AB InBev ще се раздели с източноевропейските си марки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

AB InBev ще се раздели с източноевропейските си марки

Pilsner Urquell е най-важният бранд, обявен за продан

AB InBev ще се раздели с източноевропейските си марки

Очаква се сделката да е на стойност над 5 млрд. долара

5084 прочитания

Pilsner Urquell е най-важният бранд, обявен за продан


Сред кандидатите са японската Asahi, чешката инвестиционна група PFF и консорциум между унгарската енергийна група Mol, полския производител на сокове Maspex Wadowice и застрахователната група PZU.

AB InBev е получила оферти за покупка на няколко свои бранда, съобщава Reuters. Става въпрос за поне шест оферти от други пивоварни компании, които желаят да закупят марките Pilsner Urquell, Tyskie и Lech.

Кандидатите

AB InBev, която завърши сделката си по сливането си с британската SABMiller по-рано през годината и в момента е убедителен глобален лидер по производство на бира, обяви отдавна намеренията си да се раздели с някои от марките, произвеждани от SABMiller в Източна и Централна Европа. Брандовете струват над 5 млрд. евро. Сред кандидатите са японската Asahi, чешката инвестиционна група PFF и консорциум между унгарската енергийна група Mol, полският производител на сокове Maspex Wadowice, както и застрахователната група PZU.

Причината за продажбата е, че обединената компания желае да се фокусира предимно над американския и западноевропейския пазар. Първите оферти са изпратени още в понеделник, като е възможно да има още желаещи предвид популярността на марките в региона.

Обратно вкъщи

Полският милиардер Себастиан Кулчик коментира по-рано през месеца пред Reuters, че може да използва част от приходите си от продажбата на SABMiller, за да купи брандовете, произвеждани от компанията в Източна и Централна Европа. Така марките ще сменят собствеността си, но ще бъдат отново в ръцете на хора от бившето ръководство на SABMiller. Кулчик е бил в разговори с консорциум, воден от американската компания KKR и съпътстван от инвестиционните фирми Bain Capital и Advent. Разговорите обаче не са довели до съгласие между различните страни и за момента Кулчик остава без партньор в наддаването. Нито една от заинтересованите страни, включително и AB InBev, не са коментирали за евентуалната сделка.

AB InBev и SABMiller влязоха в преговори за сливане още през миналата година, като офертата на AB InBev беше покачвана няколко пъти, за да се стигне до рекордната цена за сектора от 103 млрд. долара. Почти веднага след това AB InBev обяви, че ще започне да се разделя с някои от активите си по света, както и да прави нови придобивания. Причината за някои от продажбите са изискванията на регулаторните органи в редица държави, които се страхуват от монопола на още по-голямата AB InBev. С други активи компанията ще се раздели, защото не желае да се фокусира толкова върху източните пазари.

От AB InBev обявиха през септември и желанието си да направят още сделки, този път в Южна Америка, където пазарът се развива с високи темпове. Компанията няма силни позиции там и най-вероятно ще прибегне до закупуване на някои от популярните марки.

Сред кандидатите са японската Asahi, чешката инвестиционна група PFF и консорциум между унгарската енергийна група Mol, полския производител на сокове Maspex Wadowice и застрахователната група PZU.

AB InBev е получила оферти за покупка на няколко свои бранда, съобщава Reuters. Става въпрос за поне шест оферти от други пивоварни компании, които желаят да закупят марките Pilsner Urquell, Tyskie и Lech.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK