Air France планира ново звено за дълги полети
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Air France планира ново звено за дълги полети

Изпълнителният директор Фредерик Гаге ще напусне поста си в Air France и ще се присъедини към групата Air Farnce-KLM

Air France планира ново звено за дълги полети

Компанията иска да върне позиции на азиатския пазар, но основният проблем пред създаването му ще бъдат профсъюзите

2278 прочитания

Изпълнителният директор Фредерик Гаге ще напусне поста си в Air France и ще се присъедини към групата Air Farnce-KLM

© Christian Hartmann


Групата Air France-KLM ще въведе нови инициативи за съкращаване на разходите, съобщава Financial Times. Компанията ще се опита да направи по-печеливши полетите си на дълги разстояния, които са сред най-проблемните за компанията. Френско-холандският превозвач обяви новите си планове в четвъртък, като те предвиждат да бъде създадено ново звено, което да извършва само дълги и средни полети за Air France, но при по-ниски разходи. Така Air France ще се опита да си върне пазарния дял, който загуби от конкуренцията си на изток. Самото ръководство на Air France, изглежда, не смята, че компанията е достатъчно конкурентоспособна и трябва да бъдат направени промени, които да върнат превозвача във форма.

"Промяната ще ни даде възможност да се включим в растежа на авиоиндустрията и да бъдем по-конкурентоспобни на пазара", коментира Жан-Марк Жанилак, който отскоро оглавява групата като неин главен изпълнителен директор. "Моментното състояние просто не е възможност за нас", добави той. Плановете да бъде създадено отделно звено, което да направи дългите и средните полети печеливши, има нужда от одобрение от страна на профсъюзите, което може да се окаже голям проблем. При опити от страна на бившия изпълнителен директор Александър де Юниак да бъде създадено ново звено за евтини полети, наречено Transavia, именно профсъюзите спряха плановете на компанията под предлог, че тя работи по стратегия за намаляване на заплатите. В резултат профсъюзите излязоха в стачка, която струва на компанията 500 млн. евро.

Борбата с профсъюзите

Стачките от 2014 г. не са нещо ново за Air France. Такива се случват сравнително редовно, като последната е отпреди по-малко от два месеца. Именно заради големите стачки от 2014 г. обаче компанията няма добри взаимоотношения с профсъюзите. В момента те са на едно от най-обтегнатите си нива, след като през миналата година компанията трябваше да съкрати 2900 работни места. Проблемите стигнаха дори до физическа разправа, след като мениджърът човешки ресурси на компанията бе конфронтиран от гневни работници, които разкъсаха ризата му.

Сега Жанилак се надява, че връзката между компанията и профсъюзите може да се възроди. Между двете страни вече се работи по нов план, наречен "Заедно с доверие". Част от споразумението беше да бъде отстранен главният изпълнителен директор на Air France Фредерик Гаге заедно с Франк Тернер, който оглавява инженерното звено на цялата група. Гаге ще стане финансов директор в общата група.

Високи цели пред Жанилак

Жанилак има една от най-трудните работи в авиацията – да подобри конкурентоспособността на Air France, докато в същото време напрежението от страна на компаниите от Персийския залив се увеличава. Те са основен конкурент при дългите и скъпи полети, а компаниите като Ryanair и Wizzair правят големите печалби в нискобюджетните полети почти невъзможни, след като двете компании са в сериозна конкуренция за контрол над Европа.

За последно Air France-KLM обяви загуба от 114 млн. евро за първата половина на годината. Въпреки че новините продължават да не са розови, това е сериозно подобрение спрямо 638 милиона загуба за същия период на 2015 г.

Групата Air France-KLM ще въведе нови инициативи за съкращаване на разходите, съобщава Financial Times. Компанията ще се опита да направи по-печеливши полетите си на дълги разстояния, които са сред най-проблемните за компанията. Френско-холандският превозвач обяви новите си планове в четвъртък, като те предвиждат да бъде създадено ново звено, което да извършва само дълги и средни полети за Air France, но при по-ниски разходи. Така Air France ще се опита да си върне пазарния дял, който загуби от конкуренцията си на изток. Самото ръководство на Air France, изглежда, не смята, че компанията е достатъчно конкурентоспособна и трябва да бъдат направени промени, които да върнат превозвача във форма.

"Промяната ще ни даде възможност да се включим в растежа на авиоиндустрията и да бъдем по-конкурентоспобни на пазара", коментира Жан-Марк Жанилак, който отскоро оглавява групата като неин главен изпълнителен директор. "Моментното състояние просто не е възможност за нас", добави той. Плановете да бъде създадено отделно звено, което да направи дългите и средните полети печеливши, има нужда от одобрение от страна на профсъюзите, което може да се окаже голям проблем. При опити от страна на бившия изпълнителен директор Александър де Юниак да бъде създадено ново звено за евтини полети, наречено Transavia, именно профсъюзите спряха плановете на компанията под предлог, че тя работи по стратегия за намаляване на заплатите. В резултат профсъюзите излязоха в стачка, която струва на компанията 500 млн. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK