С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 ное 2016, 14:46, 9340 прочитания

"Орика мед България" инвестира 1 млн. лв. в нова линия за детонатори

Компанията ще механизира производството на взривни вещества за гражданския сектор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До края на годината един от най-големите производители на взривни вещества за гражданския сектор на Балканите - "Орика мед България", ще приключи инвестиционната си програма за около 1 милион лева. Тя ще позволи цялото ръчно производство да детонатори да се механизира. "Проектът "Балскан" е много важен за нас, тъй като с него пренесохме цялото ръчно производство на системата от неелектрически детонатори "Ексел" от Швеция в България", каза за "Капитал" изпълнителният директор на компанията Станислав Николов.

Сега край Панагюрище се произвеждат около 1 млн. детонатора годишно, половината от които се изпращат във фирмата линецзодател "Орика Швеция" и чрез нея отиват в минната и строителната индустрия на всички страни от ЕС и в някои африкански държави. Останалите се реализират на българския и балканските пазари. Нейните взривни вещества се използват при добива на полезни изкопаеми и в строителството на пътища, в металургията, както и за разрушаване на стари сгради.


Проектът "Балскан" започва през 2015, одобрен е от "Асарел Медет", който със свое дружество държи 40% в предприятието, и от мажоритарния акционер "Орика Норвегия" след предварителни проучвания на икономическата ефективност от пренасяне на шведското ръчното производство на вълноводи с големи дължини в България. Стойността на проекта е около 200 000 евро и е финансиран изцяло чрез реинвестиция на печалбата. В тази сума влизат стойността на машините, техният превоз до България и монтажът им в Панагюрище. "Първоначално предвижданията бяха за 8 до 10 доставки годишно в Гиторп, Швеция. Успяхме обаче да постигнем ритмични ежемесечни доставки", обяснява Станислав Николов. Освен това компанията работи по още два инвестиционни проекта.

Безопасността преди всичко

"Всеки един трите ни инвестиционни проекта има за цел не само по-висока производителност, но и абсолютна надеждност на производството на взривни вещества и устройства. Откакто сме създадени преди 19 години, при нас не е имало нито един инцидент", казва Николов. С безопасността на взривните вещества е свързан и вторият инвестиционен проект на компанията, с който се повишава почти 4 пъти ефективността на производство на емулсионни взривни вещества чрез внедряване на съвременна инсталация за производство.



Третият проект от инвестиционната програма на компанията е новият цех за производство на взривни вещества тип "Анфо", включително система за автоматизирано дозиране на компонентите на взривните вещества.

Металите като фактор

Основен пазарен фактор, който влияе върху обемите на производство на взривни вещества и средства за минната промишленост, е стойността на металите на международния пазар. "При намаляване на производството на метали намалява и потреблението на взривни вещества, както е в момента. Това, което правим, е с новите проекти да търсим резерви за снижаване на себестойността и запазване на цените на нашата продукция. Много често работим с едногодишни договори, така че ние да запазим цените, а клиентът - количеството на поръчките" , обяснява изпълнителният директор.

В панагюрската компания работят 35 души, най-вече специалисти, завършили минния техникум в Панагюрище, както и инженери със специалност минно дело и химици. "Когато имаме трудности с висшите кадри, ползваме глобалния кадрови ресурс на "Орика", както и помощта на тесни специалисти по съответните дейности от "Асарел Медет". Да, скъпо е, но си струва, защото получаваме и известно организационно ноу-хау. Ползваме и услуги на външни изпълнители", обяснява решенията на кадровите трудности Станислав Николов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София 1 Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 1440 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КЗК санкционира онлайн търговеца Fashion Days за заблуждаваща реклама

Дружеството все още не е решило дали ще обжалва решението на регулатора

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10