Продажбите на "Дружба стъкларски заводи" намаляват
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на "Дружба стъкларски заводи" намаляват

Компанията е водещ производител на стъклен амбалаж в страната

Продажбите на "Дружба стъкларски заводи" намаляват

Разходите също са се понижили заради планов ремонт във фабриката в Пловдив

7146 прочитания

Компанията е водещ производител на стъклен амбалаж в страната

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


4.2%

са се свили нетните приходи от продажби за първите девет месеца на годината.

Лек спад на нетните приходи от продажби отчита производителят на стъклен амбалаж "Дружба стъкларски заводи" за първите девет месеца на годината. Това става ясно от отчета на публичното дружество. Понижението идва основно от по-слабите продажби на продукция, които формират 83% от общия резултат. В същото време компанията е ограничила разходите си, но въпреки това печалбата се свива с близо четвърт.

Резултати

Приходите от обичайна дейност на дружеството, което има заводи в София и Пловдив, са намалели с 4.2% към края на септември в сравнение със същия период на миналата година. Основната причина за това е понижението със 7.7% на продажбите на продукция, които достигат 140.4 млн. лв. (152.1 млн. лв. година по-рано). От ръководството не уточняват на какво се дължат по-слабите резултати, но от междинния доклад става ясно, че един от производствените цехове в Пловдив е бил временно спрян за планов ремонт.

Това е и причината за по-ниските разходи през деветмесечието, които се формират главно от разходи за материали. Финансовите разходи на дружеството също са намалели с 10% до 5.6 млн. лв., като основната част от тях са разходи за лихви по кредити. Крайният резултат на компанията за периода е печалба, но тя е 22.5% по-ниска, отколкото към края на септември 2015 г.

Втори в сектора

"Дружба стъкларски заводи" е втори по големина в стъкларския сектор в страната (след заводите на турската Sisecam в Търговище), но е най-големият производител на стъклен амбалаж. Произвежда буркани и бутилки за консервната, винената и бирената промишленост и изнася около 70% от продукцията си. Според отчета към края на 2015 г. дружеството има над 1150 служители в страната.

Крайният собственик на компанията е гръцката Yioula Glassworks, която купи софийския завод "Стинд" и пловдивският "Дружба" в края на 90-те години на миналия век чрез две свои дружества. И в момента основни акционери в "Дружба стъкларски заводи" са кипърските Bareck Overseas Ltd (52.33%) и Glassinvest Ltd (46.91%).

Смяна на собствеността

Междувременно в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) беше подадено съобщение за предстояща концентрация, чрез която BA Glass B.V. ще придобие контрол върху Glasstank B.V. и част от Yioula Glassworks. С това на практика ще се смени и собствеността в "Дружба стъкларски заводи". В началото на октомври от компанията съобщиха, че Yioula е подписала договор за продажба на съществена част от бизнеса със стъклени бутилки и буркани, която включва всички акции в Glasstank (индиректно дружество майка на "Дружба стъкларски заводи"), на португалската BA Vidro. От съобщението в КЗК става ясно, че сделката ще стане чрез холандското дружество на купувача.

BA Vidro е основана преди повече от 100 години и също произвежда стъклени бутилки и буркани. След като по-рано тази година купи германския производител на стъкло HNG Global, групата вече има общо осем фабрики в Португалия, Испания, Полша и Германия. Оборотът й за 2015 г. е 580.9 млн. евро. "Дружба стъкларски заводи" е публично дружество, което се търгува на борсата но не е от най-ликвидните. Последната сделка с негови акции е от 28 октомври, а цената е 5.7 лв. Пазарната капитализация на дружеството е 305 млн. лв., като от началото на годината се е повишила с 50%.

4.2%

са се свили нетните приходи от продажби за първите девет месеца на годината.

Лек спад на нетните приходи от продажби отчита производителят на стъклен амбалаж "Дружба стъкларски заводи" за първите девет месеца на годината. Това става ясно от отчета на публичното дружество. Понижението идва основно от по-слабите продажби на продукция, които формират 83% от общия резултат. В същото време компанията е ограничила разходите си, но въпреки това печалбата се свива с близо четвърт.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK