И Audi е използвала софтуер за промяна на резултатите от тестовете
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

И Audi е използвала софтуер за промяна на резултатите от тестовете

Мартин Винтеркорн бе първият, върху когото започна разследване относно скандала

И Audi е използвала софтуер за промяна на резултатите от тестовете

Засегнати са няколкостотин хиляди автомобила с дизелов и с бензинов двигател

6319 прочитания

Мартин Винтеркорн бе първият, върху когото започна разследване относно скандала

© Morris Mac Matzen


Задава се нов сезон на скандалите във Volkswagen Group. След като в последните месеци ръководството на германската автомобилна група успя да постигне окончателни решения за най-големите си и важни обезщетения, които да плати в резултат на скандала с дизеловите емисии, сега властите в Калифорния са открили нови софтуерни устройства, които да преправят резултати. Този път става дума за модели на Audi, която е част от групата, съобщава Bloomberg.

Манипулацията

Според регулаторните органи в САЩ в коли на Audi и с дизелов, и с бензинов двигател, е открит софтуер, който да преправя резултатите за това колко точно гориво ползва колата и колко вредни емисии отделя. Audi произвеждаше и част от двигателите за Volkswagen. Тя е марката с най-висока печалба в автомобилната група и е особено важна за възстановяването на Volkswagen.

Според германското издание Bild am Sonntag софтуерът засича положението на волана и при ъгъл от по-малко от 15 градуса на завиване се активира. Смисълът е, че по време на тест за измерване на вредни емисии автомобилът е най-вероятно да бъде с изправени колела. В този момент софтуерът започва да превключва скоростите при по-ниски обороти, отколкото го прави иначе. Софтуерът спира да работи, когато воланът бъде завъртян. Засегнати са няколкостотин хиляди автомобила от различни модели като Q5, A6 и A8.

От Audi са отказали да коментират проблема пред германското издание, тъй като в момента вече вървят разговори с властите. Софтуерът, изглежда, е леко различен от този, който се е ползвал в моделите на Volkswagen. Най-голямата разлика е, че Volkswagen ползваше подобен нелегален софтуер само в дизеловите си двигатели, докато Audi е инсталирала такъв и на бензиновите си коли. Софтуерът на Volkswagen също така променяше резултатите само от вредните емисии, докато този на Audi действа и върху изразходването на гориво.

Разкритията са били направени през лятото, но се обявяват публично едва сега, по-малко от месец след като Volkswagen достигна до споразумение за 14.7 млрд. долара, чрез което се разбра с държавата за изкупуването обратно на коли с двулитров двигател. Така разходите на германската компания по "Дизелгейт" достигнаха близо 17 млрд. долара, но, изглежда, ще продължат да растат след новите разкрития.

Ужас без край

Ударът е двоен за групата на Volkswagen, след като към разследваните за скандала беше добавен и председателят на надзорния съвет Ханс Дитер Пьоч. От компанията съобщиха, че прокуратурата е разширила разследването си по обвиненията в пазарни манипулации, като в обхвата му е бил включен и Пьоч. Той е вторият от настоящите членове на борда, които попадат във фокуса на публичната проверка, отбелязва Bloomberg. Пьоч и Volkswagen подпомагат разследването, което е свързано с периода, в който той е бил главен финансов директор, се посочва в съобщението на дружеството.

От Volkswagen все още не са коментирали проблемите с Audi, но ръководството застава напълно зад Пьоч. Волфганг Порше, който е глава на индустриалната фамилия, контролираща по-голямата част от акциите на групата, коментира, че "фамилиите застават напълно зад г-н Пьоч".

Задава се нов сезон на скандалите във Volkswagen Group. След като в последните месеци ръководството на германската автомобилна група успя да постигне окончателни решения за най-големите си и важни обезщетения, които да плати в резултат на скандала с дизеловите емисии, сега властите в Калифорния са открили нови софтуерни устройства, които да преправят резултати. Този път става дума за модели на Audi, която е част от групата, съобщава Bloomberg.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • jordani

    Мда, като изложа мнение, че ЕРП-тата манипулират електромерите - основният довод против е :"това е голяма конспирация, все щеше някой да проговори". Голяма, голяма - колко да е голяма ? Колкото на ВАГ ли ?Или колкото билинга на Мтел преди години ?
    Ще проговори, ще - рано или късно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK