Ryanair с амбициозен план за двойно увеличение на пътниците до 2024 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ryanair с амбициозен план за двойно увеличение на пътниците до 2024 г.

Ryanair с амбициозен план за двойно увеличение на пътниците до 2024 г.

Печалбата на компанията се увеличи минимално през третото тримесечие

5876 прочитания

Най-големият авиопревозвач в Европа Ryanair вдигна още по-високо дългосрочните си цели. Ирландската компания смята, че към март 2024 г. ще може да превозва по 200 млн. пътници на година. Първоначалните цели на компанията бяха с 20 млн. по-малко пътници. Компанията обяви новите си планове заедно с резултатите си за третото тримесечие, които показват увеличение на печалбата с 2% спрямо миналата година, съобщава Wall Street Journal. Така тя достига 912 млн. евро, като продажбите на Ryanair за периода от юли до септември са достигнали 2.4 млрд. евро. Това е традиционно най-натовареният период за авиокомпанията.

Изпълнителният директор на компанията Майкъл О'Леъри става все по-оптимистичен, въпреки проблемите пред компанията и сектора
Фотограф: Yves Herman

Бордът на директорите на ирландския превозвач също така е одобрил програма за обратното изкупуване на акции на стойност 550 млн. евро. Това е осмата подобна програма за компанията и трябва да бъде изпълнена до февруари 2017 г. След обявяването на резултатите и новите планове акциите на компанията повишиха цената си с 5.3%.

С поглед в бъдещето

Очакванията на компанията са през тази година да превози повече от 119 млн. пътници, но Ryanair е изцяло насочена да увеличи броя им почти двойно в следващите 8 години. Ryanair е водещият превозвач на континента по брой пътници, но конкуренцията в сектора става все по-ожесточена. Президентът на компанията Майкъл О'Лиъри няколко пъти е заявявал, че няма да се откаже от стратегията си, която предвижда Ryanair да заеме възможно най-голям пазарен дял, дори това да е за сметка на печалбата.

През изминалия месец Ryanair обяви, че компанията най-вероятно ще претърпи турбуленции заради решението на Великобритания да напусне Европейския съюз. Те включват и забавяне на ръста на печалбата. В момента излизането на Великобритания от Европейския съюз отново е под въпрос, защото трябва да бъде гласувано от парламента. Надали това са добри новини за О'Лиъри, предвид че над четвърт от приходите на компанията му идват от Острова. Именно заради Brexit компанията промени прогнозите си за годишната печалба. Сега очакванията са да варира между 1.3 и 1.35 млрд. евро, докато първоначално прогнозите бяха за между 1.365 и 1.425 млрд. евро. За миналата година печалбата беше 1.2 млрд. евро. "Ниските цени на билетите и Brexit ще бъдат доминиращи фактори за представянето на компанията през втората половина от годината", се казва в изявлението на Ryanair.

Пренасочване

О'Лиъри смята, че загубените пътници от Великобритания ще бъдат компенсирани чрез пренасочване на бизнеса към Италия, Германия и Белгия. По негови думи Ryanair трябва да се възползва от възможността, предоставена от другите компании, които намалиха броя на полетите си от тези държави. Проблем за Ryanair и другите превозвачи обаче остава намаленият интерес от туристите към Белгия и Франция, който се дължи предимно на страх от терористична заплаха. До момента за годината цените на билетите са спаднали с 10%.

Най-големият авиопревозвач в Европа Ryanair вдигна още по-високо дългосрочните си цели. Ирландската компания смята, че към март 2024 г. ще може да превозва по 200 млн. пътници на година. Първоначалните цели на компанията бяха с 20 млн. по-малко пътници. Компанията обяви новите си планове заедно с резултатите си за третото тримесечие, които показват увеличение на печалбата с 2% спрямо миналата година, съобщава Wall Street Journal. Така тя достига 912 млн. евро, като продажбите на Ryanair за периода от юли до септември са достигнали 2.4 млрд. евро. Това е традиционно най-натовареният период за авиокомпанията.

Изпълнителният директор на компанията Майкъл О'Леъри става все по-оптимистичен, въпреки проблемите пред компанията и сектора
Фотограф: Yves Herman

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK