Силната йена е свила сериозно печалбата на Toyota
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Силната йена е свила сериозно печалбата на Toyota

Директорът на Toyota за Централна и Южна Америка Стив Ангело е неспокоен за бъдещето на компанията в Бразилия

Силната йена е свила сериозно печалбата на Toyota

Компанията иска да разшири пазарния си дял в Бразилия, но постепенно

1864 прочитания

Директорът на Toyota за Централна и Южна Америка Стив Ангело е неспокоен за бъдещето на компанията в Бразилия

© Stringer


Най-големият производител на автомобили в света Toyota отбелязва пореден спад на финансовите си резултати, съобщава Reuters. За третото тримесечие компанията е отчела спад на печалбата с 36% до 393.7 млрд. йени (3.8 млрд. долара) при 611.7 през миналата година. Причината е основно в силната йена, която се отразява зле на продажбите зад граница, а оттам и на печалбите на японските производители. Анализаторите очакваха дори по-ниска печалба на Toyota. Още през май от компанията сигнализираха, че след няколко години на рекордни печалби заради слабата йена сега трендът се обръща. Президентът на Toyota Акио Тойода коментира, че "вълнението се промени съществено" и че отсега нататък компанията ще трябва да работи още по-усилено, за да реализира отново огромни печалби.

Страх в Бразилия

Toyota ще насочи силите си към бразилския пазар, който се очаква да се завърне към растеж през 2017 г. В момента продажбите на Toyota в най-голямата южноамериканска държава се свиват за четвърта поредна година, като японският производител на коли иска да промени това. Проблемите с пазара досега не бяха единствено в Toyota, а в стагниращия пазар като цяло. Очакванията обаче са той да се върне към растежа. Стив Ангело, директор на Toyota за Южна и Централна Америка, има обаче своите притеснения. Те са свързани с това, че пазарът може да се завърне към нормалните си нива по-бързо, отколкото се очаква. "Ако пазарът се разшири изведнъж, не знаем как точно ще задържим пазарния си дял", коментира Ангело по време на автошоуто в Сао Пауло.

По неговите думи Toyota все още няма нужния капацитет, за да произвежда достатъчно коли при нормален пазар. "Към момента нямаме достатъчно заводи и дори не сме убедени, че самите дилъри са готови да поемат едно по-голямо разширение", коментира още той. И признава, че от компанията са притеснени за бъдещето на пазара. За 10-те месеца на 2016 г. Toyota е продала 148 хиляди коли и пикапи в Бразилия. Това е повишение с един процент спрямо миналата година. В момента Toyota е на едва пето място по пазарен дял в Бразилия. Основният проблем на Ангело и Toyota остава малкият капацитет на производство. В момента, за да се справи с желанията на клиентите си, Toyota използва всичките си предприятия, докато по-големите производители в страната използват едва половината от капацитета си.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK