Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 8 ное 2016, 12:01, 6186 прочитания

И Audi е използвала софтуер за промяна на резултатите от тестовете

Засегнати са няколкостотин хиляди автомобила с дизелов и с бензинов двигател

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Задава се нов сезон на скандалите във Volkswagen Group. След като в последните месеци ръководството на германската автомобилна група успя да постигне окончателни решения за най-големите си и важни обезщетения, които да плати в резултат на скандала с дизеловите емисии, сега властите в Калифорния са открили нови софтуерни устройства, които да преправят резултати. Този път става дума за модели на Audi, която е част от групата, съобщава Bloomberg.

Манипулацията


Според регулаторните органи в САЩ в коли на Audi и с дизелов, и с бензинов двигател, е открит софтуер, който да преправя резултатите за това колко точно гориво ползва колата и колко вредни емисии отделя. Audi произвеждаше и част от двигателите за Volkswagen. Тя е марката с най-висока печалба в автомобилната група и е особено важна за възстановяването на Volkswagen.

Според германското издание Bild am Sonntag софтуерът засича положението на волана и при ъгъл от по-малко от 15 градуса на завиване се активира. Смисълът е, че по време на тест за измерване на вредни емисии автомобилът е най-вероятно да бъде с изправени колела. В този момент софтуерът започва да превключва скоростите при по-ниски обороти, отколкото го прави иначе. Софтуерът спира да работи, когато воланът бъде завъртян. Засегнати са няколкостотин хиляди автомобила от различни модели като Q5, A6 и A8.

От Audi са отказали да коментират проблема пред германското издание, тъй като в момента вече вървят разговори с властите. Софтуерът, изглежда, е леко различен от този, който се е ползвал в моделите на Volkswagen. Най-голямата разлика е, че Volkswagen ползваше подобен нелегален софтуер само в дизеловите си двигатели, докато Audi е инсталирала такъв и на бензиновите си коли. Софтуерът на Volkswagen също така променяше резултатите само от вредните емисии, докато този на Audi действа и върху изразходването на гориво.



Разкритията са били направени през лятото, но се обявяват публично едва сега, по-малко от месец след като Volkswagen достигна до споразумение за 14.7 млрд. долара, чрез което се разбра с държавата за изкупуването обратно на коли с двулитров двигател. Така разходите на германската компания по "Дизелгейт" достигнаха близо 17 млрд. долара, но, изглежда, ще продължат да растат след новите разкрития.

Ужас без край

Ударът е двоен за групата на Volkswagen, след като към разследваните за скандала беше добавен и председателят на надзорния съвет Ханс Дитер Пьоч. От компанията съобщиха, че прокуратурата е разширила разследването си по обвиненията в пазарни манипулации, като в обхвата му е бил включен и Пьоч. Той е вторият от настоящите членове на борда, които попадат във фокуса на публичната проверка, отбелязва Bloomberg. Пьоч и Volkswagen подпомагат разследването, което е свързано с периода, в който той е бил главен финансов директор, се посочва в съобщението на дружеството.

От Volkswagen все още не са коментирали проблемите с Audi, но ръководството застава напълно зад Пьоч. Волфганг Порше, който е глава на индустриалната фамилия, контролираща по-голямата част от акциите на групата, коментира, че "фамилиите застават напълно зад г-н Пьоч".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас

Зарядните станции за електромобили на компанията ще нараснат най-малко с 80

31 май 2020, 356 прочитания

ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми

Онлайн програмата покрива пет основни теми и цели да достигне до 10 хил. души

31 май 2020, 532 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Силната йена е свила сериозно печалбата на Toyota

Компанията иска да разшири пазарния си дял в Бразилия, но постепенно

Още от Капитал
Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10