С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 ное 2016, 15:45, 13924 прочитания

КЗК санкционира онлайн търговеца Fashion Days за заблуждаваща реклама

Дружеството все още не е решило дали ще обжалва решението на регулатора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Комисията за защита на конкуренцията установи нарушение на дружеството "Фешън Дейс Шопинг" (което представлява онлайн търговецa Fashion Days у нас) за заблужаща реклама по Закона за защита на конкуренцията. Наложената имуществена санкция е в размер на 119 845 лв. или 0.5 % от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2015 година. КЗК се е самосезирала през май месец за обявената на сайта www.fashiondays.bg великденска промоция, в която се предлагала 25% отстъпка за всички стоки.

Комисията е установила, че цените на някои от стоките са били значително завишени непосредствено преди промоцията, за да могат да бъдат обявени по-големи намаления.


Промоция или не

Великденската промоция е била под наслов "Специално за Великден! 25 % отстъпка за всички продукти. Промо код: EASTER25SPECIAL. Промо кодът е валиден за ограничен период при поръчки над 130 лева." След като се е самосезирала, КЗК е направила проучване и е установила, че цените на конкретни продукти са значително завишени по време на промоцията в сравнение с периода преди началото на кампанията.

"По този начин е налице възможност за заблуда на потребителя, като се създава невярна представа, че редуцираната с посоченото намаление цена, на която може да бъде придобита стока, включена в тази промоция, е много по-изгодна спрямо цената, на която може да бъде закупена от същия сайт извън кампанията", констатира КЗК. Освен това комисията твърди, че се засягат и интересите на конкурентите и има вероятност за изкривяване в търсенето.В своето становищe онлайн търговецът твърди, че е действал "изцяло в съответствие със законодателството".



"На първо място, ответното дружество заявява, че процесната промоция не е свързана с намаление на цените (за разлика от предходни промоции), а с предоставянето на условна отстъпка", обясняват от дружеството. Регионалният мениджър на Fashion Days за България Невена Алексиева обясни пред "Капитал", че не са решили дали ще обжалват решението на КЗК. "Все още анализираме ситуацията и ще преценим какви действия ще предприемем", обясни Алексиева.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на Rio Tinto достигна 8-годишен връх Печалбата на Rio Tinto достигна 8-годишен връх

Англо-австралийската група обаче предупреждава, че коронавирусът може да засегне бизнеса й в краткосрочен план

27 фев 2020, 227 прочитания

HP обяви мащабно изкупуване на акции, за да попречи на Xerox да я придобие HP обяви мащабно изкупуване на акции, за да попречи на Xerox да я придобие

Компанията планира да придобие книжа за 16 млрд. долара, което е около половината от капитализацията й

27 фев 2020, 372 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Държавните военни заводи увеличават продажбите си

ВМЗ отчита най-голям ръст за първите девет месеца на годината, "Кинтекс" също подобрява резултатите си

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10