Air France планира ново звено за дълги полети

Компанията иска да върне позиции на азиатския пазар, но основният проблем пред създаването му ще бъдат профсъюзите

Изпълнителният директор Фредерик Гаге ще напусне поста си в Air France и ще се присъедини към групата Air Farnce-KLM
Изпълнителният директор Фредерик Гаге ще напусне поста си в Air France и ще се присъедини към групата Air Farnce-KLM    ©  Christian Hartmann
Изпълнителният директор Фредерик Гаге ще напусне поста си в Air France и ще се присъедини към групата Air Farnce-KLM
Изпълнителният директор Фредерик Гаге ще напусне поста си в Air France и ще се присъедини към групата Air Farnce-KLM    ©  Christian Hartmann

Групата Air France-KLM ще въведе нови инициативи за съкращаване на разходите, съобщава Financial Times. Компанията ще се опита да направи по-печеливши полетите си на дълги разстояния, които са сред най-проблемните за компанията. Френско-холандският превозвач обяви новите си планове в четвъртък, като те предвиждат да бъде създадено ново звено, което да извършва само дълги и средни полети за Air France, но при по-ниски разходи. Така Air France ще се опита да си върне пазарния дял, който загуби от конкуренцията си на изток. Самото ръководство на Air France, изглежда, не смята, че компанията е достатъчно конкурентоспособна и трябва да бъдат направени промени, които да върнат превозвача във форма.

"Промяната ще ни даде възможност да се включим в растежа на авиоиндустрията и да бъдем по-конкурентоспобни на пазара", коментира Жан-Марк Жанилак, който отскоро оглавява групата като неин главен изпълнителен директор. "Моментното състояние просто не е възможност за нас", добави той. Плановете да бъде създадено отделно звено, което да направи дългите и средните полети печеливши, има нужда от одобрение от страна на профсъюзите, което може да се окаже голям проблем. При опити от страна на бившия изпълнителен директор Александър де Юниак да бъде създадено ново звено за евтини полети, наречено Transavia, именно профсъюзите спряха плановете на компанията под предлог, че тя работи по стратегия за намаляване на заплатите. В резултат профсъюзите излязоха в стачка, която струва на компанията 500 млн. евро.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал