсипахме ЖП транспорта за да може Вили Бец да пълни гуша.
"През тази есен стана ясно, че "Спиди груп" планира да купи логистичната база на СОМАТ в Горубляне."
Всеки може да направи аналогия с това как са изчезнали динозаврите...
[quote#1:"Без коз"]Хубав и изчерпателен анализ.[/quote]
[quote#1:"Без коз"]Много хубава статия! [/quote]
Кое? От текста излиза, че СОМАТ пътува до Термез, Узбекистан. Оттам товарите се поемали от афганистанци; и в същото време - 900 камиона били блокирани в Афганистан. Хем са там, хем ги няма, хем не пътували, хем затънали. Подхвърлени 4 факта за корупция, но с помилвани субекти - само това е безспорно; крадат служителите на народите по всички земни ширини. И дължини.
Няма пряка връзка със статията, но се сетих - на 11 ноември 1989 г на ул. Раковска грейна първият магазин за леки коли на Мерцедес. Съобщението беше във вечерните новини на Първа програма. Не повярвах. Облекох се и отидох да видя - истина беше!
Комунетата се бяха приготвили за капитализЪма!
Бец не мирясаха, докато не унищожиха СОМАТ. Мисля, че камионите на предприятието бяха над 3000, а 900 може да са били само в София. Експлоатационни поделения /така се казваха местните клонове/ имаше още и в Бургас, Русе и Пазарджик, а от средата на 1980-те и във Видин. Във всяко от тях имаше по 400-500 влекача от марките Берлие /до 1970-те години/, Мерцедес, Волво и Фиат-Ивеко.
Ето, че и германците могат да са тъпи и продажни. Камионаджии, какво да ги правиш. Сталин навремето на парада ги е поздравявал със: "Здравствуй, сган непоправимая!"
Много народ се налапа от СОМАТ !
Единственото предприятие за което ни завиждаха на запад през социализма беше Сомат. За да го сринат решиха да създадат размирици в държавата и насъскаха българските турци да искат автономия. ЦРУ успя. Но ето ,че такива гиганти по количество могат да се управляват само от българи , не и от германци.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.